Δευτέρα, 6 Μαΐου, 2024
ΑρχικήΚεντρική ΜακεδονίαΘεσσαλονίκηΘεσσαλονίκη – Τουρισμός: «Πυρά» μεταξύ ξενοδόχων και Τοπικής Αυτοδιοίκησης

Θεσσαλονίκη – Τουρισμός: «Πυρά» μεταξύ ξενοδόχων και Τοπικής Αυτοδιοίκησης

Για έλλειψη στρατηγικού σχεδίου για την περαιτέρω ανάπτυξη και προβολής της Θεσσαλονίκης κάνει λόγο η Ένωση Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης. «Οι αριθμοί λένε την αλήθεια» απαντάει η αντιδήμαρχος Τουρισμού και Πολιτισμού Δήμου Θεσσαλονίκης Μαρία Καραγιάννη.

ΝΤ.Χ. (hiotopoulou@gmail.com)

«Περιμένουμε από τις εκλογές τις Τοπικής Αυτοδιοίκησης να προκύψουν άνθρωποι που θα πάνε επιτέλους μπροστά τον τόπο στην πράξη και όχι στις φωτογραφίες και στα λόγια» αναφέρει, μεταξύ άλλων, η ανακοίνωση της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης (ΕΞΘ) η οποία απεστάλη σήμερα το μεσημέρι (Τρίτη 26 Σεπτεμβρίου 2023) προς τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης.

Η ΕΞΘ ξεκάθαρα ρίχνει ‘πυρά’ στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, κατηγορώντας την ότι δεν έχει κάποιο στρατηγικό σχέδιο προβολής της Θεσσαλονίκης για ποιοτικό τουρισμό.

Διαβάστε περισσότερα

«Γιατί οι αριθμοί λένε την αλήθεια»

Η απάντηση ήρθε πριν από λίγο από την αντιδήμαρχο Τουρισμού και Πολιτισμού Δήμου Θεσσαλονίκης Μαρία Καραγιάννη, η οποία με ανακοίνωσή της δηλώνει «Γιατί οι αριθμοί λένε την αλήθεια – Πρέπει να πιστεύουμε στα μάτια μας και στους αριθμούς»!

Σύμφωνα λοιπόν με την κα. Καραγιάννη, οι φορείς διαχείρισης προορισμού σε συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση Α’ και Β’ βαθμού αλλά και με τους επιχειρηματίες του τουρισμού διαμορφώνουν ένα τουριστικό οικοσύστημα, το οποίο προσφέρει στην τοπική κοινότητα υπεραξία και στους επισκέπτες ελκυστικές εμπειρίες.

«Και αυτό ακριβώς κάναμε: φροντίσαμε, ώστε ο προορισμός να είναι ζωντανός 365 μέρες τον χρόνο. Μετά την πανδημία, όπως όλοι παγκοσμίως, ξεκινήσαμε από το σημείο «μηδέν» και βλέπουμε αποτελέσματα στην πράξη. Μας δημιουργεί απορία το γεγονός ότι υπάρχουν αυτοί που φαίνεται να μην συνειδητοποιούν τι συμβαίνει στην πόλη και κάνουν αλλοπρόσαλλες αναφορές, με μια διάθεση κατεδάφισης, ακόμη και σε απτά και μετρήσιμα αποτελέσματα» τονίζει στην ανακοίνωσή της η αντιδήμαρχος Τουρισμού & Πολιτισμού Δήμου Θεσσαλονίκης.

Η αναγνωρισιμότητα της Θεσσαλονίκης

Σχετικά με την αναγνωρισιμότητα της Θεσσαλονίκης, όπως επισημαίνεται έχει αλλάξει σε παγκόσμια κλίμακα. «Με συγκεκριμένη στρατηγική με ένα πολύ συνεκτικό σχέδιο και με πολλή δουλειά, σε συνεργασία με όλους, καταφέραμε όχι μόνο να ανακάμψουμε, αλλά να ξεπεράσουμε τα προ πανδημίας επίπεδα του 2019. Τα στατιστικά στοιχεία δείχνουν ότι 51% των Ευρωπαϊκών αεροδρομίων είναι κάτω από τον όγκο της επιβατικής κίνησης που είχαν το 2019.

Στον αντίποδα, στο αεροδρόμιο ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, παρουσιάστηκε αύξηση της επιβατικής κίνησης και μέχρι τις 31/8/2023 το αεροδρόμιο δέχτηκε 36.331 περισσότερους επισκέπτες από ότι το 2019» δηλώνει η κα. Καραγιάννη.

Το λιμάνι και η κρουαζιέρα

Σχετικά με τις αιχμές της ΕΞΘ για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης το οποίο είναι 13ο στην κατάταξη αφίξεων, όπως δηλώνει η κα. Καραγιάννη «το 2019 στη Θεσσαλονίκη έφτασαν 6 κρουαζιερόπλοια με 4.865 επιβάτες. Το 2023 έχουμε επιβεβαιωμένες 68 αφίξεις με 70.000 επιβάτες και έσοδα για την πόλη άνω των 10.000.000 ευρώ -μια τεράστια αύξηση με θετικά  αποτελέσματα στην προβολή, την επισκεψιμότητα, τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας και την αύξηση των εσόδων στην επιχειρηματικότητα και στο εισόδημα της μέσης οικογένειας. Θα μπορούσαμε να συνεχίσουμε με την απαρίθμηση ποσοστών που αποδεικνύουν την αύξηση στα ποιοτικά στοιχεία, όπως αύξηση της μέσης διαμονής και της μέσης δαπάνης ανά επισκέπτη, αλλά ο καθένας μπορεί να ανατρέξει στα επίσημα δημοσιευμένα στοιχεία και να ενημερωθεί.»

«Κάποιοι κάνουν τη δουλειά και την κάνουν με επιτυχία»

Σ’ ότι αφορά τις επερχόμενες εκλογές όπως επισημαίνει στην ανακοίνωσή της η αντιδήμαρχος Τουρισμού & Πολιτισμού Δήμου Θεσσαλονίκης Μαρία Καραγιάννη «οι πολίτες ψηφίζουν κάθε τέσσερα χρόνια. Οι επισκέπτες ψηφίζουν κάθε μέρα και η αύξηση στην επισκεψιμότητα της πόλης δηλώνει ότι κάποιοι κάνουν τη δουλειά και την κάνουν με επιτυχία. Είναι αδιανόητο να γυρίζουμε την πλάτη στα στοιχεία και τους αριθμούς και να αποσιωπούμε την απραξία τόσων χρόνων. Χρειάζεται αλλαγή σκέψης και ενεργοποίηση της κοινής λογικής, γιατί στην τουριστική ανάπτυξη της πόλης απλά όλα είναι πλέον ορατά και όλοι αυτοί που κατέχουν ένα αξίωμα οφείλουν να είναι χρήσιμοι για την πόλη και τους πολίτες, μακριά από μικροπολιτικά συμφέροντα. Έχουμε χρέος να προτάξουμε την πόλη και τους πολίτες και αυτό φαίνεται δυστυχώς να ξεχνιέται εν μέσω εκλογών.»

Θεσσαλονίκη – Χαμένη ευκαιρία ή πίστη στους αριθμούς;

Τέλος, σ’ ότι αφορά την πρόταση που ‘υιοθέτησε’ στην ανακοίνωσή της η ΕΞΘ, της προέδρου της Marketing Greece Ιωάννας Δρέττα «Η Θεσσαλονίκη είναι μία από τις μεγαλύτερες χαμένες ευκαιρίες της χώρας» και η κα. Καραγιάννη απαντά «Ιωάννα Δρέττα: ‘Η Θεσσαλονίκη για εμάς είναι μία από τις μεγαλύτερες χαμένες ευκαιρίες της χώρας, σήμερα δείχνουν τα πράγματα σταδιακά να κινούνται προς καλύτερη κατεύθυνση’.
»Ας αφήσουμε τα λόγια λοιπόν και την «επιλεκτική ανάγνωση» των δηλώσεων και ας μιλήσουμε για έργα, τα οποία αποδεικνύονται αποτελεσματικά για την τουριστική ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης.»

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Δημοφιλη αρθρα