Πυρ και μανία έγινε σήμερα ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης και επί 42 έτη τουριστικός πράκτορας, Μιχάλης Ζορπίδης, με το τμήμα Τουρισμού του δήμου Θεσσαλονίκης. Παράπονα εξέφρασε και για τους ξεναγούς και τους ξενοδόχους.
Της Ντέπυς Χιωτοπούλου (hiotopoulou@gmail.com)
«Σήμερα διάβασα ότι έφυγε αποστολή του δήμου Θεσσαλονίκης στο Μιλάνο και την Μπολόνια, από την επιτροπή τουρισμού, δεν το κατάλαβα’ ο Οργανισμός Τουριστικής Προβολής μπορεί να κάνει πάρα πολλά πράγματα, δεν μπορεί ο καθένας να κάνει του κεφαλιού του» ανέφερε, μεταξύ άλλων, στις σημερινές του δηλώσεις ο πρόεδρος του ΕΕΘ, Μιχάλης Ζορπίδης, στο πλαίσιο της συνάντησης των φορέων της Θεσσαλονίκης, με στόχο την εύρεση λύσεων για την ενίσχυση του τουρισμού.
«Κάλεσα τους φορείς πριν ξεκινήσει η τουριστική περίοδος, να έχουν μια γνώμη, μια άποψη’ μέχρι τώρα ο κάθε φορέας είχε τη δική του τουριστική επιτροπή και έκανε ό,τι ήθελε. Πρέπει να βγάλουμε έναν ενιαίο φορέα, και τα χρήματα μας να πιάνουν τόπο. Να δούμε τι προβλήματα υπάρχουν και να πάρουμε αποφάσεις, που δεν θα μείνουν στα χαρτιά αλλά θα υλοποιηθούν» ανέφερε ο κ. Ζορπίδης.
Ενιαία φωνή
«Χρειάζεται μια ενιαία φωνή για το καλό όλης της πόλης» είπε ο κ. Ζορπίδης, κατά τη διάρκεια της σημερινής σύσκεψης των 19 συνολικά φορέων της πόλης, που συμμετείχαν στο κάλεσμα του προέδρου του ΕΕΘ.
«Να βοηθήσουμε όλοι μαζί, και τότε θα ωφεληθούν όλοι» είπε ο κ. Ζορπίδης, αναφερόμενος στον Οργανισμό Τουριστικής Προβολής (ΟΤΠ) ζητώντας από την πρόεδρο, Βούλα Πατουλίδου, να είναι μέλη όλοι εκείνοι που εμπλέκονται με το τουριστικό προϊόν της πόλης, είτε έχουν χρήματα να βάλουν είτε όχι. «Να γίνει μια επιτροπή και να ασχοληθεί σοβαρά, και εμείς που μπορούμε, να βάλουμε χρήματα, αλλά να πιάσουν τόπο» είπε ο κ. Ζορπίδης λέγοντας ότι ως Επιμελητήριο μπορούν να διαθέσουν χώρο για τον Οργανισμό, «χρειάζεται όμως ανθρώπους που να ξέρουν τη δουλειά».
Ο κ. Ζορπίδης, πρότεινε στην πρόεδρο του ΟΤΠ, σε ένα 10ήμερο να γίνει συνάντηση, με τη συμμετοχή όλων όσοι θέλουν να βοηθήσουν σ’ αυτόν τον τομέα, ώστε να παρθούν κάποιες τελικές αποφάσεις για το καλό της πόλης.
Η διπλωματία των πόλεων και το γραφείο πληροφοριών
Σ’ ότι αφορά τις βολές του κυρίου Ζορπίδη προς το τμήμα Τουρισμού του δήμου Θεσσαλονίκης και την αποστολή στην Ιταλία που άναψε φωτιές, η υπεύθυνη του τμήματος Τουρισμού δήμου Θεσσαλονίκης, Μαργαρίτα Σαλπιγγίδου, εξήγησε στον πρόεδρο του ΕΕΘ, ότι η παραπάνω αποστολή γίνεται στο πλαίσιο της «διπλωματίας των πόλεων» που πραγματοποιεί ο δήμος Θεσσαλονίκης.
«Είναι κάτι που ήταν προγραμματισμένο εδώ και καιρό, και δεν μπορούσε να ακυρωθεί» είπε η κα. Σαλπιγγίδου, αναφερόμενη στον κ. Ζορπίδη, για την απουσία του αντιδημάρχου Τουρισμού, Σπύρου Πέγκα, από τη σημερινή σύσκεψη των φορέων της πόλης για ένα καλύτερο αύριο για τον τουρισμό της.
Σχετικά με το γραφείο πληροφοριών που λειτουργεί στην πλατεία Αριστοτέλους και το χώρο που παραχωρεί το ΕΕΘ στο δήμο Θεσσαλονίκης, ο κ. Ζορπίδης διαμαρτυρήθηκε ότι δεν είναι ανοιχτό αρκετές ώρες ώστε να δίνει σχετικές πληροφορίες στους τουρίστες.
Από την πλευρά της η κα. Σαλπιγγίδου, εξήγησε ότι το γραφείο πληροφοριών είναι ανοιχτό από τις 9 το πρωί ως τις 9 το βράδυ, και ότι μάλιστα, σύντομα θα ξεκινήσει και ένα δεύτερο να λειτουργεί, στην πλατεία Λευκού Πύργου. «Τα μόνα τουριστικά έντυπα που κυκλοφορούν είναι αυτά του δήμου Θεσσαλονίκης» είπε, μεταξύ άλλων, η Μαργαρίτα Σαλπιγγίδου.
Επιπρόσθετα, έθιξε το χρονικό διάστημα, που ξεκίνησε η Θεσσαλονίκη να «ακούγεται» τουριστικά αλλά και να δέχεται τουρίστες. «Από το 2011 και μετά, άρχισε ο δήμος Θεσσαλονίκης να ασχολείται με το τουριστικό προϊόν της πόλης» είπε η κα. Σαλπιγγίδου.
Ωστόσο, ο κ. Ζορπίδης, συμφώνησε ότι ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης, έχει φέρει πολλούς τουρίστες στην πόλη, τουλάχιστον τα τελευταία δυο χρόνια.
Οι σχολικές εκδρομές και οι ξεναγοί
Το κάλεσμα στα σχολεία όλης της Ελλάδας με πρωτοβουλία του ΕΕΘ, ώστε οι μαθητές να έρχονται στη Θεσσαλονίκη για την εκδρομή τους, σίγουρα έχει αποδώσει καρπούς στην τοπική οικονομία.
Όπως είπε ο κ. Ζορπίδης, οι μαθητές διανυχτερεύουν στην πόλη και έχουν επίσημο ξεναγό για τις ξεναγήσεις τους, εξηγώντας ότι επωφελούνται όλοι (εστιάτορες, καφέ, ξεναγοί, λεωφορεία, ξενοδόχοι κ.ά.). Το παράπονό του; Ότι δεν άκουσε ούτε ένα ευχαριστώ από τους ξενοδόχους, από τους δε ξεναγούς, ενώ τους έχει στηρίξει τόσα χρόνια, από τη σημερινή σύσκεψη των φορέων που συγκάλεσε, απουσίαζαν.
Ο Οργανισμός και η γοργόνα
«Αποφασίζουμε, ή τον καταργούμε ή τον δυναμώνουμε» είπε στις δηλώσεις της η πρόεδρος του ΟΤΠ, Βούλα Πατουλίδου συμφωνώντας βεβαίως, ότι από τον Απρίλιο του 2015 που ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας της ανέθεσε τη θέση της προέδρου, «έχει περάσει πολύς καιρός, έχει κυλήσει το νερό στο αυλάκι, ωστόσο έχουν γίνει διεργασίες που έπρεπε να έχουν γίνει, γιατί ο Οργανισμός είχε αφεθεί στην τύχη του».
Η κα. Πατουλίδου συμφώνησε ότι πρέπει να βρεθούν τεχνοκράτες που να στελεχώνουν τον Οργανισμό, «να μπορούμε να πούμε ότι κάτω από μια ομπρέλα θα υπάρχει μια λεωφόρος και οι διακλαδώσεις κάπου να συναντώνται».
Σ’ ότι αφορά το brand name της Θεσσαλονίκης, το «Πολλές ιστορίες – Μια καρδιά», η κα. Πατουλίδου έκανε μια πρόταση «να γεμίσουμε τις ‘πολλές ιστορίες’», προτείνοντας μια γοργόνα – κάτι ως σήμα κατατεθέν- που θα είναι ο απόλυτος μύθος της Θεσσαλονίκης.
Επιπρόσθετα, η κα. Πατουλίδου αναφέρθηκε στο νέο πόρταλ του Οργανισμού, το οποίο θα είναι ολοκληρωμένο στα τέλη Μαρτίου καθώς και στον τουριστικό οδηγό που θα εκδοθεί σε τρεις γλώσσες (ελληνικά, αγγλικά, ρωσικά).
*Στο επόμενο ρεπορτάζ θα διαβάσετε για τις τοποθετήσεις των φορέων της πόλης, σχετικά με τις συνέργειες και την από κοινού συμμετοχή τους για την προώθηση της Θεσσαλονίκης ως τουριστικός προορισμός. Και βεβαίως, για τις προτάσεις και τους 4 βασικούς άξονες που προτείνει το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης.