Κυριακή, 6 Οκτωβρίου, 2024
ΑρχικήΠροτεινόμεναAEGEAN: Επενδύοντας στην καινοτομία, τεχνογνωσία και στον ανθρώπινο παράγοντα (ΦΩΤΟ)

AEGEAN: Επενδύοντας στην καινοτομία, τεχνογνωσία και στον ανθρώπινο παράγοντα (ΦΩΤΟ)

Καινοτομία, τεχνογνωσία, εμπειρία, πάθος, άριστη εκπαίδευση, ποιότητα και απόδοση είναι λέξεις «κλειδιά» που χαρακτηρίζουν, μεταξύ άλλων, την αεροπορική εταιρία AEGEAN.

ΝΤΕΠΥ ΧΙΩΤΟΠΟΥΛΟΥ (hiotopoulou@gmail.com)

Η νέα Τεχνική βάση της των 25.000 περίπου τ.μ., στην οποία πραγματοποιείται κυρίως η βαριά συντήρηση και επισκευή των αεροσκαφών σε έως και 10 θέσεις, η αποθήκη ανταλλακτικών και εξαρτημάτων για τις εργασίες συντήρησης, έκτασης 2.300 τ.μ. και ύψους 20 μ., η οποία διαθέτει 25.000 και πλέον κωδικούς που χρησιμοποιούνται από τους μηχανικούς των υπηρεσιών συντήρησης,

αλλά και το κέντρο εκπαίδευσης πληρωμάτων καμπίνας καθώς και πιλότων σε τέσσερις προσομοιωτές πλήρους πτήσης συμπεριλαμβανομένων δύο Airbus A320, ενός Boeing 737NG και ενός ATR 72-600, μονοπώλησαν το ενδιαφέρον μας κατά τη διάρκεια της πρώτης επίσημης δημοσιογραφικής ξενάγησης που πραγματοποίησε πρόσφατα η AEGEAN στις νέες της εγκαταστάσεις συντήρησης και εκπαίδευσης.

Το άδειο και εγκαταλελειμμένο, για περισσότερα από 12 χρόνια, βιομηχανικό κτήριο της παλιάς Ολυμπιακής, έπειτα από μια εκτεταμένη ανακατασκευή η οποία ολοκληρώθηκε μέσα σε ένα χρόνο, έχει κυριολεκτικά μεταμορφωθεί και ήδη εδώ και τρεις μήνες στεγάζονται σε ένα σύγχρονο και περιβαλλοντικά βιώσιμο χώρο οι νέες υπηρεσίες της AEGEAN.

«Η ιδέα άρχισε να παίρνει σάρκα και οστά μέσα στον covid, τότε που το μόνο που δούλευε ήταν το κομμάτι της συντήρησης.  Όταν έκλεισε ο κύκλος του covid πήραμε την απόφαση να ξεκινήσουμε» ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της AEGEAN Δημήτρης Γερογιάννης στο πλαίσιο της δημοσιογραφικής μας ξενάγησης στις νέες εγκαταστάσεις της AEGEAN.

Στις εγκαταστάσεις που αποτελούν και το πιο ‘πράσινο’ hangar της Ευρώπης, δεδομένου ότι η οροφή συνολικής έκτασης 25.500 τ.μ. αποτελείται από 5.238 τεμάχια φωτοβολταϊκά πάνελ, δημιουργώντας το μεγαλύτερο φωτοβολταϊκό πάρκο σε οροφή στην Ελλάδα, και καλύπτοντας το 80%  – 90% των ενεργειακών αναγκών του κτιρίου έκτασης περίπου 35.000 τ.μ.

Όπως ανέφερε ο κ. Γερογιάννης, το νέο κτίριο, ουσιαστικά έγινε για τους ανθρώπους της AEGEAN, που όπως διαπιστώσαμε, η εταιρία δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα σ’ αυτούς.

«Η ουσία είναι οι άνθρωποι που είναι μέσα στα πιλοτήρια, μέσα στην καμπίνα, είναι οι μηχανικοί που συντηρούν τα αεροπλάνα, και αυτό το κτίριο ουσιαστικά έγινε για αυτούς, αυτοί θα παράξουν την ενέργεια που χρειάζεται για τις δουλειές» είπε ο κ. Γερογιάννης επισημαίνοντας πως η δουλειά στην ουσία τώρα ξεκινάει. «Εκ του αποτελέσματος θα κριθούμε, και το αποτέλεσμα θα το δούμε να έρχεται στα επόμενα 4-5 χρόνια, καθώς υπάρχει ένας χρόνος ωρίμανσης για ένα τόσο σημαντικό και μεγάλο έργο» πρόσθεσε.

Η επένδυση των 140 εκατ. ευρώ

Ήταν Δεκέμβριος του 2022 όταν η διοίκηση της AEGEAN ανακοίνωσε μια επένδυση ύψους 140 εκατ. ευρώ, για τη δημιουργία του πρώτου Κέντρου Υπηρεσιών Συντήρησης Πτητικών Μέσων και του πρώτου Κέντρου Προσομοιωτών Πτήσεων και Εκπαίδευσης Πληρωμάτων, σε ένα από τα πρώτα «πράσινα» Hangar της Ευρώπης.

Λίγους μήνες αργότερα, τον Μάρτιο του 2023, η AEGEAN και η CAE -η κορυφαία εταιρεία παγκοσμίως στον κλάδο της αεροπορικής εκπαίδευσης για πιλότους και πληρώματα καμπίνας-, ανακοίνωσαν τη συνεργασία τους υπό τη μορφή κοινοπραξίας (Joint Venture), για τη δημιουργία του πρώτου σύγχρονου Κέντρου Προσομοιωτών Πτήσεων και Εκπαίδευσης Πληρωμάτων στην Ελλάδα με χωρητικότητα έως και 7 προσομοιωτών πλήρους πτήσης στο εκπαιδευτικό κέντρο που θα γινόταν μέσα στη νέα Τεχνική Βάση της AEGEAN στο Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών.

Οι εργασίες αποκατάστασης του υπόστεγου της παλιάς κρατικής Ολυμπιακής Αεροπορίας στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» ξεκίνησαν τον Ιούνιο του 2023, και σε λιγότερο από έναν χρόνο, καλοκαίρι 2024 και σχεδόν ταυτόχρονα με τα 25α γενέθλια της εταιρείας, η αποκατάσταση, ανακατασκευή και εκσυγχρονισμός του υπόστεγου έχουν ολοκληρωθεί και η νέα τεχνική βάση της AEGEAN στεγάζει ήδη τις νέες της δραστηριότητες.

«Είναι μια επένδυση συνολικά 140 εκατ. ευρώ με έναν χρόνο ωρίμανσης 5-7 έτη, και από τα 140 εκατ. ευρώ είμαστε περίπου στο 65%» ανέφερε ο CEO της AEGEAN τονίζοντας πως ότι κάνουν γίνεται με ποιοτικό τρόπο και προχωρούν σε κάθε τους βήμα με γνώμονα τα κριτήρια της ποιότητας και της απόδοσης. «Είναι πολύ αργά για να αλλάξουμε φιλοσοφία» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Γερογιάννης.

Το νέο εκπαιδευτικό κέντρο της AEGEAN

Περνώντας το κατώφλι των νέων εγκαταστάσεων της AEGEAN θα μας καλωσορίσουν τα στελέχη της, τα οποία, είναι υπεύθυνα για την ιδιαίτερα απαιτητική εκπαίδευση τόσο των πληρωμάτων καμπίνας όσο και των πιλότων.

Το νέο εκπαιδευτικό κέντρο της AEGEAN έχει τεθεί ήδη σε λειτουργία και αυτή τη στιγμή αποτελεί τον πιο τεχνολογικά αναβαθμισμένο και σύγχρονο κόμβο αεροπορικής εκπαίδευσης στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, λειτουργώντας σε συνεργασία με την CAE, τον μεγαλύτερο πάροχο εκπαίδευσης πολιτικής αεροπορίας διεθνώς.

Πρόκειται για ένα σύγχρονο κέντρο εκπαίδευσης πληρωμάτων και πιλότων, όπου το 60% της δυναμικότητας του εξυπηρετεί προσωπικό της AEGEAN και το 40% από άλλες χώρες και ελληνικούς αερομεταφορείς που κάνουν εκπαίδευση και για τα πληρώματα και για τους πιλότους τους.

Όπως επισήμανε ο επιχειρησιακός διευθυντής της AEGEAN, Κυβερνήτης Παναγιώτης Σίσκος, είναι εγκαταστημένοι τέσσερις (4) προσομοιωτές πλήρους πτήσης (σε συνεργασία με την CAE, η οποία ανέλαβε την κατασκευή, τη διαχείριση και τη συντήρηση των συστημάτων) συμπεριλαμβανομένων δύο Airbus A320, ενός Boeing 737NG και ενός ATR 72-600, ενώ υπάρχει και διαθέσιμος χώρος για τρεις (3) επιπλέον προσομοιωτές πλήρους πτήσης.

Οι προσομοιωτές αυτή τη στιγμή δουλεύουν σε σχεδόν 24ωρη βάση και εκπαιδεύουν πιλότους της AEGEAN, της Olympic Air αλλά και άλλων εταιρειών, εκπαιδεύοντάς τους σε δύσκολα σενάρια. Μάλιστα, οι πιλότοι έχουν τη δυνατότητα να πραγματοποιούν τόσο την αρχική, όσο και την επαναληπτική εκπαίδευση που πραγματοποιείται κάθε 6 μήνες.

Οι προσομοιωτές προσφέρουν πραγματικές συνθήκες πτήσεις, τόσο στο εξωτερικό περιβάλλον, όσο και στο εσωτερικό. Στα «παράθυρα» απεικονίζεται το εξωτερικό περιβάλλον (αεροδρόμιο, ανάγλυφο, ουρανός, καιρικά φαινόμενα), ενώ υδραυλικοί μηχανισμοί κινούν όλο το «πιλοτήριο», ώστε οι πιλότοι να νιώθουν στο σώμα τους τις δυνάμεις της πτήσης. Στόχος είναι οι πιλότοι να εκπαιδευτούν σε σύνθετα σενάρια και απρόοπτες καταστάσεις που θα ήταν επικίνδυνο ή αδύνατο να αναπαραχθούν σε πραγματικές συνθήκες πτήσης.

Η εκπαίδευση πληρωμάτων καμπίνας

Πόσος χρόνος χρειάζεται για την εκπαίδευση πληρωμάτων καμπίνας; Είναι εύκολη υπόθεση ή απαιτητική;

«Η εκπαίδευση είναι μια συνεχής διαδικασία, η οποία ξεκινάει από την αρχική κατάρτιση εντατικής θεωρητικής και πρακτικής εκπαίδευσης, διαρκεί περίπου τρεις μήνες -δυο μήνες στους προσομοιωτές και θεωρητικά και έναν μήνα εκπαίδευση στο αεροπλάνο-, συνεχίζεται με την ετήσια πρακτική εκπαίδευση που γίνεται κάθε χρόνο διάρκειας τεσσάρων ημερών, και πάντα γίνεται αξιολόγηση για τα επίπεδα των πληρωμάτων» ανέφερε η Έφη Βαρβία επικεφαλής εκπαίδευσης πληρωμάτων καμπίνας.

Όπως η ίδια ανέφερε, η εκπαίδευση η οποία είναι πολύ ακριβή, γίνεται πλέον, στη βάση της AEGEAN, χωρίς να χρειάζεται να ταξιδέψει ο ενδιαφερόμενος στο εξωτερικό όπως γινόταν παλαιότερα, και στόχος είναι «να εκπαιδεύσουμε όσο καλύτερα γίνεται και να έχουμε πιο έμπειρα και κατάλληλα εκπαιδευμένα πληρώματα» υπογράμμισε η κα. Βαρβία.

Πού γίνεται όμως η εκπαίδευση πληρωμάτων καμπίνας; Το κέντρο εκπαίδευσης πληρωμάτων καμπίνας περιλαμβάνει ένα ομοίωμα του θαλάμου επιβατών του Α320 με πραγματικό αεροσκάφος, με πιλοτήριο, καθίσματα, ντουλάπια, κουζίνες και τουαλέτες.

Στα «παράθυρα» μπορεί κανείς να δει διαφορετικά σενάρια εκπαίδευσης για κάθε ενδεχόμενη φάση της πτήσης με αντίστοιχους ρεαλιστικούς ήχους. Η έμπειρη ομάδα εκπαιδευτών του προσωπικού της καμπίνας αναλαμβάνει την αρχική και επαναληπτική εκπαίδευση σε ένα ρεαλιστικό περιβάλλον, ώστε να καλύπτει κάθε πιθανό σενάριο που θα κληθούν να αντιμετωπίσουν όπως πυρκαγιά, έκτακτη προσγείωση στο νερό κλπ.

Όπως αναφέρθηκε, εκτός από το Airbus A320 που είναι πανομοιότυπο με πραγματικό αεροσκάφος ceo και neo, στα μελλοντικά σχέδια της εταιρίας είναι να ενταχθούν και αεροσκάφη τύπου Boeing και ATR.

Στο ομοίωμα όπου γίνεται η εκπαίδευση, εκτός από τα γραφικά που έχει, υπάρχουν πραγματικές πόρτες αεροπλάνου, ο θάλαμος του πιλοτηρίου, και εκτός από τις έκτακτες διαδικασίες, εκπαιδεύονται και στο σέρβις, στην εξυπηρέτηση πελατών, αφιερώνοντας πολλές ώρες. επίσης, υπάρχει μέσο διαφυγής, όπου και εκεί γίνεται εκπαίδευση των πληρωμάτων στο πώς να εκκενώσουν το αεροσκάφος. Πρόκειται για μια τσουλήθρα σε πραγματικό ύψος από την πόρτα του αεροσκάφους μέχρι το έδαφος.

Η Τεχνική Βάση

Αφού πρώτα ξεναγηθήκαμε από τον διευθυντή συντήρησης της AEGEAN Χρήστο Νάτσιο, τόσο στην αποθήκη των ανταλλακτικών και εξαρτημάτων όσο και στο τμήμα με τα μεγάλα εξαρτήματα και αντικείμενα για τα αεροπλάνα,

όλοι ανυπομονούσαμε να πάμε και στον χώρο της Τεχνικής βάσης όπου πραγματοποιείται κυρίως η βαριά συντήρηση και επισκευή των αεροσκαφών σε έως και 10 θέσεις συντήρησης, επισκευής και τεχνικού ελέγχου για αεροσκάφη και πτητικά μέσα διαφόρων τύπων.

Στην ωρίμανση του το δυναμικό της τεχνικής βάσης προβλέπει 500.000 ώρες βαριάς συντήρησης.

Σήμερα μόνο στην τεχνική βάση απασχολούνται περίπου 500 εργαζόμενοι εκ των οποίων περίπου οι 400 είναι οι μηχανικοί που δουλεύουν στα αεροπλάνα. Στα νούμερα είναι + 20% από το αντίστοιχο τεχνικό προσωπικό την 1/1/2023 και + 50% από το αντίστοιχο προσωπικό την 1/1/2019, με στόχο να αυξάνονται κατά περίπου +10% κάθε χρόνο.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, περισσότεροι από 50 απόφοιτοι της σχολής Μηχανικών της Olympic Air εργάζονται ήδη στην Τεχνική βάση, ενώ τον Οκτώβριο θα ξεκινήσουν να εργάζονται και οι πρώτοι 27 απόφοιτοι από το πρόγραμμα υποτροφιών μηχανικών που ξεκίνησε το 2022.

Πρόκειται για ένα οργανισμό συντήρησης που στην πλήρη ανάπτυξη του και σε βάθος πενταετίας, θα απασχολούνται περίπου 600 έως 700 άνθρωποι.

Όπως ανέφερε ο κ. Νάτσιος, χρειάζονται περίπου πέντε χρόνια με τη θεωρητική σπουδή που είναι διετής στη σχολή, για να ξεκινήσει ένας μηχανικός αεροσκαφών την πρακτική και να φτάσει στο πρώτο επίπεδο, στο οποίο θα μπορεί να πάρει δικαίωμα υπογραφής.

Σ’ ότι αφορά τη συντήρηση ενός αεροσκάφους, μάθαμε ότι γίνεται σε ημερήσια βάση που πρόκειται για έναν απλό έλεγχο, μετά πηγαίνει στον εβδομαδιαίο, στον μηνιαίο, στο τρίμηνο, στο εξάμηνο και σιγά σιγά αυξάνονται οι έλεγχοι.

Πάθος με τη δουλειά

Ρωτήσαμε τον κ. Νάτσιο εάν υπάρχουν και γυναίκες μηχανικοί. «Βεβαίως και έχει γυναίκες μηχανικούς, δουλεύουν και νύχτες, και το χειμώνα έξω, δεν διαφέρουν καθόλου από τους άντρες, και μάλιστα είναι και καλύτερες, γιατί βάζουν και τάξη» μας είπε χαρακτηριστικά. Αυτό δε που τόνισε ο ίδιος είναι το πόσο παθιασμένος είναι ο ίδιος με τη δουλειά του.

«Εδώ μεγάλωσα, όταν απουσιάζω, μου λείπει η μυρωδιά, το περιβάλλον, είναι μια δουλειά που σε παθιάζει, που την αγαπάς, θέλει βέβαια πολύ διάβασμα, αλλά πραγματικά αυτό που σου δίνει σε αποζημιώνει» υπογράμμισε.

Στάθηκε και στην ποιότητα του ανθρώπου. «Θεμέλιο της κουλτούρας μας είναι οι άνθρωποι, οι μηχανικοί που θα ακουμπήσουν τα αεροπλάνα να είναι καλά παιδιά καταρχήν. Αν έχεις τη θέληση να μάθεις, να γίνεις μηχανικός θα το υποστηρίξουμε εμείς, δίνουμε εκπαίδευση, δίνουμε τα μέσα να κάνεις τη δουλειά σου πιο εύκολα» ανέφερε προσθέτοντας πως τα πάντα ξεκινούν από τον άνθρωπο.

«Το να θέλεις να κάνεις αυτή τη δουλειά, είναι πολύ σημαντικό να έχεις πάθος» πρόσθεσε από την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος της AEGEAN Δημήτρης Γερογιάννης λέγοντας πως το επάγγελμα του πιλότου και του μηχανικού σε αεροπορική εταιρία είναι μια ιδιαίτερη δουλειά.

Η δική μας εμπειρία

Κατά τη διάρκεια της πρώτης επίσημης ξενάγησης που πραγματοποίησε πρόσφατα η AEGEAN στις νέες της εγκαταστάσεις συντήρησης και εκπαίδευσης ενημερωθήκαμε, ξεναγηθήκαμε αλλά και βιώσαμε κομμάτι της εκπαίδευσης.

Πήραμε θέση στο ομοίωμα του θαλάμου επιβατών του Α320, όπου και παρακολουθήσαμε μια σύντομη εκπαίδευση του πληρώματος καμπίνας, κάναμε και ένα σύντομο εικονικό ταξιδάκι μέχρι την… Κέρκυρα.

Στη συνέχεια, παρακολουθήσαμε την εκκένωση του αεροσκάφους από την τσουλήθρα.

Σειρά είχαν οι προσομοιωτές όπου μπήκαμε στα πιλοτήρια του Airbus A320 και του ATR 72-600, όπου ο Βασίλης Αναδιώτης διευθυντής εκπαίδευσης των πληρωμάτων μας εξήγησε κάποια πράγματα του πιλοτηρίου ενώ συμμετείχαμε και σε προσγείωση του αεροσκάφους.

Τέλος, η ξενάγηση στην τεχνική βάση με τις συντηρήσεις των αεροσκαφών, ήταν μια ακόμη εμπειρία που προστέθηκε στο ημερολόγιο μας!

*

-Το AEGEAN CAE training center στην πλήρη του ανάπτυξη, θα είναι σε θέση να εκπαιδεύει έως και 3.500 πιλότους (42.000 ώρες εκπαίδευσης πιλότων) και να υποστηρίξει τις ανάγκες εκπαίδευσης ακόμη περισσότερων πληρωμάτων καμπίνας.

-Μέχρι πρότινος, όλα τα πληρώματά της AEGEAN εκπαιδεύονταν στο εξωτερικό, ενώ μια εκπαίδευση τεσσάρων ωρών απαιτούσε απουσία από τις πτήσεις για δύο ημέρες, γεγονός που οδηγούσε σε επιχειρησιακές δυσκολίες. Σήμερα, το κέντρο καλύπτει πλήρως τις ανάγκες της AEGEAN και κανείς από τους πιλότους και τα πληρώματα καμπίνας δεν χρειάζεται να μεταβεί στο εξωτερικό.

-Στο ίδιο οικοσύστημα θα εντάσσεται και η ήδη υπάρχουσα Σχολή Εκπαίδευσης Μηχανικών της Olympic Air, με ισχυρή παράδοση λειτουργίας, αλλά και ο Εκπαιδευτικός Οργανισμός πιλοτών της AEGEAN, που λειτουργεί ήδη.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Δημοφιλη αρθρα