«Το 2020 δεν θα είναι η χρονιά του τουρισμού»

0
118
views
Στο πλαίσιο αποστολής στην Κρήτη που συμμετείχε και η Respond on Demand (φωτ. Ντ.Χ.)

Με πρωτόγνωρες εικόνες στους τουριστικούς προορισμούς θα κινηθεί φέτος το καλοκαίρι, με σκέψεις επιχειρηματιών για άνοιγμα ή μη των επιχειρήσεων τους, με αβεβαιότητα αλλά και συγκρατημένη αισιοδοξία και ελπίδα πως όλο το σκηνικό που προκάλεσε η πανδημία, θα αλλάξει σύντομα.

Η Μαρία Αθανασοπούλου, ιδρύτρια του Respond On Demand, εταιρίας τουριστικού μάρκετινγκ, συν-ιδρύτρια της μη κερδοσκοπικής εταιρίας Top Tourism και πρόσφατα εκλεγμένη πρόεδρος του World Food Travel Association, με μια δεκαετή και πλέον εμπειρία, στο τουριστικό γίγνεσθαι, καταθέτει στο debbiestravel.gr την άποψη της για την επόμενη μέρα του τουρισμού.     

Η κρίση θα αφήσει τα σημάδια της

«Η πρωτόγνωρη κατάσταση στην οποία ζει όλη η ανθρωπότητα εδώ και τρεις περίπου μήνες, είναι λογικό ότι αφήνει ήδη τα σημάδια της στον τουρισμό, έναν κλάδο που είναι ένας από τους περισσότερο θιγμένους παγκόσμια. Αυτό βέβαια ήταν αναμενόμενο. Σε περιόδους παγκόσμιας κρίσης τα ταξίδια πάντα είχαν μια πτώση, πόσο μάλλον όταν η κρίση αυτή είναι υγειονομική και έχει άμεση σχέση με το αν κάποιος μπορεί να ταξιδεύει χωρίς να βάζει σε κίνδυνο την υγεία του, πόσο μάλλον την ίδια τη ζωή του.

Άρα, όσοι ασχολούμαστε με τον τουρισμό, αναμέναμε ότι η κρίση αυτή θα αφήσει τα σημάδια της. Το 2020 δεν θα είναι η χρονιά του τουρισμού για καμία χώρα. Ότι κι αν κάνουμε, όπως κι αν προσπαθήσουμε να αντιμετωπίσουμε την κρίση, από παντού οι προβλέψεις μιλάνε για μεγάλη πτώση, συνεπώς αυτή είναι η κατάσταση και θα πρέπει να την αποδεχτούμε, αν θέλουμε να την αντιμετωπίσουμε όσο καλύτερα μπορούμε.

Η Μαρία Αθανασοπούλου, ιδρύτρια του Respond On Demand και πρόεδρος του World Food Travel Association

Η αισιοδοξία είναι… πολύτιμο συναίσθημα!

Στην Ελλάδα ευτυχώς δεν θρηνήσαμε πολλά θύματα από τον ιό, κι αυτό είναι κάτι πολύ σημαντικό. Επίσης, είναι ένας λόγος που μας κάνει να βλέπουμε τα πράγματα πιο αισιόδοξα, κι η αισιοδοξία σε περιόδους κρίσης είναι πολύτιμο συναίσθημα.

Οι άνθρωποι του τουρισμού αναρωτιούνται αν θα υπάρξει φέτος τουριστική σεζόν, αν θα ανοίξουν τα ξενοδοχεία, για πόσο θα ανοίξουν και με ποια υγειονομικά πρωτόκολλα θα κληθούν να λειτουργήσουν.

Η αλήθεια είναι ότι σε αυτή τη φάση κανείς δεν ξέρει τι πρόκειται να συμβεί σε λίγες εβδομάδες από σήμερα. Και η κύρια αιτία είναι ότι κανείς δεν ξέρει πως θα έχει εξελιχθεί ο ιός στη χώρα αλλά και στον υπόλοιπο κόσμο ως τότε.

Επίσης κανείς δεν ξέρει αν και πότε και με ποιες προϋποθέσεις θα επιτραπούν τα ταξίδια από το εξωτερικό. Κανείς δεν ξέρει πως και πόσο οι νέες διαδικασίες θα επηρεάσουν το κόστος πτήσης και διαμονής. Και τέλος, κανείς δεν ξέρει αν ο κόσμος, παρόλο που θέλει να ταξιδέψει, θα νιώσει τελικά ασφαλής να το κάνει.

Ο τουρισμός δεν θα πεθάνει από έναν ιό

Θέλω να βλέπω τα πράγματα ρεαλιστικά αλλά και αισιόδοξα. Δεν πιστεύω ότι ο τουρισμός θα πεθάνει από έναν ιό. Δεν πιστεύω ότι οι άνθρωποι θα αλλάξουν δραματικά τον τρόπο ζωής τους για πάντα. Πιστεύω πως σύντομα θα έχουμε αποτελεσματικά φάρμακα, και αργότερα και εμβόλια, ώστε να αντιμετωπίσουμε την ασθένεια.

Από την άλλη, δεν θέλω να είμαι και υπεραισιόδοξη. Η κατάσταση που όλη η ανθρωπότητα βιώνει σήμερα, δεν πρόκειται να αλλάξει μέσα σε μια μέρα. Κι αυτό το χρονικό διάστημα από σήμερα έως την ανακάλυψη αποτελεσματικών φαρμάκων και εμβολίων, πολλά θα είναι διαφορετικά.

Ο κόσμος δεν θα συνωστίζεται, θα σκέφτεται πολύ το αν και που θα ταξιδέψει, με λίγα λόγια θα δυσκολεύεται να νιώσει ασφαλής.

Αυτό σημαίνει περισσότεροι άνθρωποι που θα ταξιδεύουν μέσα στις χώρες τους. Αυτό σημαίνει όχι μαζικός τουρισμός, αλλά μικρές – οικογενειακές ομάδες επισκεπτών. Αυτό σημαίνει περισσότερη σημασία στην καθαριότητα και στην απολύμανση. Αυτό σημαίνει στροφή στις υπαίθριες δραστηριότητες και αποφυγή συνάθροισης σε κλειστούς χώρους.

Μαρία Αθανασοπούλου (αριστερά) και Χρύσα Κρασσά, ιδρύτριες της εταιρίας τουριστικού μάρκετινγκ Respond On Demand

Αποτελεσματική προσαρμογή

Ο τουρισμός δεν θα πεθάνει, αυτό είναι βέβαιο. Φτάνει να καταφέρουν οι επιχειρηματίες να προσαρμοστούν σε αυτή την ενδιάμεση κατάσταση. Στο χρονικό διάστημα δηλαδή από σήμερα ως την ικανή ιατρική αντιμετώπιση του προβλήματος, που πιστεύω δεν θα αργήσει.

Γνωρίζω ότι οι περισσότεροι επιχειρηματίες του τουρισμού θέλουν τουλάχιστον να προσπαθήσουν να λειτουργήσουν τις επιχειρήσεις τους φέτος. Και τους το εύχομαι. Ελπίζω πραγματικά να βρουν τη χρυσή ισορροπία ανάμεσα στα νέα κόστη, στις νέες υγειονομικές συνθήκες και στα νέα ήθη και έθιμα που μας επιβάλλονται λόγω της πανδημίας του κορονοϊού.

Και τους εύχομαι μέσα από την καρδιά μου να κερδίσουν το στοίχημα, όχι μόνο για οικονομικούς λόγους. Αλλά κυρίως για να χαρίσουν σε όλους εμάς την ελπίδα και την προοπτική που φέρνουν τα ταξίδια. Μια ελπίδα και μια προοπτική που είναι λίγο θολή τους τελευταίους μήνες και ανυπομονούμε να γίνει ξεκάθαρη και πάλι, και κοντινή σε όλους μας!».

ΜΑΡΙΑ ΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΥ (ΙΔΡΥΤΡΙΑ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΙΑΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ RESPOND ON DEMAND, ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ WORLD FOOD TRAVEL ASSOCIATION, director@respondondemand.com)

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here