Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήUncategorizedΈρευνα – Οι δυναμικές του πολυτελούς τουρισμού από Κίνα!

Έρευνα – Οι δυναμικές του πολυτελούς τουρισμού από Κίνα!

Πώς ταξιδεύουν, ποιοι ταξιδεύουν, πόσα ξοδεύουν, ποια τα ενδιαφέροντά τους; Οι Κινέζοι ταξιδεύουν πολύ και μεγάλο ποσοστό αναζητά τον luxury τουρισμό!

ΤΗΣ ΝΤΕΠΥΣ ΧΙΩΤΟΠΟΥΛΟΥ  (hiotopoulou@gmail.com)

«Οι δυναμικές του κινεζικού πολυτελούς τουρισμού» ήταν το θέμα της παρουσίασης που πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια του 13ου συνεδρίου τουρισμού IMIC, στη Σαντορίνη.

120 εκατ. – 600 δις δολάρια είναι η αγοραστική δύναμη, η οποία μάλιστα αυξάνεται διαρκώς και με ταχείς ρυθμούς.

«Μέχρι το 2020, η κλίμακα των ‘πλουσίων’ που ταξιδεύουν θα φτάσει τα 280 εκατ. – 3 δις δολάρια» ανέφερε στην παρουσίασή της η Μαρία Ζισούλη, σύμβουλος τουριστικής στρατηγικής ανάπτυξης, προσθέτοντας ότι τα παραπάνω νούμερα αφορούν το 20% του πληθυσμού των Κινέζων.

Η Μαρία Ζισούλη, σύμβουλος τουριστικής στρατηγικής ανάπτυξης

Χαρακτηριστικά της κινεζικής αγοράς

Τα τελευταία χρόνια, η κλίμακα των ‘πλουσίων’ αυξάνεται ολοένα και περισσότερο που ταξιδεύει.

Το 80% των Κινέζων που ταξιδεύουν θα αγοράσει τουλάχιστον ένα πολυτελές αντικείμενο για τον εαυτό τους. Τους αρέσει η περιπέτεια στο ταξίδι, η διασκέδαση και η καλοπέραση.

Υπάρχει αύξηση στο γυναικείο φύλο που ταξιδεύει, όπου το 2010 η αναλογία ήταν 75% άντρες και 25% γυναίκες, ενώ για το 2016 τα αντίστοιχα ποσοστά ήταν 54% άντρες και 46% γυναίκες.

Η ‘γλυκιά’ γενιά των 30άρηδων

Ιδιαίτερα δυναμική φαίνεται η γενιά των 18 – 30 ετών, και μάλιστα ζευγάρια με ένα παιδί, που προέρχονται από πλούσιες οικογένειες.

«Μέχρι το 2020, το ποσοστό αυτής της γενιάς που ταξιδεύει, θα αυξηθεί κατά 30%» επισήμανε στην παρουσίασή της η κα. Ζισούλη.

Ποια τα χαρακτηριστικά αυτών των ηλικιών που ταξιδεύουν; Είναι μορφωμένοι, αγαπούν και είναι ιδιαίτερα εξοικειωμένοι με την τεχνολογία, τους αρέσει η περιπέτεια, σέβονται το περιβάλλον και είναι κοινωνικά υπεύθυνοι.

Το 43% αυτής της γενιάς των 18 – 30 ετών, επιλέγει να ταξιδέψει για ευχαρίστηση ενώ το 26% για περιπέτεια.

Ταξιδεύουν, τουλάχιστον 3,3 φορές το χρόνο και τα ενδιαφέροντα τους εστιάζουν στον πολιτιστικό τουρισμό και στα ενδιαφέροντα που παρουσιάζει ένας τόπος, στα extreme αθλήματα, στη δοκιμή κρασιών αλλά και στο island hopping (μετακίνηση από νησί σε νησί).

Ήλιος + θάλασσα

Τα νησιά και οι παραλίες και όλο αυτό το πακέτο «ήλιος + θάλασσα» είναι ένα καινούργιο προϊόν για τις προτιμήσεις των Κινέζων.

Η γενιά των ’80, κατά ποσοστό 46% επιλέγει ως προορισμό ένα νησί ενώ κατά 59% δεν προγραμματίζει τις διακοπές εκ των προτέρων.  Προτιμούν την Ευρώπη και ταξιδεύουν άνοιξη, καλοκαίρι και χειμώνα.

Πολυτελής διαμονή

Το 58% των Κινέζων αναζητά προσωπικό ταξιδιωτικό σέρβις με καλά σχεδιασμένα προγράμματα .

Σε ποσοστό 81% αυτής της γενιάς που ταξιδεύει και ανήκει στους ‘πλούσιους’, προτιμάει τα πολυτελή resorts για διαμονή.

Ξοδεύουν 380 ευρώ τη βραδιά, με πρώτη τους προτεραιότητα η εξυπηρέτηση, στη συνέχεια η ωραία θέα από το δωμάτιο και ακολουθούν η τοπική κουζίνα και οι χώροι για δείπνο (σ.σ. στην Κίνα είναι πολύ σύνηθες φαινόμενο).

Το 48% επιλέγει boutique hotels, το 45% κρουαζιέρες και το 18% business  hotels.

Τεχνολογία

Οι Κινέζοι είναι ‘ένα’ με την τεχνολογία. Υπάρχουν 731 εκατ. χρήστες Ίντερνετ, με το 95% των Κινέζων να είναι χρήστες κινητών τηλεφώνων και λοιπών συσκευών.

Χρησιμοποιούν το Ίντερνετ για να αγοράσουν  όλο το τουριστικό τους προϊόν, μέσα από εξειδικευμένες πλατφόρμες ξενοδοχείων ενώ αντλούν πληροφορίες και από ταξιδιωτικές σελίδες, μπλογκς, και γενικότερα από τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης. Παρατηρείται δε μια πολύ μεγάλη αύξηση στη δεκαετία 2006 – 2016.

*

-Βάσει της έρευνας και της σχετικής παρουσίασης για τις δυναμικές του πολυτελούς τουρισμού από μια τεράστια αγορά όπως είναι η Κίνα, για την προσέγγιση αυτού του είδους – του πολυτελούς- τουρισμού, θα πρέπει να υπάρχει επαγγελματική εμπειρία με ταξίδια στην Κίνα, να γίνονται συναντήσεις με τοπικούς τουριστικούς πράκτορες ( οι Κινέζοι αγοράζουν το τουριστικό προϊόν από το διαδίκτυο, ωστόσο, όταν φτάσουν στον τόπο προορισμού τους επιθυμούν το προσωπικό σέρβις και ξεναγήσεις), να αναγνωρίζονται τα χαρακτηριστικά τους και οι ιδιαιτερότητές τους, να οργανώνονται σε Ελλάδα και Κίνα δράσεις, να γίνονται παρουσιάσεις και συνεντεύξεις Τύπου, να πραγματοποιούνται ταξίδια εξοικείωσης, να υπάρχει συνεργασία με τους τοπικούς παράγοντες και επιχειρηματίες  και βεβαίως να υπάρχει σωστή εκπαίδευση του προσωπικού, ώστε να μπορεί να ανταπεξέλθει σ’ αυτό το απαιτητικό κοινό, που αυξάνεται ολοένα και περισσότερο!

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Δημοφιλη αρθρα