«Βόρεια Ελλάδα: 365 Ημέρες Τουρισμός» ήταν ο τίτλος του 1ου διεθνούς συνεδρίου τουρισμού που διοργάνωσαν, την Παρασκευή 1 Απριλίου, τα πέντε διμερή Επιμελητήρια, το Ελληνο-Αμερικανικό, Ελληνοβρετανικό, Ελληνογαλλικό, Ελληνογερμανικό και το Ελληνο-Ιταλικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης.
Της Ντέπυς Χιωτοπούλου (hiotopoulou@gmail.com)
Ένα εκατομμύριο επισκέπτες ετησίως, 90.000 κλίνες, 550 χλμ. ακτογραμμής, τέταρτος δημοφιλέστερος προορισμός στην Ελλάδα, τρίτη σε Γαλάζιες Σημαίες, αλλά και πιστοποιήσεις από UNESCO, NATURA, GREEN KEY, ECO LABEL, GREEK BREAKFAST (ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΡΩΙΝΟ).
Φυσικά, αναφερόμαστε στην Χαλκιδική, στην περιοχή, που αναμφίβολα, κάθε καλοκαίρι τραβάει πάνω της, τα φώτα της δημοσιότητας. Και όχι άδικα’ γιατί πίσω από τα παραπάνω νούμερα, βρίσκονται άνθρωποι, με όραμα, στόχο, εξωστρέφεια αλλά και διάθεση για συνέργειες, για το καλό ΟΛΩΝ!
1ο συνέδριο τουρισμού με τίτλο «Βόρεια Ελλάδα: 365 Ημέρες Τουρισμός» που διοργανώθηκε με μεγάλη επιτυχία, χθες, Παρασκευή 1 Απριλίου, στη Θεσσαλονίκη.
Ήλιος + Θάλασσα
«Ήλιος + Θάλασσα, μια Μεσογειακή συνταγή» ήταν η θεματολογία της πρώτης ενότητας, ομιλητές της οποίας υπήρξαν η Κατερίνα Κατώπη – διευθύντρια πωλήσεων & μάρκετινγκ της Dolphin Capital Partners, ο Μιχάλης Μαυρόπουλος – περιφερειακός διευθυντής Ανατολικής Μεσογείου TUI Destination Services και ο Γρηγόρης Τάσιος – πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Χαλκιδικής.
Από τη δική του παρουσίαση λοιπόν, θα ξεκινήσω, ο οποίος, μεταξύ άλλων, αναφέρθηκε, στο πλεονέκτημα που έχει ο νομός Χαλκιδικής – εκτός από την αεροπορική πρόσβαση μέσω αεροδρομίου «Μακεδονία» έχει την οδική πρόσβαση-, στις 40 περίπου εθνικότητες που επισκέπτονται το νομό, και τους τζίρους που αντλεί η τοπική κοινωνία δίνοντας υπεραξία στο νομό και βεβαίως στις επενδύσεις που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια στον τομέα του τουρισμού και αγγίζουν περί τα 300 εκατ. ευρώ.
Επιπρόσθετα, ο κ. Τάσιος, αναφέρθηκε και στο Επετειακό Έτος Αριστοτέλη 2016-2017 από την UNESCO, καθώς συμπληρώνονται 2.400 χρόνια από τη γέννηση του Έλληνα φιλόσοφου, όπου βάση των διαφόρων δράσεων αναφοράς στο έργο του Αριστοτέλη θα είναι τα Στάγειρα.
«Στόχος μας είναι να καλύψουμε τις 365 ημέρες τουρισμού, και Χαλκιδική χωρίς Θεσσαλονίκη δεν μπορεί να προχωρήσει, όπως επίσης, και 365 ημέρες τουρισμού χωρίς τη δύση και την ανατολή, επίσης δεν μπορούν να υπάρξουν» είπε, μεταξύ άλλων, ο πρόεδρος της ΕΞΧ, Γρηγόρης Τάσιος, στο πλαίσιο της ομιλίας του στο 1ο συνέδριο τουρισμού των 5 Επιμελητηρίων.
Μονοψήφια αύξηση για Ελλάδα, με προϋποθέσεις
Δεύτερος στη σειρά ομιλητής, στην ίδια ενότητα, δηλαδή «Ήλιος+ Θάλασσα» ήταν ο Μιχάλης Μαυρόπουλος περιφερειακός διευθυντής Ανατολικής Μεσογείου TUI Destination Services.
«Επενδύουμε, μεταξύ άλλων, στην ασφάλεια» επισήμανε ο κ. Μαυρόπουλος στην αποψινή του ομιλία, αναφερόμενος σε δυο προκλήσεις που αντιμετώπισε την περσινή χρονιά. Η μία αφορούσε, βεβαίως την Ελλάδα – την Ελλάδα των capital controls, του δημοψηφίσματος κτλ. εν μέσω υψηλής καλοκαιρινής περιόδου. «Είχαμε 200.000 πελάτες σε 17 προορισμούς εκείνη την περίοδο, παράλληλα όμως είχαμε 800 άτομα προσωπικό, καθημερινά, δίπλα τους, που τους παρείχαν τις απαραίτητες πληροφορίες» εξήγησε ο κ. Μαυρόπουλος, ενώ ως δεύτερη πρόκληση που είχε να αντιμετωπίσει πέρυσι ανέφερε το Σαρμ Ελ Σεΐχ της Αιγύπτου.
Ο κ. Μαυρόπουλος, περιφερειακός διευθυντής Ανατολικής Μεσογείου TUI Group, σε 13 χώρες, μεταξύ των οποίων η Ελλάδα, η Κύπρος κ.ά., επισήμανε ότι η TUI εξυπηρετεί περί τα 30 εκατ. τουρίστες παγκοσμίως, από 31 χώρες, σε 180 προορισμούς, ο δε τζίρος ανέρχεται στα 20 δις ευρώ.
Τέλος, σ’ ότι αφορά τις εκτιμήσεις του για την τρέχουσα τουριστική περίοδο, ο κ. Μαυρόπουλος επισήμανε ότι, ενώ η Τουρκία δέχεται ακυρώσεις σε ποσοστό 40%, «οι ακυρώσεις αυτές πηγαίνουν στην Ισπανία». Οι εκτιμήσεις του έδωσαν μονοψήφιο αριθμό ανάπτυξης για τη χώρα μας, – αρκεί βεβαίως να μην επηρεαστούμε από κανένα γεγονός-, για Κύπρο έδωσε διψήφιο αριθμό ανάπτυξης και όπως χαρακτηριστικά είπε «η Ελλάδα παραμένει στρατηγικός προορισμός’ χρειάζεται να περάσουμε το μήνυμα της σταθερότητας, της συναίνεσης, της συνεργασίας, της ασφάλειας!».
Ο ήλιος και η θάλασσα πουλάνε, αρκεί…
Ήταν η πρώτη ομιλήτρια στην ενότητα ««Ήλιος + Θάλασσα, μια Μεσογειακή συνταγή», ωστόσο η Θεσσαλονικιά Κατερίνα Κατώπη – διευθύντρια πωλήσεων & μάρκετινγκ της Dolphin Capital Partners, που, μεταξύ άλλων, διαχειρίζεται το πολυτελές resort ΑΜΑΝΖΟΕ στο Πόρτο Χέλι.
«Ανοίξαμε σήμερα, 1η Απριλίου, και από τα 38 δωμάτια που έχουμε, στα 20 είχαμε κρατήσεις» είπε η κα. Κατώπη, δίνοντας μια εικόνα στον τρόπο διαχείρισης, λειτουργίας και γενικότερης φιλοσοφίας της ΑΜΑΝΖΟΕ και βεβαίως του αντίστοιχου πελατολογίου τους.
Όπως η ίδια ανέφερε, η εταιρία Dolphin Capital Partners, η οποία έχει συγκεντρώσει 1,2 δις ευρώ κεφάλαια, «τρέχει» στην Ελλάδα αυτή τη στιγμή 8 πρότζεκτ, και γενικότερα το 22%- 24% των συνολικών επενδύσεων της εταιρίας πραγματοποιείται στην Ελλάδα.
«Γιατί στην Ελλάδα;’ γιατί στην Ελλάδα το νούμερο ένα προϊόν είναι ‘ήλιος + θάλασσα», ένα προϊόν όμως που χρειάζεται να το διαφοροποιήσουμε» επισήμανε η κα. Κατώπη στην εισήγησή της.
Πρόσθεσε, ότι η εταιρία ρίσκαρε το 2010, εν μέσω οικονομικής ύφεσης, να επενδύσει στην Ελλάδα, επένδυσε 100 εκατ. ευρώ, μόνο για το πρότζεκτ, αξίζει δε να σημειωθεί ότι εκτός από το ξενοδοχείο με τις 38 σουίτες, υπάρχουν και κατοικίες προς πώληση (οι αγοραστές είναι Ελβετοί, Άγγλοι, Ελληνο Αμερικάνοι, Καναδοί, Κεντρω Ευρωπαίοι, Γάλλοι), και βίλες προς ενοικίαση (από 4.500 ευρώ τη βραδιά έως 25.000 ευρώ τη βραδιά).
Οι πελάτες που θα επιλέξουν το ΑΜΑΝΖΟΕ θα πληρώσουν κατά μέσο όρο 1.200 ευρώ τη σουίτα, ξοδεύουν περίπου 2.100 ευρώ την ημέρα, ενώ το 30% των πελατών πηγαίνει στον προορισμό με ελικόπτερο.
«Απασχολούμε 200 άτομα προσωπικό και από αυτά μόνο 2 είναι ξένοι» επισημαίνει η κα. Κατώπη προσθέτοντας ότι το 70% – 72% του προσωπικού τους είναι επαναλαμβανόμενο.
Tips
- «Ο τουρισμός αλλιώς: εμπλουτίζοντας το προϊόν – παρατείνοντας την τουριστική περίοδο» ήταν η δεύτερη ενότητα με ομιλητές τον Ανδρέα Στυλιανόπουλο (πρόεδρο της Navigator Travel), τον Francesco Favia (πρόεδρος Διεθνούς Ακαδημίας Κοινωνικού Τουρισμού) ο οποίος αναφέρθηκε στο πρόγραμμα «SIGNA MARIS», τον Ewald Schilberz (διευθύνων σύμβουλο Pro. Training Tours), την Κυριακή Ουδατζή (διευθύντρια του Ολυμπιακού Μουσείου)
- «Η τεχνολογία και οι υποδομές στην υπηρεσία του τουρισμού η τρίτη ενότητα με ομιλητές τον Αριστοτέλη Γεωργίου (Territory Account Manager, Greece, Cyprus and Malta, Cisco), τον Justin Reid(επικεφαλής μάρκετινγκ TripAdvisor σε Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Αφρική), την Κατερίνα Χριστοδούλου (εταίρος, δικηγορική εταιρία ‘Your legal Partners’), τον Θωμά Γραβάνη (διευθυντής, L+DG Thomas Gravanis Lighting Architects).
- Τέταρτη ενότητα «Η επίδραση της διεθνούς αγοράς στον ελληνικό τουρισμό» με ομιλητές τον Άρη Ίκκο (επιστημονικός διευθυντής ΙΝΣΕΤΕ), τον Θόδωρο Παπακωνσταντίνου (senior manager Deloitte), τον Dimitri Buhali (head, International Centre for tourism & hospitality research, Bournemouth University), τον Prof. Dr Ines Carstensen (director of research & development, Center for Innovation).
- Χαιρετισμούς απεύθυναν ο πρόεδρος του Ελληνο Αμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου Σίμος Αναστασόπουλος (ως εκπρόσωπος των 5 διμερών Επιμελητηρίων), η γενική διευθύντρια του υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης (Μακεδονίας-Θράκης) Νικολέτα Τσικώτη, εκπρόσωπος του Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολου Τζιτζικώστα, καθώς επίσης και ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης.
- Από την πλευρά του ο γενικός γραμματέας Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης του υπουργείου Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού, Γιώργος Τζιάλλας, έκανε εκτιμήσεις για συγκρατημένη αισιοδοξία για τη φετινή τουριστική σεζόν, όπως χαρακτηριστικά είπε «ευελπιστούμε για μια νέα χρονιά ρεκόρ, όπως το 2015», επισημαίνοντας ότι το υπουργείο σε θέματα τουρισμού κάνει επιθετική πολιτική εξωστρέφειας στο εξωτερικό και σε νέες αγορές όπως η Κίνα, το Ιράν, το Ντουμπάι, το Ισραήλ. Αναφέρθηκε δε, στο έντονο ενδιαφέρον ξένων επενδυτών για τουριστικές επενδύσεις στη χώρα μας…