Με το πλοίο στις Κυκλάδες και την Κρήτη!

0
704
views

Δέκα χρόνια μετά τη «Δημητρούλα», ένα νέο πλοίο έρχεται να συνδέσει τη Θεσσαλονίκη με τις Κυκλάδες και το Ηράκλειο της Κρήτης!

ΤΗΣ ΝΤΕΠΥΣ ΧΙΩΤΟΠΟΥΛΟΥ (hiotopoulou@gmail.com)

Ο «Άνεμος» και το «El Greco», ο «Δαίδαλος», η «Νταλιάνα», η «Μιλένα», η «Δημητρούλα»’ οι παλιοί σίγουρα θα θυμάστε τα παραπάνω πλοία που τις καλές εποχές εκτελούσαν δρομολόγια από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης για τις Κυκλάδες και το Ηράκλειο της Κρήτης.

Σήμερα, δέκα χρονιά μετά το τελευταίο δρομολόγιο για Κυκλάδες (σ.σ. ήταν η «Δημητρούλα» της ακτοπλοϊκής εταιρίας G.A. Ferries που εκτελούσε το δρομολόγιο το 2008), ακτοπλοϊκή εταιρία ανεβάζει πλοίο από τον Πειραιά, και είναι σχεδόν έτοιμη να ξεκινήσει τα δρομολόγια για Σκιάθο, Σκόπελο, Αλόννησο (κάθε Δευτέρα) και Σκιάθο, Σύρο, Τήνο, Μύκονο, Πάρο, Νάξο, Σαντορίνη, Ηράκλειο (κάθε Τρίτη και Παρασκευή).

Και λέμε, είναι σχεδόν έτοιμη, γιατί, μπορεί να το επιβεβαίωσε ο υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Νεκτάριος Σαντορινιός, κατά τη διάρκεια του 15ου Περιφερειακού Συνεδρίου για την Παραγωγική Ανασυγκρότηση που πραγματοποιήθηκε στη Σύρο, ωστόσο, οι τελικές υπογραφές με το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής δεν έχουν ‘πέσει’.

Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, αναμένονται κάποια απαραίτητα πιστοποιητικά από την ακτοπλοϊκή εταιρία για τις τελικές υπογραφές, οι οποίες αναμένονται εντός της εβδομάδας, αρχή της επόμενης.

2 φορές την εβδομάδα

Σύμφωνα με τον προγραμματισμό, το αξιόπιστο συμβατικό πλοίο της ακτοπλοϊκής εταιρίας, η οποία διαθέτει μεγάλο στόλο ταχύπλοων και δραστηριοποιείται στις Κυκλάδες, την Κρήτη και τις Σποράδες (από Βόλο), με χωρητικότητα 1.300 επιβατών και 400 οχημάτων, θα εκτελεί δρομολόγια, από Θεσσαλονίκη προς τις Κυκλάδες κάθε Τρίτη και Παρασκευή στις 17.00.

Επιπρόσθετα, κάθε Δευτέρα, θα συνδέει τη Θεσσαλονίκη με Σκιάθο, Σκόπελο, Αλόννησο, με αναχώρηση στις 8 το πρωί και άφιξη στη Σκιάθο στις 13.50, στη Σκόπελο στις 15.10 και στην Αλόννησο στις 15.50. Η επιστροφή στη Θεσσαλονίκη θα είναι την ίδια μέρα στις 23.50.

Τα δρομολόγια αναμένεται να ξεκινήσουν στις 22 Ιουνίου και θα έχουν διάρκεια έως τις 9 Σεπτεμβρίου.

Επιδότηση

Σύμφωνα με τις τελευταίες έγκυρες πληροφορίες του debbiestravel.gr, το δρομολόγιο επιδοτείται τόσο από το αρμόδιο Υπουργείο, ενώ στην επιδότηση συμμετέχει και ο Οργανισμός Τουρισμού Θεσσαλονίκης.

Όπως αναφέρουν κύκλοι της αγοράς, η συγκεκριμένη γραμμή, εάν δεν επιδοτηθεί, δεν μπορεί να κρατηθεί. Η γραμμή ‘κρατιέται’ αυστηρά δυο μήνες του καλοκαιριού, και όπως επισημαίνουν, ο πλοιοκτήτης βάζει το πλοίο με στόχο το κέρδος. «Δεν μπορεί να κάνει πειράματα, θα βάλει το πλοίο μόνο έχοντας εξασφαλίσει επιδότηση» τονίζουν στο debbiestravel.gr.

Ένα τέτοιο δρομολόγιο, με συμβατικό πλοίο, σύμφωνα με εκτιμήσεις, ανέρχεται στις 40.000 ευρώ, μετ’ επιστροφής, μονάχα για τα πετρέλαια του πλοίου. Η απόσταση μεταξύ Θεσσαλονίκης – Ηρακλείου είναι 400 ναυτικά μίλια.

*

Για την ιστορία, η ακτοπλοϊκή σύνδεση της Θεσσαλονίκης με Κυκλάδες και Κρήτη έχει ως εξής: στα μέσα της δεκαετίας του ’80, ξεκίνησε η γραμμή με το πλοίο «Κύδων» της ΑΝΕΚ Lines, και ακολούθησε το «Κρήτη» της ίδιας ακτοπλοϊκής εταιρίας.

Το 1988 μπαίνει στη γραμμή ο ιστορικός «Άνεμος» της Nomicos Lines, όπου όσοι τον θυμούνται, και έχουν ταξιδέψει μαζί του, έχουν να διηγούνται πολλές πολλές ιστορίες. Ο «Άνεμος» ήταν στη συγκεκριμένη γραμμή έως το 1995.

1996 – 2000 μπαίνει το «El Greco» των Μινωικών Γραμμών (Minoan Lines) και φτάνει μέχρι το Ηράκλειο της Κρήτης. Ακολουθεί ο «Δαίδαλος» της ίδιας εταιρίας.

«Νταλιάνα» το 2006, «Μιλένα» το 2007, «Δημητρούλα» το 2008 της G.A. Ferries βάζουν κι αυτά τα πλοία το στίγμα τους στην ακτοπλοϊκή γραμμή Θεσσαλονίκη – Κυκλάδες.

Εν έτη, 2018, έρχεται μια άλλη ακτοπλοϊκή εταιρία, να ‘ταράξει’ τα νερά του Θερμαϊκού Κόλπου, του Αιγαίου Πελάγους μέχρι το Κρητικό Πέλαγος.

 

 

 

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here