Η εκτέλεση ή μη των έργων στη διασταύρωση των δυο διαδρόμων 16/34 και 10/28 στο αεροδρόμιο «Μακεδονία», εξακολουθεί να αποτελεί αναπάντητο ερωτηματικό και ανησυχία στους φορείς της Θεσσαλονίκης και τους εμπλεκόμενους του τουρισμού.
ΤΗΣ ΝΤΕΠΥΣ ΧΙΩΤΟΠΟΥΛΟΥ + φωτ. (hiotopoulou@gmail.com)
Το θέμα που απασχολεί τον τελευταίο καιρό φορείς, επιχειρηματίες, εμπλεκόμενους του τουρισμού, σχετικά με την αναγκαιότητα ή μη των έργων στο σημείο διασταύρωσης των διαδρόμων προσγείωσης/απογείωσης 16/34 και 10/28 στο «Μακεδονία» επανέρχεται και πάλι στο προσκήνιο.
Σύμφωνα με πληροφορίες του debbiestravel.gr, η Fraport Greece -παραχωρησιούχος εταιρία για τα επόμενα 40 έτη σε 14 περιφερειακά αεροδρόμια από τις 11 Απριλίου 2017-, απέστειλε σήμερα σχετικό έγγραφο στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) ζητώντας της να πιστοποιήσει ότι ο τροχόδρομος (βοηθητικός διάδρομος) που θα χρησιμοποιείται, κατά τη διάρκεια της εκτέλεσης των έργων θα είναι ασφαλής.
Οι της Fraport είναι αντίθετοι με τη διεξαγωγή εργασιών στο συγκεκριμένο σημείο, οι οποίοι μάλιστα στις αρχές του Σεπτεμβρίου είχαν αποστείλει επιστολή σε παραγωγικούς φορείς της Θεσσαλονίκης, εξηγώντας αφενός την αντίθεσή τους με το έργο, αφετέρου, ζητώντας τους ταυτόχρονα τη συμβολή τους.
Μείωση πτήσεων κατά 60% – 70%
Όπως είχε ανακοινωθεί από το υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών, η προγραμματισμένη για τον Ιανουάριο 2017 έναρξη του έργου «Αναβάθμιση Αντοχής Χερσαίου Τμήματος Διαδρόμου 10-28 Κρατικού Αερολιμένα Θεσσαλονίκης «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ», είχε μετατεθεί για τον Οκτώβριο του 2017, με πρόβλεψη ολοκλήρωσής του τη περίοδο Μαρτίου-Απριλίου του 2018, διασφαλίζοντας τη στήριξη και την ομαλή τουριστική κίνηση για το τόσο για το 2017 όσο και για το 2018.
Κατά τη διάρκεια των εργασιών, θα χρησιμοποιείται ο τροχόδρομος του «Μακεδονία» – ο βοηθητικός διάδρομος δηλαδή, μήκους 2.400 μ. και πλάτους 50 μ. (σ.σ. οι κανονικοί διάδρομοι έχουν φάρδος 60 μ. έκαστος), γεγονός που θα φέρει μείωση των πτήσεων.
Οι πτήσεις θα μειωθούν ανά ώρα, και εάν για παράδειγμα, κάθε ώρα είχε 10 πτήσεις, θα μειωθούν στις 4, αναφέρουν πηγές του debbiestravel.gr. Εφόσον, επικρατούν καλές συνθήκες’ διότι εάν υπάρχει ομίχλη, έντονη βροχόπτωση κτλ., τότε η λειτουργικότητα του τροχοδρόμου θα περιορίζεται ακόμη περισσότερο, με περαιτέρω μείωση των πτήσεων.
Ένα άλλο πρόβλημα που προκύπτει, είναι ότι οι αεροπορικές εταιρίες προγραμματίζουν τα πτητικά τους προγράμματα, τόσο για τη χειμερινή όσο και για τη θερινή περίοδο. Θα υπάρχουν εγγυήσεις για την τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων ολοκλήρωσης των έργων;
Ωστόσο, άνθρωποι με μεγάλη εμπειρία στο χώρο των αεροδρομίων, επισημαίνουν στο debbiestravel.gr ότι το έργο, παρά τη μείωση της χωρητικότητας και της δυναμικότητας του αεροδρομίου, είναι αναγκαίο να ολοκληρωθεί.
Επιπρόσθετα, είναι ενταγμένο, είναι αναπόσπαστο κομμάτι στο μεγάλο έργο του αεροδρομίου «Μακεδονία» που αφορά την επέκταση του διαδρόμου 10, κατά 1.000 μέτρα στη θάλασσα. Που, όταν ολοκληρωθεί και το μεγάλο έργο, τότε, η Θεσσαλονίκη, θα μπορεί να υποδέχεται και υπερατλαντικές πτήσεις. Αρκεί, βεβαίως, να υφίστανται και οι απαραίτητες υποδομές!!
Μέχρι τότε όμως, αναμένουμε τις τρέχουσες εξελίξεις…
*
– Σύμφωνα με την αλλαγή του χρονοδιαγράμματος ολοκλήρωσης του έργου στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» στη Θεσσαλονίκη, η έναρξη μετατίθεται για τα τέλη Οκτωβρίου 2017. Όπως επισημαίνουν στο debbiestravel.gr, η αρχική μελέτη ήταν να κλείσει το αεροδρόμιο επί 6 μήνες και οι πτήσεις να εξυπηρετούνται από το αεροδρόμιο της Καβάλας. Ωστόσο, οι εργασίες ολοκλήρωσης του έργου περιορίζονται στους 4 μήνες, με μειωμένες, βεβαίως, πτήσεις.
– Σ’ ότι αφορά τη φωτοσήμανση του τροχοδρόμου, όπως είχε συμφωνηθεί μεταξύ ελληνικού δημοσίου και Fraport, η παραχωρησιούχος αναλαμβάνει να προχωρήσει αποκλειστικά με δικές της δαπάνες στην κατασκευή και στην εγκατάσταση συστήματος φωτοσήμανσης του τροχοδρόμου.
Παράλληλα, στη συμφωνία ήταν η πλήρης συνεργασία της με την ΥΠΑ για τη διασφάλιση όλων των ασφαλών διαδικασιών και συνθηκών πτήσεων στο αεροδρόμιο.