Σάββατο, 23 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΚεντρική ΜακεδονίαΘεσσαλονίκηΘεσσαλονίκη – ΣΕΤΕ: Το ισχυρό ελληνικό brand παγκοσμίως και η στρατηγική μελέτη...

Θεσσαλονίκη – ΣΕΤΕ: Το ισχυρό ελληνικό brand παγκοσμίως και η στρατηγική μελέτη για την Κεντρική Μακεδονία

Ο ελληνικός τουρισμός βρίσκεται στην κορυφή και το ελληνικό τουριστικό brand είναι στα πέντε ισχυρότερα παγκοσμίως. «Τώρα που είμαστε στην κορυφή πρέπει να δούμε την επόμενη δεκαετία, διότι οι προκλήσεις είναι πάρα πολλές» δήλωσε ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ Γιάννης Ρέτσος στο πλαίσιο της σημερινής παρουσίασης της στρατηγικής για τον ελληνικό τουρισμό και των σχεδίων δράσης για την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.

ΝΤΕΠΥ ΧΙΩΤΟΠΟΥΛΟΥ (hiotopoulou@gmail.com)

Εκατόν ενενήντα μία (191) δράσεις με 18 διαφορετικές κατευθύνσεις περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, η στρατηγική μελέτη που έχει εκπονήσει ο ΣΕΤΕ και ο INSETE INTELLIGENCE για τον ελληνικό τουρισμό και στη συγκεκριμένη περίπτωση για την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.

Δίνοντας έμφαση σε τρεις περιοχές της Κεντρικής Μακεδονίας -τη Θεσσαλονίκη, τη Χαλκιδική και την Πιερία με το ισχυρό του brand τον Όλυμπο– ο ΣΕΤΕ, η Marketing Greece και οι υπόλοιποι εταίροι της Μεγάλης Σύμπραξης Τουρισμού για την Κεντρική Μακεδονία που συμπεριλαμβάνει τον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα (αφορά τη συμμετοχή της ΠΚΜ, του δήμου Θεσσαλονίκης, του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης, του Οργανισμού Τουρισμού Χαλκιδικής, της Aegean, Eurobank, Fraport, ΣΕΤΕ και Marketing Greece) βάζουν στόχους ώστε να φτάσουν σε πολιτικές εφαρμογής, και μάλιστα σε μια εποχή που ο ελληνικός τουρισμός βρίσκεται πολύ ψηλά.

«Η καλύτερη συγκυρία για να οργανωθείς στρατηγικά είναι όταν είσαι ψηλά και ο ελληνικός τουρισμός είναι πάρα πολύ ψηλά. Το ελληνικό τουριστικό brand είναι στα πέντε ισχυρότερα παγκοσμίως» επισήμανε ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ Γιάννης Ρέτσος στο πλαίσιο της σημερινής παρουσίασης σε κεντρικό ξενοδοχείο της Θεσσαλονίκης για την Εθνική Στρατηγική για τον Τουρισμό 2030, με έμφαση στα Σχέδια Δράσης για την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. Κάτι που βεβαίως, όπως υπογράμμισε έχει γίνει με πολύ δουλειά τα τελευταία χρόνια, με συνεργασίες και συνέργειες μεταξύ και ιδιωτικού και δημόσιου τομέα, κεντρικής κυβέρνησης και τοπικής αυτοδιοίκησης.

Ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ Γιάννης Ρέτσος (φωτ. Ντ. Χ.)

Η στρατηγική προσέγγιση για την ανάπτυξη ενός προορισμού όπως τόνισε ο κ. Ρέτσος έχει να κάνει:

α. με τη βελτίωση των υποδομών για όλους τους προορισμούς, όχι μόνο τους τουριστικούς, αλλά ευρύτερα, που θα βοηθήσουν και τις τοπικές κοινωνίες,

β. εμπλουτισμό υφιστάμενων προϊόντων και διασύνδεση με τομείς

γ. δημιουργία νέων προϊόντων

δ. αγορές οι οποίες είναι ήδη ώριμες αλλά και αναζήτηση νέων

ε. τρόπους προβολής.

Όλα τα παραπάνω είναι σημαντικοί παράγοντες για την επόμενη μέρα του ελληνικού τουρισμού οι οποίοι πρέπει και να καταγραφούν και να προκύψουν τα σχέδια όπου μέσα από τη κοινή συζήτηση όλων των εμπλεκόμενων (ιδιωτών, κυβέρνησης, τοπικής αυτοδιοίκησης, κοινωνίας) να προχωρήσουν σε πολιτικές εφαρμογής. «Αυτή είναι η μεγάλη πρόκληση που αντιμετωπίζουμε, η εφαρμογή» σχολίασε ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ στα ΜΜΕ της Θεσσαλονίκης.

Οι προκλήσεις

Σύμφωνα με τον κ. Ρέτσο, τώρα που η Ελλάδα βρίσκεται στην κορυφή, θα πρέπει δημόσιος και ιδιωτικός τομέας να δουν την επόμενη δεκαετία και να εξετάσουν τον τρόπο με τον οποίο διαχειρίζονται τους προορισμούς, τα προϊόντα, τις αντοχές τους.

«Ο τουρισμός έχει δείξει ότι προσφέρει και πρέπει να υπάρχουν οι κατάλληλες πολιτικές, να διευκολύνουν τον τομέα στη λειτουργία του και να δημιουργούν και νέες προοπτικές. Συζητάμε για το ενεργειακό κόστος, ο χειμώνας θα είναι δύσκολος για τις επιχειρήσεις, και κυρίως της Βορείου Ελλάδος, των ορεινών και ημι ορεινών περιοχών» δήλωσε ο κ. Ρέτσος προσθέτοντας «συζητάμε για τη βραχυχρόνια μίσθωση, όχι στο κομμάτι της ύπαρξης της, διότι η βραχυχρόνια μίσθωση είναι μέρος του τουριστικού μας προϊόντος, αλλά πώς θα λειτουργεί με κανόνες τέτοιους που να διασφαλίζουν τον υγιή ανταγωνισμό».

Σχετικά με τη βραχυχρόνια μίσθωση όπως επισήμανε ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ στην τοποθέτησή του στην κατάμεστη αίθουσα του ξενοδοχείου, «υπάρχει ένα γκρίζο θεσμικό πλαίσιο που έχει ανοίξει τον δρόμο σε επιχειρηματικούς ομίλους υπό το μανδύα της βραχυχρόνιας μίσθωσης, να ασκούν το αντικείμενο του ξενοδόχου ή του ιδιοκτήτη ενοικιαζόμενων δωματίων, με ότι αυτό συνεπάγεται ως προς την εισφοροδιαφυγή».

Ερωτηθείς από το Debbiestravel.gr σχετικά με τις προκλήσεις τις οποίες αντιμετωπίζει η Θεσσαλονίκη, όπως επισήμανε, έχουν να κάνουν με τις υποδομές που θα πρέπει να βελτιωθούν, παρά το γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια γίνονται έργα, «είναι όμως σημαντικό να εξελιχθούν» είπε ο κ. Ρέτσος προσθέτοντας και τα προϊόντα της, «το πώς τα εμπλουτίζεις και πώς τα προωθείς, και πώς τα καταφέρνεις μέσα από συμμαχίες και συμπράξεις να λειτουργήσουν ακόμη καλύτερα προς όφελος του τουρισμού».

Επισήμανε δε ότι η Θεσσαλονίκη βρίσκεται στην καλύτερη φάση εξωστρέφειας και με τη στρατηγική συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων φορέων, μόνο ευοίωνες μπορεί να είναι οι προοπτικές για την επόμενη μέρα της πόλης.

Η ολιστική προσέγγιση της τουριστικής ανάπτυξης

Με στόχο η Θεσσαλονίκη να είναι πρωταγωνίστρια στον τουρισμό, με όρους βιωσιμότητας, όπως δήλωσε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας, ο δήμος μαζί με όλους τους εταίρους θα συμμετέχει για αυτήν την προσπάθεια.

«Βρισκόμαστε στα τέλη Οκτωβρίου και η Θεσσαλονίκη είναι sold out, ζούμε μια άνθηση στο κομμάτι του τουρισμού, της κρουαζιέρας, της προβολής και επισκεψιμότητας της πόλης, με νέες ξενοδοχειακές μονάδες» δήλωσε ο κ. Ζέρβας επισημαίνοντας ότι με βάση τη μελέτη του ΣΕΤΕ θα δούνε στο πού να προβάλλει και να συμμετέχει ο καθένας ούτως ώστε η προβολή της πόλης, τα οφέλη από τον τουρισμό να είναι τα υψηλότερα δυνατά.

Ο κ. Ζέρβας αναφέρθηκε και στο περιοδικό ΤΙΜΕ το οποίο κατέταξε τη Θεσσαλονίκη ανάμεσα στους 50 καλύτερους προορισμούς παγκοσμίως. «Όταν βλέπουμε ότι η πόλη επιλέγεται στις υψηλότερες θέσεις για την παραμονή ψηφιακών νομάδων, σημαίνει ότι έχουμε κάνει σημαντικά πράγματα, αλλά μπορούν να γίνουν περισσότερα» επισήμανε ο κ. Ζέρβας.

Διαχείριση προορισμών και δημιουργία προϊόντος

Για μια Ελλάδα η οποία είναι το 5ο τουριστικό brand παγκοσμίως, μια ευκαιρία η οποία δεν θα πρέπει να μείνει ανεκμετάλλευτη και για μια Θεσσαλονίκη καθώς και για άλλες περιοχές της Κεντρικής Μακεδονίας με πολλά πλεονεκτήματα μίλησε η CEO της Marketing Greece Ιωάννα Δρέττα στο πλαίσιο της σημερινής παρουσίασης του ΣΕΤΕ για τη στρατηγική μελέτη του ελληνικού τουρισμού 2030 και τις δράσεις για την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.

Η κα. Δρέττα επισήμανε πως οι παγκόσμιες τάσεις ευνοούν την Ελλάδα και πώς η Ελλάδα στηρίζεται στην αυθεντικότητά της αλλά και στον άνθρωπο.

Σύμφωνα με την ίδια η πόλη της Θεσσαλονίκης έχει συγκριτικά πλεονεκτήματα ανεκμετάλλευτα, «θεωρούμε ότι μπορεί να είναι το δεύτερο city break της Ελλάδας, μετά την Αθήνα, αλλά οι προοπτικές της είναι τεράστιες και θα μπορούσε δυνητικά να διεκδικήσει μια πάρα πολύ δυνατή θέση για το city break» υπογράμμισε.

Αναφέρθηκε στη Μεγάλη Σύμπραξη του τουρισμού της Κεντρικής Μακεδονίας λέγοντας πώς υπάρχει η αυτοπεποίθηση ώστε «με τις δράσεις και την εργασία να καταφέρουμε τους στόχους».

Η εξωστρέφεια της Κεντρικής Μακεδονίας

Για μια Περιφέρεια η οποία άντεξε στον κορωνοϊό και κρατήθηκε ψηλά στις προτιμήσεις των τουριστών μίλησε ο αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού Αλέξανδρος Θάνος λέγοντας πως η ΠΚΜ δείχνει ότι έχει μια ανθεκτικότητα στο κομμάτι της προτίμησης. Επισήμανε πως υπάρχουν προοπτικές εξέλιξης, «η Θεσσαλονίκη γίνεται επιτέλους εκκίνηση της κρουαζιέρας, στο κομμάτι του συνεδριακού τουρισμού διεκδικούμε ακόμη περισσότερα για την πόλη, το Film Office φέρνει μεγάλες παραγωγές και διεκδικεί ένα κομμάτι της εξωστρέφειας που θέλουμε να αναδείξουμε, και όλα αυτά προδιαθέτουν, παρά τις δυσκολίες της ενεργειακής κρίσης, να αισιοδοξούμε για το μέλλον του τουριστικού προορισμού που λέγεται Κεντρική Μακεδονία».

Τέλος ο κ. Θάνος αναφέρθηκε και στις δυνατότητες του διεθνούς αεροδρομίου «Μακεδονία», το οποίο παρά το γεγονός ότι έχασε τουλάχιστον 1 εκατ. επιβάτες από τις αγορές της Ρωσίας, της Ουκρανίας, η ΠΚΜ διεκδικεί απευθείας πτήση από την Αμερική, μια καινούργια, πολύ δυναμική αγορά για τη Θεσσαλονίκη και την ευρύτερη περιοχή.

Σχέδια δράσης για Θεσσαλονίκη, Χαλκιδική, Πιερία

Στην εκδήλωση παρουσιάστηκε η Εθνική Στρατηγική για τον Ελληνικό Τουρισμό με ορίζοντα το 2030 και ειδικότερα των Σχεδίων Δράσης που αφορούν στη Θεσσαλονίκη, στη Χαλκιδική, στον  Όλυμπο και τις ακτές Πιερίας από τους κ.κ. Ηλία Κικίλια, Γενικό Διευθυντή του ΙΝΣΕΤΕ και Άρη Ίκκο, Επιστημονικό Διευθυντή του ΙΝΣΕΤΕ.

Στο πλαίσιο αυτό, επισημάνθηκε ότι η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας αποτελεί έναν από τους εδραιωμένους τουριστικούς προορισμούς της Ελλάδας προσφέροντας μια διεθνώς ανταγωνιστική και ολοκληρωμένη τουριστική εμπειρία με σημαντικές όμως, αναπτυξιακές δυνατότητες στα εναλλακτικά προϊόντα και στον ναυτικό τουρισμό με στόχο τον εμπλουτισμό και την διαφοροποίηση του τουριστικού προϊόντος.

Ειδικότερα, για την τουριστική ανάπτυξη προς το 2030 προτείνεται η ενίσχυση του πολιτιστικού και θρησκευτικού τουρισμού σε όλη την Περιφέρεια, η εδραίωση της Θεσσαλονίκης ως βασικού τουριστικού πόλου διεθνούς ενδιαφέροντος, η ανάδειξη της Χαλκιδικής σε προορισμό «Ήλιου και Θάλασσας» υψηλού επιπέδου, η περαιτέρω ενίσχυση της Πιερίας στο «Ήλιος και Θάλασσα», καθώς και η τουριστική αξιοποίηση του διεθνούς brand name «Όλυμπος».

Για τις παραπάνω περιοχές έχουν συγκεντρωθεί 191 δράσεις εκ των οποίων οι 79 αφορούν τη Θεσσαλονίκη, οι 58 τη Χαλκιδική και οι 54 τις ακτές της Πιερίας και τον Όλυμπο.

Δείτε τη μελέτη του ΙΝΣΕΤΕ «Ελληνικός Τουρισμός 2030 | Σχέδια Δράσης» εδώ

*

Τα Σχέδια Δράσης Θεσσαλονίκη |Χαλκιδική| Όλυμπος & Ακτές Πιερίας

Σύντομες τοποθετήσεις έκαναν ο πρόεδρος της ΠΟΞ και Α’ αντιπρόεδρος του ΣΕΤΕ Γρηγόρης Τάσιος ο οποίος επισήμανε πως θα πρέπει να γίνει το επόμενο βήμα και την πενταετία 2023 – 2029, αυτά τα έργα – σχέδια δράσης να μπορέσουν να ενισχύσουν τις υποδομές για να υπάρχει υπεραξία στην τοπική κοινωνία, στους εργαζόμενους, στις αυξήσεις μισθών.

-Επίσης, η πρόεδρος του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης Βούλα Πατουλίδου, η οποία, μεταξύ άλλων, μίλησε για βιώσιμη ευημερία ενώ επισήμανε πως στην διεθνή τουριστική έκθεση του Λονδίνου, World Travel Market, 7-9 Νοεμβρίου, τα κόκκινα λεωφορεία της βρετανικής πρωτεύουσας θα είναι ‘ντυμένα’… Θεσσαλονίκη.

Για ένα στρατηγικό πλάνο ανάπτυξης στο οποίο θα συστρατευτούν όλοι, δημόσιος και ιδιωτικός τομέας, ώστε να μπορέσει να εφαρμοστεί μίλησε η αντιδήμαρχος Τουρισμού & Πολιτισμού Μαρία Καραγιάννη, ένα ολιστικό σχέδιο ανάπτυξης της πόλης το οποίο θα βασιστεί στη μελέτη του ΣΕΤΕ και τα σχέδια δράσης για τη Θεσσαλονίκη.

Ο πρόεδρος της ΕΞΘ Ανδρέας Μανδρίνος επισήμανε πως είναι επιτακτική ανάγκη να υπάρξει ένα στρατηγικό σχέδιο για την πόλη της Θεσσαλονίκης

ενώ από την πλευρά του ο αντιπρόεδρος της ΕΞΘ Ντίνος Τορνιβούκας επισήμανε πως θα πρέπει να υπάρχει τεχνοκρατική ομάδα που να μπορεί να υποστηρίξει όλο αυτό το στρατηγικό σχέδιο.

-Διαδικτυακό μήνυμα απεύθυνε ο υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας λέγοντας πως το Υπουργείο Τουρισμού, ο ΣΕΤΕ, η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και ο Δήμος Θεσσαλονίκης θα πρέπει να δουλέψουν από κοινού με τον ιδιωτικό τομέα, «με στόχο να διαμορφώσουμε ένα στρατηγικό μήνυμα, μία καμπάνια, για να ενδυναμώσουμε ακόμη περισσότερο το τουριστικό μας προϊόν στη Θεσσαλονίκη και στην Κεντρική Μακεδονία».

Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας στο δικό του μήνυμα επισήμανε πως στόχος της ΠΚΜ είναι ο 12μηνος τουρισμός, η επιμήκυνση της σεζόν, η σύνδεση του τουρισμού με τον πολιτισμό αλλά και τη μακεδονική κουζίνα, το άνοιγμα σε νέες αγορές στόχους. «Χτίζουμε ένα ισχυρό, πολύπλευρο τουριστικό προϊόν που βασίζεται σε έξι πυλώνες, γαστρονομία, ευεξία, υπαίθριες δραστηριότητες, city break, θρησκευτικό τουρισμό, θαλάσσιο τουρισμό» δήλωσε στο μήνυμά του ο κ. Τζιτζικώστας προσθέτοντας «δεν είναι το ταβάνι, είναι η βάση, η αρχή να κάνουμε ακόμη πιο ισχυρή την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας».

-Δείτε το βίντεο με αναμνήσεις από ένα roadtrip στη Θεσσαλονίκη και την ευρύτερη περιοχή της Κεντρικής Μακεδονίας.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Δημοφιλη αρθρα