Ελληνικά φρέσκα φρούτα και λαχανικά ξεκίνησε να εξάγει η ΑΒ Βασιλόπουλος προς τη Νοτιοανατολική Ευρώπη και συγκεκριμένα προς Τσεχία, Ρουμανία και Σερβία. Οι εγκαταστάσεις της στη Σίνδο Θεσσαλονίκης 33.000 τ.μ. αξιοποιούνται και ως εξαγωγικό hub, ταξιδεύοντας τα ελληνικά προϊόντα και στο εξωτερικό.
ΝΤΕΠΥ ΧΙΩΤΟΠΟΥΛΟΥ (hiotopoulou@gmail.com)
Κόμβος εμπορίου για χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης καθίσταται η Θεσσαλονίκη με τις εξαγωγές φρέσκων φρούτων και λαχανικών, αρχικά, από εγχώριους παραγωγούς, οι οποίες εκτιμάται ότι θα αγγίζουν τις 70.000 – 80.000 τόνους ετησίως.
Σήμερα, Δευτέρα 15 Απριλίου 2024, πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια του νέου εξαγωγικού κόμβου (hub) της ΑΒ Βασιλόπουλος, στις εγκαταστάσεις της στη ΒΙΠΕ Σίνδου Θεσσαλονίκης.
«Το βασικό μας μέλημα είναι να υποστηρίξουμε την τοπική παραγωγή και την αγροτική οικονομία που έχουμε καταπληκτικά προϊόντα. Έχουμε διάφορα προϊόντα όπως ντομάτες, αγγούρια, πιπεριές από την Κρήτη, πορτοκάλια, μανταρίνια από την Πελοπόννησο, φράουλες από Ηλεία και από Μακεδονία πολλά προϊόντα όπως ροδάκινα, βερίκοκα, αχλάδια, μήλα, και γενικά ο στόχος μας είναι να εντάξουμε ακόμη περισσότερα προϊόντα για να μπορέσουμε όσο μπορούμε να βοηθήσουμε» επισήμανε ο Brand President της ΑΒ Βασιλόπουλος, Νίκος Λαβίδας ενημερώνοντας τον Υπουργό Ανάπτυξης Κώστα Σκρέκα, όπου και εγκαινίασαν το νέο εξαγωγικό hub στις εγκαταστάσεις της ΑΒ Βασιλόπουλος.
Όπως επισημάνθηκε μέσω του εξαγωγικού hub που ξεκίνησε εντός του Απριλίου 2024, εκτιμάται ότι θα εξάγονται περίπου 70.000 – 80.000 τόνους ετησίως. Τα δε έσοδα από τις εξαγωγές αναμένεται ότι θα φτάσουν τα 100 εκατομμύρια ευρώ, ετησίως, ενώ ο τελικός καταναλωτής θα μπορεί να βρίσκει τα ελληνικά προϊόντα στις χώρες αυτές (Τσεχία, Ρουμανία, Σερβία), μέσα από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ του Ομίλου Ahold Delhaize.
Εκτός από τα φρούτα και τα λαχανικά που ξεκίνησαν να εξάγονται, αναπτύσσονται κωδικοί και για άλλα προϊόντα όπως τα super fresh δηλαδή προϊόντα με πολύ μικρή διάρκεια ζωής όπως νωπά κρέατα, έτοιμα γεύματα κλπ.
Η επένδυση στις εγκαταστάσεις της ΑΒ Βασιλόπουλος για το εξαγωγικό hub, είναι της τάξεως του 1 εκατ. ευρώ. Το εξαγωγικό hub βρίσκεται στη συμβολή τριών αποθηκών – συντήρησης, φρούτων/λαχανικών και super fresh προϊόντων-, όπου πριν μερικά χρόνια η εταιρία είχε κάνει επέκταση προκειμένου να εξυπηρετεί την ανάπτυξη του δικτύου της.
Διέξοδος σε Έλληνες παραγωγούς
Για τη σημασία της επένδυσης για τη χώρα τόσο σε οικονομικό όσο και σε κοινωνικό επίπεδο, αναφέρθηκε ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας λέγοντας πως μέσω του εξαγωγικού κόμβου θα διοχετεύονται ελληνικά φρέσκα φρούτα και λαχανικά, δίνοντας παράλληλα διέξοδο στους Έλληνες κτηνοτρόφους, γεωργούς και αγρότες.
«Η Ελλάδα παράγει, η Ελλάδα μπορεί να εξάγει, εκείνο που λείπει είναι να οργανώσουμε την αγορά. Αυτό που κάνετε εσείς, να συγκεντρώνεται ελληνικά προϊόντα, αγροτικά προϊόντα και να τα εξάγετε σε αλυσίδες σούπερ μάρκετ που ανήκουν στο ίδιο γκρουπ εταιριών που ανήκετε και εσείς, είναι πολύ σημαντικό» επισήμανε ο κ. Σκρέκας, ο οποίος και ξεναγήθηκε σήμερα το πρωί στις εγκαταστάσεις της ΑΒ Βασιλόπουλος στη ΒΙΠΕΘ Σίνδου.
Όπως επισήμανε, το επόμενο στάδιο θα πρέπει να είναι η συνέργειες με αγρότες και συνεταιρισμούς που συμμετέχουν στη συμβολαιακή γεωργία και οι οποίοι θα παράγουν με συγκεκριμένες ποιοτικές προδιαγραφές.
«Δείχνετε το δρόμο που μπορεί να ακολουθήσει συνολικά η χώρα μας, η Ελλάδα μπορεί να μετασχηματιστεί στον λαχανόκηπο της Ευρώπης» ανέφερε ο κ. Σκρέκας.
Οι εγκαταστάσεις της ΑΒ Βασιλόπουλος στη ΒΙΠΕΘ Σίνδου
Οι εγκαταστάσεις της ΑΒ Βασιλόπουλος εκτείνονται σε 33.000 τμ., σε ένα οικόπεδο 112 στρ., ο δε χώρος του εξαγωγικού hub είναι περίπου 2.000 τ.μ.
Η εγκατάσταση στη Σίνδο, μία από τις τέσσερις της εταιρίας, κατασκευάστηκε το 2006, η ΑΒ Βασιλόπουλος την εξαγόρασε το 2008 και την ίδια χρονιά το φθινόπωρο ξεκίνησε να λειτουργεί.
Οι αποθήκες, το κέντρο διανομής χωρίζεται σε επτά αποθήκες, ανάλογα των κατηγοριών των προϊόντων: τυποποιημένα, τρόφιμα μη τρόφιμα, συντηρούμενα, κατεψυγμένα, νωπό κρέας και νωπό ψάρι, φρούτα και λαχανικά, και σούπερ fresh (προϊόντα με πολύ μικρό χρόνο ζωής).
Όλες οι κατηγορίες προϊόντων ξεπερνούν τους 20.000 κωδικούς ενώ η ιδιαιτερότητα που έχουν οι εγκαταστάσεις της ΑΒ Βασιλόπουλος, όπως επισημάνθηκε, κατά τη διάρκεια της σημερινής μας ξενάγησης, είναι ότι όλα βρίσκονται κάτω από μια οροφή, κάτι που δεν συναντάται εύκολα σ’ άλλες εγκαταστάσεις.
Σε ετήσια βάση στέλνονται περισσότερα από 12 εκατ. κιβώτια σ’ όλα τα καταστήματα του δικτύου της.
Τρεις αποθήκες – συντήρησης, φρούτων/λαχανικών και super fresh προϊόντων-, διακινούν πάνω από 4.000 κωδικούς, 5 εκατ. κιβώτια περίπου.
Οι αποθήκες με τα φρούτα και λαχανικά δουλεύουν έξι μέρες την εβδομάδα, «στόχος είναι να έχουμε κάθε μέρα φρέσκα προϊόντα» όπως επισημάνθηκε. Σήμερα η εγκατάσταση απασχολεί περίπου 200 εργαζομένους.
Σ’ ότι αφορά το γεωγραφικό εύρος εξυπηρέτησης καταστημάτων από τις αποθήκες της ΑΒ Βασιλόπουλος στη Σίνδο Θεσσαλονίκης, το βόρειο δίκτυο που εξυπηρετείται είναι 130 καταστήματα, από την Ορεστιάδα μέχρι την Κέρκυρα και νότια έως τη Θεσσαλία.
*
– Τα εγκαίνια του νέου «Εξαγωγικού Hub» στη Σίνδο Θεσσαλονίκης πραγματοποίησε η ΑΒ Βασιλόπουλος, τη Δευτέρα 15 Απριλίου, παρουσία του Υπουργού Ανάπτυξης Κώστα Σκρέκα, του Αντιπεριφερειάρχη Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας Στάθη Αβραμίδη, της Αντιδημάρχου Κοινωνικής Προστασίας, Ισότητας και Δημόσιας Υγείας Δήμου Δέλτα Σοφίας Μαυρίδου, του διευθυντή γραφείου στο υπουργείο Εσωτερικών (Τομέας Μακεδονίας Θράκης) Κώστα Δήμου και λοιπών στελεχών της ΑΒ Βασιλόπουλος.
-Η ΑΒ Βασιλόπουλος διαθέτει ένα δίκτυο πανελλαδικά που ανέρχεται περίπου στα 600 καταστήματα εκ των οποίων τα 300 είναι δικά της και τα υπόλοιπα franchise.
-Αναφορικά με τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, όπως τα ΑΒ Επιλογή και ΑΒ Ελληνική Γη, εξάγονται πάνω από 80 κωδικοί από όσπρια, ζυμαρικά, ρύζι, ελιές, τυριά, χυμούς, τοματοπολτούς, αλάτι, χαλβά, ψιλές φακές Κοζάνης, κριθαράκι Τρίπολης, ρύζι Στυμώνα, ελιές Καλαμών, γραβιέρα Κρήτης.