Η μοναδική εταιρία κρουαζιέρας με έδρα την Ελλάδα επενδύει περισσότερο, αναβαθμίζοντας το προϊόν της με νέα κρουαζιερόπλοια και άνοιγμα σε νέες αγορές. Για το νέο της κρουαζιερόπλοιο, Celestyal Journey, επένδυσε, πέρα του αρχικού του κόστους, 26 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 16 εκατ. € ‘πήγαν’ στην ελληνική οικονομία.
Ντέπυ Χιωτοπούλου (hiotopoulou@gmail.com)
Η Celestyal Cruises εδώ και δυο χρόνια επενδύει στον προορισμό Θεσσαλονίκη, εντάσσοντας την 7ήμερη κρουαζιέρα ‘Ειδυλλιακό Αιγαίο’ συμπεριλαμβάνοντας δημοφιλή ελληνικά νησιά όπως η Σαντορίνη και η Μύκονος, λιγότερο τουριστικά όπως η Μήλος για παράδειγμα, αλλά και βασικά αξιοθέατα στα τουρκικά παράλια.
Το Μάρτιο του 2023 ήρθε στην κατοχή της το κρουαζιερόπλοιο Celestyal Journey, το οποίο πέρα της αρχικής επένδυσης, ξοδεύτηκαν και 26 εκατ. ευρώ για την αποκατάσταση και αναβάθμισή του, σε τεχνικό εξοπλισμό, στους εσωτερικούς του χώρους, στα ανοιχτά καταστρώματα, στα σαλόνια κλπ.
Αυτό το απαιτητικό έργο όπως δήλωσε, στο πλαίσιο της σημερινής παρουσίασης του κρουαζιερόπλοιου στη Θεσσαλονίκη, ο Πλοίαρχος Άγγελος Βασιλάκος, ολοκληρώθηκε κάτω από δύσκολες καιρικές συνθήκες στην Ελλάδα. Αποπερατώθηκε με επιτυχία από Έλληνες τεχνικούς και συνεργεία, κάτι που οφείλεται τόσο στην τεχνογνωσία όσο και στο φιλότιμο, όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Βασιλάκος.
Αναβάθμιση υπηρεσιών
Στην αναβάθμιση των υπηρεσιών, ώστε να πουλάει πλέον premium προϊόν, επενδύει η Celestyal και όπως εξήγησε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας Κρις Θεοφιλίδης, το κρουζιερόπλοιο είναι μικρομεσαίου μεγέθους, «είναι το σωστό μέγεθος για τους προορισμούς που προσεγγίζουμε» όπως ανέφερε, σε σχέση όμως με το Celestyal Crystal με το οποίο αντικαταστάθηκε, έχει μεγαλύτερο αριθμό καμπινών, 50% περισσότερη χωρητικότητα, περισσότερες καμπίνες και σουίτες με μπαλκόνι, 8 πολυτελή μπαρ και σαλόνια, επτά εστιατόρια, δυο πισίνες, ένα μεγάλο χώρο για την ευεξία (spa), αμφιθέατρα για διασκέδαση, καζίνο κλπ.
Το Celestyal Journey διαθέτει 630 καμπίνες και μπορεί να φιλοξενήσει 1.260 επιβάτες, έναντι 960 που ίσχυε για το Celestyal Crystal.
«Χτίζουμε ένα στρατηγικό πλάνο σε νέο τομέα της αγοράς, με διαφορετικό πελατολόγιο» ανέφερε στην παρουσίασή του ο κ. Θεοφιλίδης προσθέτοντας πως το 40% του πελατολογίου τους είναι Αμερικάνοι, παράλληλα όμως θέτουν τις βάσεις για νέες αγορές και κυρίως στις premium υπηρεσίες.
Τα δρομολόγια της Celestyal επικεντρώνονται στην Ελλάδα, και σ’ ότι αφορά τη συνεισφορά της εταιρίας στην ελληνική οικονομία, σε ετήσια βάση συνεισφέρει 136 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 46 εκατ. αφορούν άμεσες λειτουργικές δαπάνες και 90 εκατ. ετησίως από επισκέπτες της σε λιμάνια homeport (35 εκ. ευρώ) και προορισμούς (55 εκ. ευρώ) που προσεγγίζει η εταιρία. Εξυπηρετεί περίπου 110.000 επιβάτες, οι οποίοι πραγματοποιούν 458.000 επισκέψεις στα ελληνικά λιμάνια.
28 προσεγγίσεις για το 2024
Η Celestyal ‘επενδύει’ και στη Θεσσαλονίκη και είναι η μοναδική, μέχρι στιγμής, εταιρία κρουαζιέρας που αποτελεί για την πόλη λιμάνι επιβίβασης/αποβίβασης (homeport).
Φέτος, οι κρουαζιέρες της από Θεσσαλονίκη ξεκίνησαν στις 5 Απριλίου, όπου είχαμε και την χαρά να συμμετέχουμε αποκλειστικά στην κρουαζιέρα (σ.σ. δεν πραγματοποιήσαμε ολόκληρη την 7ήμερη κρουαζιέρα, λόγω έλλειψης χρόνου), και ολοκληρώνονται στις 17 Δεκεμβρίου.
Για την επόμενη χρονιά, το 2024, όπως επισήμανε ο διευθύνων σύμβουλος της Celestyal Κρις Θεοφιλίδης, είναι προγραμματισμένες 28 προσεγγίσεις προς/από Θεσσαλονίκη, με την πρώτη κρουαζιέρα να ξεκινάει στις 7 Απριλίου 2024.
*
-Το Celestyal Journey εκτελεί την 8ήμερη κρουαζιέρα (7 διανυκτερεύσεις) ‘Στα Βήματα του Αποστόλου Παύλου’. Ξεκίνησε το Σάββατο 14/10 από τον Πειραιά, σήμερα, Κυριακή 15/10, έδεσε στη Θεσσαλονίκη, όπου και αναχώρησε στις 20.00, για Καβάλα, Κωνσταντινούπολη, Δικελί, Κουσάντασι, Πάτμο με τελικό προορισμό και πάλι το λιμάνι του Πειραιά.
Το κρουαζιερόπλοιο, όπως πληροφορείται το Debbiestravel.gr, έφτασε με 778 επιβάτες, εκ των οποίων οι 64 αποβιβάστηκαν στη Θεσσαλονίκη. Κατά τη διάρκεια της παραμονής του κρουαζιερόπλοιου στη Θεσσαλονίκη, 650 επιβάτες βγήκαν στην πόλη ενώ αρκετοί ήταν και εκείνοι που επέλεξαν την ημερήσια εκδρομή στη Βεργίνα αλλά και city tour της πόλης.
–Κατά τη διάρκεια της παραμονής μας στο κρουαζιερόπλοιο είχαμε την ευκαιρία να γευτούμε το εναρκτήριο γεύμα στο εστιατόριο «Thalassa» στο Κατάστρωμα 7, όπου και μας υποδέχθηκε με θέρμη ο Maitre D’ Hotel Andrian Zamfir. Εξαιρετικές οι επιλογές από τον Executive chef Allan Bonchol, το οποίο περιλάμβανε καρπάτσιο χταπόδι με χαβιάρι και μελίχλωρο Λήμνου,
για κυρίως λαβράκι με χαβιάρι, σπαράγγια και κονφί μελιτζάνας (αυτό επιλέξαμε)
ή μοσχαρίσιο φιλέτο με σάλτσα τρούφας Μαδέιρα και πατάτες, πιάτα που συνοδεύτηκαν με λευκό κρασί από το Κτήμα Αργυρός (Ασύρτικο Σαντορίνη) ή κόκκινο ‘Μέγα Σπήλαιο’ (Μαυροδάφνη, Cabernet Sauvignon, Αγιωργίτικο).