Ήταν η τέταρτη, φετινή, έκτακτη προσέγγιση του τεράστιου – για τα δεδομένα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης- κρουαζιερόπλοιου Costa Pacifica και κατόπιν πρόσκλησης της Orange Cruises, αντιπροσώπου της Costa στην Ελλάδα, αδράξαμε την ευκαιρία και ξεναγηθήκαμε στο πλοίο!
Από την Ντέπυ Χιωτοπούλου (hiotopoulou@gmail.com)
Στις εννιά το πρωί, της Τετάρτης 18 Νοεμβρίου, ήταν το ραντεβού μας στον επιβατικό σταθμό του λιμένα Θεσσαλονίκης, με τους εκπροσώπους της Orange Cruises, το ναυτιλιακό πράκτορα Γιώργο Παλαντζιάν και τον πατέρα του Βίκο, καθώς και τουριστικούς πράκτορες της πόλης, όπου θα επιβιβαζόμασταν στο κρουαζιερόπλοιο Costa Pacifica για ξενάγηση στους χώρους του.
Το πλοίο όπως μου αναφέρει ο Γιώργος Παλαντζιάν έπιασε στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, προερχόμενο από το Βόλο, ενώ επόμενος σταθμός του ήταν η Σαντορίνη. «Σήμερα έχουμε 2.997 επιβάτες και 1.200 άτομα πλήρωμα» λέει ο κ. Παλατζιάν, με τους περισσότερους επιβάτες να είναι Γάλλοι (1.200), Ιταλοί αλλά και Αμερικανοί και Ευρωπαίοι από την Κεντρική και Δυτική Ευρώπη. Πολλοί από αυτούς επέλεξαν να περπατήσουν μόνοι τους στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, άλλοι επιβιβάστηκαν σε πούλμαν (9 συνολικά) κάνοντας ημερήσιες εκδρομές σε Δίον και Θεσσαλονίκη με τα βασικά της αξιοθέατα
ενώ κάποιοι άλλοι, όπως διαπιστώσαμε ιδίοις όμμασι, προτίμησαν τις ανέσεις του κρουαζιερόπλοιου (γυμναστήριο, πισίνες, χαμάμ και σπα, καφέ μπαρ, εστιατόρια, καζίνο κ.ά.), διάβασμα κ.ά.
Πόσο έτοιμη είναι η Θεσσαλονίκη στην κρουαζιέρα;
Τριάντα τέσσερα κρουαζιερόπλοια και περί τους 30.000 επιβάτες προσέγγισαν το λιμάνι της Θεσσαλονίκης για τη φετινή σεζόν, με το πρώτο κρουαζιερόπλοιο να εμφανίζεται στις 31 Μαρτίου 2015, και το τελευταίο – το Costa Pacifica-, σήμερα, Τετάρτη 18 Νοεμβρίου 2015.
Ρωτάω τον κ. Γιώργο Παλαντζιάν, τι γνώμη μου σχετικά με το πόσο έτοιμη είναι η Θεσσαλονίκη να αντεπεξέλθει στο κομμάτι της κρουαζιέρας, ακόμη πιο δυναμικά, και η απάντησή του είναι κατηγορηματική «Χρειαζόμαστε υποδομές, εκβάθυνση του λιμανιού και πάρκινγκ για τα λεωφορεία». Σύμφωνα με τον ίδιο, τα διάφορα master plan που συζητιούνται, κάποια στιγμή, πρέπει να πάρουν σάρκα και οστά, ο επιβατικός σταθμός πρέπει να εκσυγχρονιστεί, το πάρκινγκ για τα λεωφορεία χρειάζεται να μεγαλώσει, όσο για την εκβάθυνση, σήμερα, για παράδειγμα, για να δέσει το συγκεκριμένο κρουαζιερόπλοιο μήκους 300 μέτρων και βάρους 115.000 τόνων χρειάστηκε να παρέμβουν στην προβλήτα δυο πλωτήρες (μαούνες) για την ασφαλή αποβίβαση και επιβίβαση στο πλοίο.
Ανάγκη για λειτουργικές υποδομές
Την αναγκαιότητα των λειτουργικών υποδομών επισημαίνει από την πλευρά του και ο ταξιδιωτικός πράκτορας Λουκάς Τσακιρίδης, ο οποίος ειδικεύεται στην κρουαζιέρα (σ.σ. Εδώ να επισημάνω ότι ο κ. Τσακιρίδης βοήθησε στην οργάνωση της σημερινής μας επίσκεψης στο κρουαζιερόπλοιο και τον ευχαριστούμε θερμά!).
«Βασική προϋπόθεση για την προσέλκυση κρουαζιερόπλοιων είναι οι υποδομές, οι οποίες προηγούνται των εταιριών» μου αναφέρει ο κ. Τσακιρίδης συμπληρώνοντας ότι η άφιξη 34 κρουαζιερόπλοιων στην πόλη, είναι σίγουρα θετικό, όχι όμως και κορυφαίο γεγονός.
Είναι μαθηματική εξίσωση, εάν έχεις τις προϋποθέσεις, αυξάνονται οι πιθανότητες για μεγαλύτερη προσέλκυση κρουαζιερόπλοιων, εάν δεν τις έχεις, τότε οι πιθανότητες μειώνονται» τονίζει ο κ. Τσακιρίδης.
Σ’ ότι αφορά την προσέλκυση κρουαζιερόπλοιων, και ο κ. Παλαντζιάν, τονίζει ότι εφόσον οι μεγάλες εταιρίες (Royal Caribbean, Costa, Tui) προσεγγίζουν ένα λιμάνι και μένουν ευχαριστημένες, τότε και άλλες εταιρίες τις ακολουθούν.
Τέλος, να σημειώσουμε, ότι η Costa πρόσθεσε το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, για φέτος, ως έκτακτη προσέγγιση, αλλάζοντας ρότα και αφαιρώντας από τον αρχικό της προγραμματισμό την Κωνσταντινούπολη, λόγω των γεγονότων που συμβαίνουν με το προσφυγικό, τις πολιτικές εξελίξεις, την αστάθεια στην ευρύτερη περιοχή κ.ά.
12 Καταστρώματα, 1.504 καμπίνες
Το Costa Pacifica με τη θεματική του διακόσμηση, που δεν είναι άλλη από τη μουσική, με νότες, βιολιά κ.ά., έχει έτος κατασκευής το 2009,
είναι χωρητικότητας 3.500 επιβατών, συν το πλήρωμα. Διαθέτει 1.504 καμπίνες, εσωτερικές και εξωτερικές με μπαλκόνι, 12 καταστρώματα,
5 εστιατόρια,
13 μπαρ,
κέντρο χαλάρωσης (spa) 6.000 τ.μ. με κομμωτήρια, περιποίηση, γυμναστήριο κ.ά.,
5 τζακούζι, 4 πισίνες,
νεροτσουλίθρα, τριώροφο θέατρο χωρητικότητας 1.200 ατόμων,
παιδότοπο, καζίνο, ντίσκο, προσομειωτή μιας Formula 1 και κάποια αυθεντικά αντικείμενα οδηγών φόρμουλας, όπως του Σουμάχερ, κ.ά.
Καφές, φαγητό και…καλό ταξίδι!
Η ξενάγηση στους χώρους του κρουαζιερόπλοιου ολοκληρώθηκε με καφέ και φαγητό στο ala carte εστιατόριο του 3ου Καταστρώματος.
Ιταλικές γεύσεις και μεσογειακές είχε το μενού, το οποίο συνοδεύτηκε από λευκό και ερυθρό οίνο.
Στις 3 το μεσημέρι θα αναχωρούσε το κρουαζιερόπλοιο και επόμενο λιμάνι, η Σαντορίνη’ «κύριε Παλιούρα, δεν υπάρχει η δυνατότητα επιβίβασης στο πλοίο από δω, από τη Θεσσαλονίκη;» τον ρωτώ, ονειρευόμενη, προς στιγμήν, τη Σαντορίνη, και βεβαίως, το ταξίδι μέχρι το κυκλαδίτικο νησί!
«Αφενός, είναι θέμα εμπορικής συμφωνίας μεταξύ του αντιπροσώπου και της εταιρίας, και αφετέρου, πρέπει να ταιριάζει το πρόγραμμα σχεδιαστικά» μου εξηγεί ο γενικός διευθυντής της Orange Cruises, Γιώργος Παλιούρας συμπληρώνοντας ότι ήδη σε προγράμματα που πιάνουν σε Κατάκολο και Πειραιά υπάρχει η δυνατότητα επιβίβασης τουριστών από τα συγκεκριμένα λιμάνια (σ.σ. παλαιότερα αυτό συνέβαινε και από τα λιμάνια του Ηρακλείου και της Ρόδου).
Αποβιβάστηκα από το Costa Pacifica κατά τη 1 το μεσημέρι, οι τουρίστες ήδη επιβιβαζόντουσαν και ήταν ευχαριστημένοι, από τη σημερινή τους ημέρα στη Θεσσαλονίκη.
Και ας, μην ξεχνάμε, ότι σύμφωνα με έρευνες, ο μέσος όρος κατά κεφαλήν δαπάνη ενός τουρίστα από κρουαζιερόπλοιο είναι τα 80 ευρώ ανά λιμάνι και τα 300 ευρώ από το λιμάνι εκκίνησης. Ένα ακόμη κίνητρο για την τόνωση της τοπικής μας οικονομίας!! Ας το αδράξουμε…
Tips
- Εξονυχιστικός ο έλεγχος κατά την επιβίβασή μας στο κρουαζιερόπλοιο, με έλεγχο χειραποσκευών, ταυτοποίηση στοιχείων ταυτότητας/διαβατηρίου, φωτογραφία κ.τ.λ.
- Απαραίτητη και η ομαδική φωτογραφία με τους συμμετέχονες στο κατάστρωμα του Costa Pacifica και φόντο τη Θεσσαλονίκη!
- Υ.Γ. Φωτογραφία από καμπίνα δεν έχουμε διότι όλες οι καμπίνες ήταν γεμάτες. Ωστόσο, τρυπώσαμε, σε μια την ώρα που ο καμαρότος την καθάριζε αλλά θεωρήσαμε σωστό να μην φωτογραφίσουμε!