Νέα εποχή για τον ελληνικό σιδηρόδρομο, με την προσθήκη νέου σύγχρονου τραίνου.
Το νέο σύγχρονο τραίνο με την ονομασία «Ασημένιο Βέλος» παρουσίασε πρόσφατα στη Θεσσαλονίκη η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε., βάζοντας σε «ράγες» τη νέα εποχή στις μετακινήσεις.
Το τραίνο ξεκίνησε τα πρώτα δοκιμαστικά δρομολόγια στο τμήμα Θεσσαλονίκη-Κατερίνη, ενώ με την παράδοση του τελευταίου τμήματος Λιανοκλάδι – Δομοκός και με την ολοκλήρωση των απαραίτητων δοκιμών, το νέο τραίνο θα ξεκινήσει τα δρομολόγια με αρχικό στόχο τις 4 ώρες.
Μόλις ολοκληρωθούν το 2019 τα απαραίτητα συστήματα ασφάλειας ECTS, σηματοδότηση εντός και εκτός συρμού, τηλεδιοίκηση κ.λπ., το δρομολόγιο Αθήνα -Θεσσαλονίκη θα πραγματοποιείται στον πολυαναμενόμενο χρόνο των 3 ωρών και 20 λεπτών.
Μηχανοδηγοί
Ήδη, στο πλαίσιο των προετοιμασιών για την έναρξη των δρομολογίων του νέου τραίνου, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έστειλε στην Ιταλία τρεις Έλληνες μηχανοδηγούς, οι οποίοι μετέφεραν τις καλύτερες εντυπώσεις τόσο για την άψογη εκπαιδευτική διαδικασία, τις συνθήκες στα μηχανοεργοστάσια και την άρτια οργάνωσή τους όσο και για την άριστη ποιότητα του τροχαίου υλικού.
Επιπρόσθετα, μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας προσλήψεων των 68 μηχανοδηγών για την κάλυψη των υπηρεσιακών αναγκών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ξεκίνησε και η εκπαίδευση τους, ήδη από τις 10 Σεπτεμβρίου.
Το επενδυτικό πρόγραμμα 500 εκ. ευρώ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ μπαίνει σε τελική τροχιά, εντάσσοντας νέα άτομα στο ανθρώπινο δυναμικό της. Σειρά έχουν οι προσεχείς προσλήψεις 20 ατόμων επιστημονικού προσωπικού, ενώ ακόμη 40 μηχανοδηγοί θα ενταχθούν στο ανθρώπινο δυναμικό της ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε επόμενη φάση.
*
– Η εταιρία ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε., η οποία ιδρύθηκε στις 19 Δεκεμβρίου 2005, αποτέλεσε κατά τη σύστασή της θυγατρική εταιρία της ΟΣΕ Α.Ε. σε ποσοστό 100%.
Από την 1η Ιανουαρίου 2007 και μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας απόσχισης κλάδου και εισφοράς του από τη μητρική εταιρία ΟΣΕ Α.Ε., η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. ανέλαβε τη λειτουργία και εκμετάλλευση όλων των μεταφορών (επιβατικών, εμπορευματικών κλπ.). Έκτοτε, λειτουργεί ως πλήρως ανεξάρτητη εταιρία με ξεχωριστή διοίκηση και οργάνωση, σύμφωνα και με τις επιταγές της Κοινοτικής νομοθεσίας.
Στις 14 Σεπτεμβρίου 2017, ολοκληρώθηκε η πώληση και μεταβίβαση του 100% των μετοχών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. στην Ferrovie dello Stato Italiane Group (FSI) και εντάχθηκε στον Ιταλικό Όμιλο.