Για το τουριστικό απόθεμα της Θεσσαλονίκης, την αύξηση των διανυκτερεύσεων, για την έξυπνη τεχνολογία και τους ‘έξυπνους τουρίστες’, μεταξύ άλλων, επικεντρώνεται ο Οργανισμός Τουρισμού Θεσσαλονίκης.
Της Ντέπυς Χιωτοπούλου (hiotopoulou@gmail.com)
Για μια Θεσσαλονίκη που τα τελευταία χρόνια έχει γίνει τουριστικός προορισμός, και που κάθε χρόνο γίνεται σημαντικότερος, «εξελίσσεται και εμείς ως Οργανισμός Τουρισμού Θεσσαλονίκης χτίζουμε πάνω σ’ αυτόν το αναπτυξιακό μας μέλλον», όπως χαρακτηριστικά ανέφερε η αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης και πρόεδρος του ΟΤΘ, Βούλα Πατουλίδου, στο πλαίσιο του 4ου συνεδρίου Τουρισμού που διοργάνωσαν τα 5 Επιμελητήρια στη Θεσσαλονίκη (Ελληνο-Αμερικανικό, Ελληνο – Βρετανικό, Ελληνο – Γαλλικό, Ελληνο – Γερμανικό, Ελληνο – Ιταλικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης).
Όπως ανέφερε η κα. Πατουλίδου στον χαιρετισμό της, η Θεσσαλονίκη, σύμφωνα με στατιστικά του ΟΤΘ, είναι ο δεύτερος χειμερινός προορισμός στην Ελλάδα, «φαίνεται, ότι βγαίνουμε από το στερεότυπο του καλοκαιρινού προορισμού και έχουμε πολλούς επισκέπτες και την χειμερινή περίοδο».
«Η Θεσσαλονίκη είναι ένα συρταρωτό μυθιστόρημα»
Με ένα τουριστικό απόθεμα για πολιτιστικό και εκπαιδευτικό τουρισμό, μια πόλη με 13 μνημεία UNESCO, ένας προορισμός για γαστρονομικό, προσκυνηματικό, αθλητικό τουρισμό, μια πόλη για city break, η Θεσσαλονίκη είναι το αύριο του τουρισμού, και όπως ανέφερε η κα. Πατουλίδου «η Θεσσαλονίκη είναι στον τουρισμό σαν συρταρωτό μυθιστόρημα με πολλές και ανεξάντλητες ιστορίες που γοητεύουν τον ταξιδιώτη».
Η ίδια εκτιμά, ότι ο στόχος για 5 εκατομμύρια διανυκτερεύσεις ετησίως, στη Θεσσαλονίκη, μέσα στην επόμενη πενταετία δεν είναι ανέφικτος!
Οι ‘έξυπνοι τουρίστες’
Κατά τη διάρκεια του 4ου συνεδρίου Τουρισμού με τίτλο «Τουρισμός: Το μοντέλο του μέλλοντος» που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στη Θεσσαλονίκη, η πρόεδρος του ΟΤΘ Βούλα Πατουλίδου αναφέρθηκε στην ψηφιακή προβολή της Θεσσαλονίκης καθώς και στην ‘έξυπνη τεχνολογία’.
«Αυτό που έχει πετύχει ο ΟΤΘ, ακολουθώντας την τάση των τουριστικών ροών, είναι ότι δεν απευθυνόμαστε μόνο στους πολλούς, αλλά και στους μεμονωμένους ‘έξυπνους τουρίστες’, αυτούς που μέσω διαδικτύου επιλέγουν και τον προορισμό» ανέφερε η κα. Πατουλίδου στο debbiestravel.gr, προσθέτοντας ότι ο ΟΤΘ έχει αναπτύξει πολύ τη διαδικτυακή προβολή με όλα τα μέσα.
«Ταξίδι – εμπειρία-συμμετοχή με την χρήση της τεχνολογίας και κυρίως του διαδικτύου» είναι το κυρίαρχο συστατικό των τουριστών του μέλλοντος, ανέφερε η κα. Πατουλίδου, προσθέτοντας ότι και αυτός είναι ο λόγος που ο ΟΤΘ έχει επενδύσει στην ψηφιακή προβολή της Θεσσαλονίκης, με το πόρταλ Thessaloniki Travel μεταφρασμένο σε έξι γλώσσες, με ισχυρή παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με καινοτόμες ψηφιακές εφαρμογές όπως το VR Thessaloniki, VR Thessaloniki UNESCO, mobile Thessaloniki, οι οποίες έχουν στόχο την τουριστική Θεσσαλονίκη ως ‘έξυπνο’ προορισμό που ανταποκρίνεται στις τεχνολογικές απαιτήσεις των ταξιδιωτών.