Είναι ελληνική, ποιοτική, απαστερίωτη και παράγεται στη Βόρεια Ελλάδα. Η πικράδα που αφήνει στο τέλος προέρχεται από τη μαύρη σοκολάτα
Της Ντέπυς Χιωτοπούλου (hiotopoulou@gmail.com)
Η Stout της Voreia είναι καβουρδισμένη σοκολατένια μαύρη μπύρα, απαστερίωτη και αφιλτράριστη, φτιαγμένη με ειδικές βύνες που αναδεικνύουν αρώματα καραμέλας και σοκολάτας.
Με ένα μόλις χρόνο ζωής, η απαστερίωτη και μικροφιλτραρισμένη μπύρα με την ονομασία «VOREIA», από την έδρα της στην οποία παράγεται, τις Σέρρες, ταξιδεύει ανά τον κόσμο, από τα ράφια των μεγαλύτερων αλυσίδων σούπερ μάρκετ, σε κάβες, μπαρ, εστιατόρια, delicatessen και καταστήματα βιολογικών προϊόντων σε Θεσσαλονίκη και σ’ όλη την Ελλάδα, μέχρι την Ευρώπη και την Αμερική, αρχής γενομένης την Καλιφόρνια.
Το στοίχημα στις εξαγωγές είναι να αγκαλιαστεί το προϊόν στην εκάστοτε τοπική γαστρονομία και όχι στην ελληνική, εξηγεί, ο Γιάννης Μαρμαρέλλης, ιδρυτής της Μικροζυθοποιίας Σερρών & Β. Ελλάδας «Siris MicroBrewery».
Οπως ο ίδιος αναφέρει, ένα 10% της παραγωγής των τεσσάρων κωδικών μπύρας, εξάγεται σε Γερμανία, Ολλανδία, Ελβετία, ενώ στις αγορές – στόχους τοποθετεί τη Βόρεια και Νότια Αμερική (Βραζιλία) και χώρες της Βόρειας Ευρώπης. «Ευελπιστούμε ότι εντός του Μαρτίου θα κλείσουμε συμφωνίες και στην Αυστραλία» αναφέρει ο κ. Μαρμαρέλλης, στο πλαίσιο της παρουσίασης των δυο νέων αφίξεων της εταιρίας.
Καινοτομία
Το κενό που υπήρχε στις μικροζυθοποιίες, στο χερσαίο χώρο και κυρίως στη Βόρεια Ελλάδα, εκμεταλλεύτηκε ο Γιάννης Μαρμαρέλλης, και έχοντας ως όπλα το μεράκι και την αγάπη, ξεκίνησε με δυο συνταγές, την Pilsner και την I.P.A. (India Pale Ale), μπύρες με αυθεντικό χαρακτήρα και ιδιαίτερα γευστικά χαρακτηριστικά.
Σε ελάχιστο χρονικό διάστημα προχώρησε και στην παραγωγή δυο ακόμη ετικετών, της Stout – καβουρδισμένη σοκολατένια μαύρη μπύρα, απαστερίωτη και αφιλτράριστη, φτιαγμένη με ειδικές βύνες που αναδεικνύουν αρώματα καραμέλας και σοκολάτας, με μια πικράδα μαύρης σοκολάτας- και της Wit – τη βέλγικη εκδοχή της Weiss με περιεκτικότητα αλκοόλ που φτάνει το 7%.
«Η μπύρα είναι παρεξηγημένη στην Ελλάδα και αυτό που προσπαθούμε είναι να δημιουργήσουμε εκλεκτά προϊόντα που να πίνει κανείς την μπύρα όπως ένα καλό κρασί» εξηγεί ο κ. Μαρμαρέλλης λέγοντας ότι στην Ελλάδα η συνολική κατανάλωση μπύρας είναι μόλις 1,5%, όταν στην Αμερική το ποσοστό είναι πάνω από 60%.
Τέλος, σ’ ότι αφορά την παραγωγή, ξεκίνησαν με 30.000 φιάλες το μήνα, συνεχίσανε με 45.000 και εντός του Μαΐου – Ιουνίου υπολογίζεται να φτάσουν τις 70.000. Η αρχική επένδυση κυμάνθηκε περί τις 500.000 ευρώ, το δε προσωπικό που απασχολεί η μικροζυθοποιία ανέρχεται σε 5 μόνιμους και εξωτερικούς συνεργάτες.