Σάββατο, 23 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΚεντρική ΜακεδονίαΘεσσαλονίκηΕΞΘ: Στη Θεσσαλονίκη Βαλκάνιοι τουρίστες, στην Αθήνα Αμερικανοί

ΕΞΘ: Στη Θεσσαλονίκη Βαλκάνιοι τουρίστες, στην Αθήνα Αμερικανοί

Για έλλειψη στρατηγικού σχεδίου για την περαιτέρω ανάπτυξη και προβολής της Θεσσαλονίκης, σ’ ότι αφορά κυρίως τον ποιοτικό τουρισμό, κάνει λόγο η Ένωση Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης (ΕΞΘ).

ΝΤ.Χ. (hiotopoulou@gmail.com)

«Θέλετε να πιστέψουμε το ‘Η Θεσσαλονίκη είναι μία από τις μεγαλύτερες χαμένες ευκαιρίες της χώρας’ της προέδρου της Marketing Greece κας Δρέττα ή το “Superduper” success story των υπευθύνων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης;» αναρωτιέται η Ένωση Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης σ’ ότι αφορά την πορεία της πόλης τουριστικά.

Σε ανακοίνωση που εξέδωσε η ΕΞΘ επισημαίνει πως την τελευταία τετραετία έχει εξαντλήσει κάθε είδους πίεση στους ανθρώπους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, φθάνοντας μέχρι και στον Πρωθυπουργό της χώρας στη σύσκεψη της περσινής -86ης– ΔΕΘ, προκειμένου να δημιουργηθεί για τη Θεσσαλονίκη ένα στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης.

Ένα στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης το οποίο, όπως επισημαίνει η ΕΞΘ πρώτα θα διορθώσει τα κακώς κείμενα της πόλης και στη συνέχεια θα προωθήσει τον προορισμό σε επιλεγμένες αγορές-στόχους του εξωτερικού.

«Σήμερα σας αποκαλύπτουμε ότι μετά από ενέργειες της ΕΞΘ με συγκεκριμένη εταιρεία εξειδικευμένη στο αντικείμενο, παρουσιάστηκε από την εταιρεία πριν από μερικούς μήνες ένα πλάνο δημιουργίας στρατηγικού σχεδίου στο Δήμαρχο Θεσσαλονίκης, στην Πρόεδρο του ΟΤΘ και στη ΓΣ της ΕΞΘ αφήνοντας πολύ θετικές εντυπώσεις. Δυστυχώς, οι προτεραιότητες των ανθρώπων της αυτοδιοίκησης ήταν οι εκλογές και η προσωπική προβολή και όχι η προώθηση του τόπου μας» τονίζει, μεταξύ άλλων, η Ένωση Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης στη σημερινή της ανακοίνωση, Τρίτη 26 Σεπτεμβρίου 2023.

Η ψαλίδα της διαφοράς

Ως αποτέλεσμα της έλλειψης ενός στρατηγικού σχεδίου, η ΕΞΘ βάζει στο τραπέζι τη συζήτηση σ’ ότι αφορά το άνοιγμα της ψαλίδας της διαφοράς μεταξύ των προορισμών που κινούνται επαγγελματικά στην προώθηση τους «και κατεβάζουν τις πτήσεις τη μια μετά την άλλη, με αυτών που κινούνται με τον ‘αυτόματο πιλότο’ και στηρίζονται στον οδικό τουρισμό των γειτονικών χωρών.»

Όπως επισημαίνεται τρανταχτό παράδειγμα αποτελούν η μέση τιμή και η μέση πληρότητα ενός 5αστερου ξενοδοχείου που τα στοιχεία του φετινού καλοκαιρινού τριμήνου της Θεσσαλονίκης ήταν για τον Ιούνιο 127 ευρώ/71%, για τον Ιούλιο 131 ευρώ/68% και για τον Αύγουστο 135 ευρώ/63%.

Τα αντίστοιχα νούμερα της Αθήνας για το τρίμηνο Ιούνιος – Αύγουστος 2023 ήταν 294 ευρώ/93% (Ιούνιος), 284 ευρώ/89% (Ιούλιος) και 254 ευρώ/80% (Αύγουστος).

«Η εμφανέστατη ψαλίδα στα νούμερα των δύο προορισμών, δείχνει στην ουσία τη διαφορά της ζήτησης αλλά και την ποιοτική διαφορά των επισκεπτών που εδώ είναι κυρίως Βαλκάνιοι, ενώ στην Αθήνα Αμερικανοί, Δυτικοευρωπαίοι, Κινέζοι κτλ.» τονίζει η ΕΞΘ στην ανακοίνωσή της.

Η κρουαζιέρα και η… 13η θέση της Θεσσαλονίκης

Σχετικά με την αύξηση της κρουαζιέρας, όπως επισημαίνει η ΕΞΘ «αξίζουν πραγματικά συγχαρητήρια στον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΛΘ κ. Αθανάσιο Λιάγκο όχι τόσο για το οικονομικό αποτύπωμα των αφίξεων, αλλά κυρίως για την προβολή της πόλης μέσω αυτών των επισκεπτών, γιατί δυστυχώς άλλη προβολή στο εξωτερικό δε γίνεται εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων» προσθέτοντας «τώρα τα πανηγύρια και οι φωτογραφίες για αυτή την αύξηση όταν η Θεσσαλονίκη είναι 13ο λιμάνι στην κατάταξη σε αφίξεις στην Ελλάδα, χαρακτηρίζουν αυτούς που βάζουν τόσο χαμηλά τον πήχη της πόλης.»

Καθαριότητα, χώροι στάθμευσης, κυκλοφοριακό, ηχορύπανση

Σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία του ΙΝΣΕΤΕ η Θεσσαλονίκη έχει υψηλότατο βαθμό ικανοποίησης των επισκεπτών-άνω του 90%-για τα ξενοδοχεία της και για την εστίαση της σε σύγκριση με τις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες.

Εδώ να σημειώσουμε ότι αντίστοιχες ήταν οι απαντήσεις που είχαν δοθεί στην Έρευνα Ικανοποίησης Τουριστών από την Ένωση Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης και είχε παρουσιαστεί τον Μάιο 2023 σε κεντρικό ξενοδοχείο της πόλης.

«Αυτό που θα πρέπει να προσεγγίσει και μέσω ενός στρατηγικού σχεδίου είναι η ΑΜΕΣΗ βελτίωση της στην τραγική εικόνα της καθαριότητας της τουλάχιστον στους βασικούς χώρους που διέρχονται επισκέπτες, στη βελτίωση της στο θέμα της ανεξέλεγκτης ηχορύπανσης, από την οποία υπάρχει απώλεια ποιοτικών επισκεπτών, αλλά και στην ανεύρεση νέων χώρων στάθμευσης αυτοκινήτων επισκεπτών, γεγονός που θα βελτιώσει και το κυκλοφοριακό» τονίζει η ανακοίνωση της ΕΞΘ και συνεχίζει «και βέβαια, εν συνεχεία να ακολουθήσει μέσα από το σχέδιο μια ΚΑΘΑΡΑ επαγγελματική προώθηση του προορισμού, στην οποία δε θα έχουν εμπλοκή τα πολιτικά πρόσωπα και δε θα καταλήγει σε δυσφήμιση του προορισμού και συγνώμες όπως έγινε πρόσφατα και ανέδειξε όλη τη γύμνια της πόλης σε αυτόν τον τομέα μιας και έγινε γνωστό πώς λαμβάνονται οι αποφάσεις από πρόσωπα χωρίς καμία επαγγελματική εξειδίκευση στο σύγχρονο marketing και με κριτήρια την προσωπική αισθητική και την πολιτική προβολή.»

Μπροστά τον τόπο στην… πράξη

Κλείνοντας η Ένωση Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης τονίζει ότι από τις εκλογές τις Τοπικής Αυτοδιοίκησης «περιμένουμε να προκύψουν άνθρωποι που θα πάνε επιτέλους μπροστά τον τόπο στην πράξη και όχι στις φωτογραφίες και στα λόγια.»

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Δημοφιλη αρθρα