Πέμπτη, 21 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΕπιλογέςΥπουργείο Τουρισμού: Η Ιωάννα Δρέττα αναλαμβάνει υπηρεσιακή υπουργός

Υπουργείο Τουρισμού: Η Ιωάννα Δρέττα αναλαμβάνει υπηρεσιακή υπουργός

Στο ‘τιμόνι’ του υπουργείου Τουρισμού θα βρίσκεται η μέχρι πρότινος CEO της Marketing Greece Ιωάννα Δρέττα.

Τα καθήκοντα ως υπηρεσιακή υπουργός Τουρισμού ανέλαβε η Ιωάννα Δρέττα σε ειδική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε σήμερα, Παρασκευή 26 Μαΐου, στο υπουργείο Τουρισμού.

«Ο ελληνικός τουρισμός που στηρίζει ουσιαστικά την ελληνική οικονομία και κοινωνία, τα τελευταία 10 χρόνια, διαταράχτηκε τα χρόνια του covid, στάθηκε όμως στα πόδια του και βρίσκεται σήμερα στην κορυφή του ενδιαφέροντος της παγκόσμιας τουριστικής αγοράς» δήλωσε, μεταξύ άλλων, η κα. Δρέττα κατά τη διάρκεια της σημερινής τελετής παράδοσης – παραλαβής του υπουργείου Τουρισμού.

12μηνη καμπάνια της χώρας

Για μια Ελλάδα που έχει καταφέρει να έχει τουρισμό 10 μήνες του έτους, ενώ στόχος πλέον είναι να καταστεί η χώρα 12μηνος προορισμός, ένας στόχος απολύτως ρεαλιστικός, μίλησε ο μέχρι πρότινος υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας.

«Ενισχύσαμε όσο ποτέ άλλοτε τη φήμη και την εικόνα της χώρας στο εξωτερικό και πετύχαμε τη μεγαλύτερη τουριστική ανάκαμψη στην Ε.Ε.» δήλωσε ο κ. Κικίλιας κατά τη σημερινή τελετή παράδοσης – παραλαβής του υπουργείου Τουρισμού.

Σύμφωνα με τον ίδιο, το Σεπτέμβριο του 2021, «ξεκινήσαμε τη μεγάλη προσπάθεια της τουριστικής ανάκαμψης της χώρας μας, και ενώ η κατάσταση που διαμορφωνόταν στην Ευρώπη και σε όλο τον πλανήτη δεν είχε πλέον καμία σχέση με την “ανέφελη” προ-Covid περίοδο:

οι επιπτώσεις της πανδημίας στις οικονομίες των χωρών, ο πόλεμος στην Ουκρανία, η ενεργειακή κρίση, ο πληθωρισμός και η ακρίβεια, αντικειμενικά θα μπορούσαν να έχουν οδηγήσει σε μια σεζόν με πολύ χαμηλές επιδόσεις. Ορισμένοι μάλιστα τον Φεβρουάριο του 2022 έκαναν λόγο για καταστροφή του τουρισμού εξαιτίας του ντόμινο των κρίσεων που προκαλούσε ο πόλεμος στην καρδιά της Ευρώπης. Και η αλήθεια είναι ότι αυτό θα είχε συμβεί, αν είχαμε αφήσει τον τουρισμό στον “αυτόματο πιλότο”» επισήμανε ο τέως υπουργός Τουρισμού προσθέτοντας «εμείς, όμως, από πολύ νωρίς είχαμε αρχίσει να υλοποιούμε ένα στρατηγικό σχεδιασμό με στόχο την όσο το δυνατόν μεγαλύτερη αναβάθμιση του τουριστικού μας προϊόντος.

Για πρώτη φορά κάναμε 12μηνη καμπάνια της χώρας μας στο εξωτερικό, προβάλαμε χειμερινούς προορισμούς, επενδύσαμε σε νέα τουριστικά προϊόντα, προωθήσαμε το city break και κάναμε ανοίγματα σε νέες αγορές που έφεραν στη χώρα μας big spenders ταξιδιώτες. Οι συμφωνίες που πετύχαμε με τις αμερικανικές αερογραμμές για απευθείας πτήσεις από τις ΗΠΑ στο “Ελ. Βενιζέλος” είχαν ως αποτέλεσμα η Αθήνα, νησιωτικοί, αλλά και ηπειρώτικοι προορισμοί να γεμίσουν με Αμερικανούς τουρίστες. Η εστίαση και το εμπόριο στο κέντρο της πρωτεύουσας άνθισαν μετά από πολλά-πολλά χρόνια, οι καταστηματάρχες έλεγαν ότι αυτές τις εικόνες είχαν να τις δουν από το 2004.

Πέρασε το καλοκαίρι και το φθινόπωρο, ήρθε ο χειμώνας και η Αθήνα δεν σταμάτησε να υποδέχεται ταξιδιώτες, ο αρχαιολογικός χώρος της Ακρόπολης ακόμα και τον Γενάρη ήταν γεμάτος.

Τα κρουαζιερόπλοια έδεναν στο λιμάνι του Πειραιά μέχρι τις αρχές Ιανουαρίου και στα τέλη του Φλεβάρη η κρουαζιέρα ξεκίνησε για τη νέα σεζόν. Καταφέραμε να έχουμε τουρισμό 10 μήνες του έτους και πλέον ο στόχος να καταστεί η χώρα μας 12μηνος προορισμός είναι απολύτως ρεαλιστικός».

Επενδύσεις

Όπως επισήμανε ο κ. Κικίλιας, ενισχύθηκε όσο ποτέ άλλοτε η φήμη και η εικόνα της χώρας στο εξωτερικό.

«Αυτές οι επιτυχίες στον τουρισμό αλλά και η σταθερότητα και η οικονομική ανάκαμψη της χώρας που κατάφερε ο Κυριάκος Μητσοτάκης και η κυβέρνησή μας, έκανε διεθνείς κολοσσούς να στρέψουν το βλέμμα τους στην Ελλάδα και να επενδύσουν σε μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες και υποδομές, με αποτέλεσμα την περαιτέρω τουριστική ανάπτυξη της χώρας, το άνοιγμα νέων θέσεων εργασίας και τη σημαντική στήριξη των τοπικών οικονομιών.

Έσοδα από τον τουρισμό

Την περασμένη χρονιά τα έσοδα από το τουριστικό προϊόν ξεπέρασαν τον πήχη των 15 δις ευρώ που είχε θέσει το υπουργείο Οικονομικών, φτάνοντας τα 17,6 δις ευρώ ταξιδιωτικά έσοδα.

«Με αυτό το υπερπλεόνασμα των 2,6 δις, η κυβέρνηση μπόρεσε να εφαρμόσει κοινωνικές πολιτικές στηρίζοντας τα ελληνικά νοικοκυριά και τους πιο αδύναμους, όσους δεν έχουν ή δεν μπορούν. Σύμφωνα με τη Eurostat,  το 2022 η Ελλάδα ήταν η μοναδική χώρα στην Ε.Ε. που κατάφερε να έχει περισσότερες πτήσεις σε σύγκριση με το 2019, αυτό δεν έγινε τυχαία» επισήμανε ο κ. Κικίλιας.

Εσωτερικός τουρισμός

Ενισχύθηκε ο εσωτερικός τουρισμός με πάνω από 100εκ. ευρώ, «προωθήσαμε δράσεις ευαισθητοποίησης για προσβάσιμες παραλίες, δημιουργήσαμε ένα σύγχρονο εργαλείο marketing και management, τους Οργανισμούς Διαχείρισης Προορισμών, υλοποιήσαμε μαζί με τον Δήμο Αθηναίων και την Google την ανάδειξη της Αθήνας σε προορισμό για όλο το χρόνο» δήλωσε ο τέως υπουργός Τουρισμού.

Ο ίδιος αναφέρθηκε και στις υποχρεωτικές συλλογικές συμβάσεις για τους εργαζόμενους στον τουρισμό, όπου με μεσοσταθμική αύξηση 10% στους μισθούς στην επόμενη διετία διασφαλίζονται ποιοτικές θέσεις εργασίας.

Όλα όσα καταφέραμε ήταν αποτέλεσμα πολλής και σκληρής δουλειάς και ενός σωστά μελετημένου σχεδίου το οποίο φέραμε εις πέρας μαζί με τον EOT, τον ΣΕΤΕ, το ΞΕΕ, την ΠΟΞ, τη Marketing Greece, όλους τους επαγγελματίες του κλάδου και τους χιλιάδες εργαζόμενους στον τουρισμό: Από τους σερβιτόρους και τους ρεσεψιονίστ μέχρι τους ναυαγοσώστες και τα νέα παιδιά που εργάζονται στις παραλίες υπό αντίξοες συνθήκες. Όλοι μαζί καταφέραμε για πρώτη φορά να βάλουμε τόσο δυνατά τον τουρισμό στην πρώτη γραμμή της οικονομίας και της κοινωνίας και θέλω να πω ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όλες και όλους για την εξαιρετική συνεργασία» δήλωσε ο κ. Κικίλιας.

Η επανεκκίνηση στον τουρισμό

Για την επανεκκίνηση στον τουρισμό η οποία έγινε με ένα τρόπο που ήταν παράδειγμα προς μίμηση και για άλλες χώρες, αποτελώντας μια εξαιρετική βάση για την τουριστική επιτυχία της φετινής χρονιάς μίλησε η μέχρι πρότινος υφυπουργός Τουρισμού Σοφία Ζαχαράκη.

«Προσπαθήσαμε στην τουριστική εκπαίδευση να κάνουμε βήματα μπροστά. Ευχαριστώ ιδιαίτερα την Διεύθυνση της Τουριστικής Εκπαίδευσης για αυτά που μαζί πετύχαμε» επισήμανε η κα. Ζαχαράκη προσθέτοντας «βέβαια πολλά βήματα έγιναν και στη διεύρυνση της απήχησης και της συμβολής των ειδικών μορφών τουρισμού, έτσι ώστε να μπορέσουμε να πετύχουμε κάποια στιγμή όλο αυτό το καλειδοσκόπιο  εμπειριών όπως λέει η αγαπητή μας Άντζελα Γκερέκου. Όπως επίσης και στην διασφάλιση του δικαιώματος πρόσβασης ακόμα περισσότερων Ελλήνων στον τουρισμό με το πρόγραμμα “Τουρισμός για Όλους”».

Η κα. Ζαχαράκη ευχαρίστησε τον Βασίλη Κικίλια για την εξαιρετικής τους συνεργασία η οποία έχει ξεκινήσει εδώ και χρόνια, «από τότε που ήμουν αναπληρώτριά σου όταν ήσουν εκπρόσωπος τύπου και με καθοδηγούσες με μια γενναιοδωρία αλλά και με έναν τρόπο που πραγματικά με βοηθούσε να μαθαίνω. Όπως έμαθα και εδώ, από τη θέση της υφυπουργού τουρισμού» όπως ανέφερε χαρακτηριστικά.

Σχετικά με την ανάληψη καθηκόντων της κυρίας Δρέττα η Σοφία Ζαχαράκη ανέφερε «Κυρία Δρέττα, αγαπητή μας Ιωάννα, γιατί έχουμε το θάρρος να μπορούμε να σε προσφωνούμε έτσι. Είσαι μια γυναίκα η οποία σε αυτή την κρίσιμη περίοδο, αλλά και πριν, έχει αφήσει τη δική της σφραγίδα στον ελληνικό τουρισμό. Να ευχηθώ κάθε επιτυχία στο έργο σας».

Προκλήσεις και ευκαιρίες

Από την πλευρά της η Ιωάννα Δρέττα όπως επισήμανε κατά τη διάρκεια της σημερινής τελετής παράδοσης – παραλαβής του υπουργείου Τουρισμού, «ο ελληνικός τουρισμός που στηρίζει ουσιαστικά την ελληνική οικονομία και κοινωνία , τα τελευταία 10 χρόνια, διαταράχτηκε τα χρόνια του covid, στάθηκε όμως στα πόδια του και βρίσκεται σήμερα στην κορυφή του ενδιαφέροντος της παγκόσμιας τουριστικής αγοράς.

Αντιμετωπίζει προκλήσεις, έχει όμως και πολλές ευκαιρίες, ώστε την επόμενη ημέρα να στηρίζει ακόμη πιο δυναμικά την κοινωνία, την εθνική οικονομία και τις τοπικές οικονομίες στους προορισμούς. Για αυτό απαιτείται πολλή δουλειά από την Κεντρική Κυβέρνηση, Τοπική Αυτοδιοίκηση και τον Ιδιωτικό Τομέα. Ο δικός μου ρόλος είναι να συντελέσω σε μια ομαλή μετάβαση από την προηγούμενη στην επόμενη Κυβέρνηση» δήλωσε προσθέτοντας «νιώθω μεγάλη χαρά και τιμή  και συγκίνηση οφείλω να προσθέσω, που γυρίζω εκεί απ’ όπου ξεκίνησε η πορεία μου στον τουρισμό».

*

-Σημειώνεται ότι η Ιωάννα Δρέττα, μέχρι πρότινος ήταν CEO της Marketing Greece, η μη κερδοσκοπική εταιρία που φέτος κλείνει τα 10 της χρόνια και ιδρύθηκε από τον Σύνδεσμο Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) και το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος (ΞΕΕ).

-Η Marketing Greece δραστηριοποιείται και συνεργάζεται με προορισμούς σε όλη την Ελλάδα, ενώνοντας τις δυνάμεις της με τον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, από την τουριστική και μη αγορά. Πρόεδρος της Marketing Greece είναι ο Γιάννης Ρέτσος, πρόεδρος του ΣΕΤΕ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Δημοφιλη αρθρα