Πέμπτη, 21 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΚεντρική ΜακεδονίαΘεσσαλονίκηPosidonia Sea Tourism Forum: Η Θεσσαλονίκη, η βιομηχανία της κρουαζιέρας, τα έσοδα,...

Posidonia Sea Tourism Forum: Η Θεσσαλονίκη, η βιομηχανία της κρουαζιέρας, τα έσοδα, η ανάπτυξη (ΦΩΤΟ)

Με τις καλύτερες προοπτικές ξεκίνησε το πρωί της Τρίτης 25 Απριλίου η πρώτη μέρα του διήμερου διεθνούς συνεδρίου Posidonia Sea Tourism Forum (PSTF) συγκεντρώνοντας στη Θεσσαλονίκη την ‘αφρόκρεμα’ της βιομηχανίας της κρουαζιέρας απ’ όλον τον κόσμο.

ΝΤΕΠΥ ΧΙΩΤΟΠΟΥΛΟΥ (hiotopoulou@gmail.com)

«Επιστροφή στην Ανάπτυξη: Οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουν Εταιρείες Κρουαζιέρας και Προορισμοί» είναι το κεντρικό θέμα του φετινού διεθνούς συνεδρίου Posidonia Sea Tourism Forum (PSTF), το οποίο πραγματοποιείται για πρώτη φορά εκτός Αθήνας, και επιθυμία των φορέων του κλάδου στη Θεσσαλονίκη και των εμπλεκόμενων είναι να πραγματοποιείται εκ περιτροπής σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη (σ.σ. το συνέδριο διεξάγεται κάθε δυο χρόνια).

«Η Θεσσαλονίκη είναι πλέον στον χάρτη και η κρουαζιέρα είναι ένας επενδυτικός τομέας όπου 6 στους 10 ταξιδιώτες κρουαζιέρας επισκέπτονται και πάλι μέρη που είδαν χάρη στην κρουαζιέρα» επισήμανε ο Pierfrancesco Vago πρόεδρος της Διεθνούς Ένωσης Εταιριών Κρουαζιέρας (CLIA) και εκτελεστικός πρόεδρος της MSC Group.

Όπως ο ίδιος επισήμανε η Ελλάδα είναι η πύλη για την κρουαζιέρα, ωστόσο απαιτούνται μια σειρά παρεμβάσεων για περαιτέρω ανάπτυξη στους λιμένες της.

α. Οι υποδομές στους λιμένες βάσης (homeport) αλλά και στα μικρότερα λιμάνια είναι ένα σημαντικό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν

β. οι θεωρήσεις βίζας για τις αλλαγές των πληρωμάτων αλλά και για τους επιβάτες που επιβιβάζονται/αποβιβάζονται

γ. οι κρατήσεις για θέσεις ελλιμενισμού είναι βασικά ζητήματα, που όπως ειπώθηκε θα πρέπει να δοθούν λύσεις.

Το homeport και τα οικονομικά οφέλη

Στην ομιλία του ο κ. Vago επισήμανε πως η Θεσσαλονίκη δίνει στην CLIA την ευκαιρία για ισχυρότερη παρουσία στην Ανατολική Μεσόγειο ενώ το 2023 σημειώνει αύξηση της τάξεως του 54% σε homeport, γεγονός που τονώνει και την τοπική οικονομία.

«Το homeport είναι πολύ σημαντικό αποφέροντας οικονομικά οφέλη και παράλληλα αυξάνονται οι δαπάνες που κάνει ο τουρίστας» ανέφερε ο κ. Vago προσθέτοντας «δημιουργούμε οικονομική κίνηση’ κάθε επιβάτης ξοδεύει από 400 ευρώ τη φορά, ενώ στα νησιά το ελάχιστο που θα ξοδέψει είναι τα 100 ευρώ» πρόσθεσε.

Επισήμανε πως όσα λέγονται για το ότι η κρουαζιέρα δεν αφήνει χρήματα, «δεν είναι αλήθεια» υπογράμμισε φέρνοντας το παράδειγμα της Βενετίας.

Η Βενετία υποδέχεται 35 εκατ. τουρίστες και όπως επισημάνθηκε μόνο το 1 εκατ. προέρχεται από την κρουαζιέρα, αποφέροντας μάλιστα τα 2/3 του ΑΕΠ της δημοφιλούς ιταλικής πόλης.

Επενδύοντας στην αειφορία

Η βιομηχανία της κρουαζιέρας επενδύει και στην αειφορία και βιωσιμότητα και όπως τόνισε ο πρόεδρος της Διεθνούς Ένωσης Εταιριών Κρουαζιέρας (CLIA) και εκτελεστικός πρόεδρος της MSC Group «στόχος, μέχρι το 2050, είναι οι εκπομπές διοξειδίου να είναι μηδενικές».  Γίνονται επενδύσεις στην αειφορία τεχνολογίας και στα καύσιμα καθώς και στον περιορισμό των ατμοσφαιρικών ρύπων για τον πληθυσμό.

Ο κλάδος της κρουαζιέρας ατενίζει το μέλλον με αισιοδοξία και όπως επισημάνθηκε πριν την τριετία της πανδημίας, το 85% των ταξιδιωτών επιθυμούσε να ξανακάνει διακοπές με κρουαζιέρα, ποσοστό που μετά την πανδημία καταγράφει αύξηση 6%, σε σχέση με το 2019.

Ο κλάδος προσελκύει έως 33 εκατ. επιβάτες

Σύμφωνα με την CLIA ο κλάδος θα προσελκύσει έως και 33 εκατ. επιβάτες το 2023 παγκοσμίως, ξεπερνώντας τα 29,7 εκατ. που καταγράφηκαν το 2019. Το 2021 η οικονομική συνεισφορά της κρουαζιέρας στην Ελλάδα ξεπέρασε κάθε προηγούμενο φτάνοντας το 1,1 δις ευρώ, έναντι 957 εκατ. ευρώ το 2019.

Σ’ ότι αφορά τις θέσεις εργασίας, ο κλάδος υποστήριξε 315.000 θέσεις εργασίας στην Ευρώπη, με τις 15.100 να βρίσκονται στην Ελλάδα.

Οι επιδόσεις της Θεσσαλονίκης

Για κοινές προσπάθειες ούτως ώστε να δημιουργηθούν νέοι προορισμοί στον χώρο της κρουαζιέρας μίλησε στον σύντομο χαιρετισμό του ο διευθύνων σύμβουλος της «Εκθέσεις Ποσειδώνια Α.Ε.» Θεόδωρος Βώκος επισημαίνοντας πως η Θεσσαλονίκη είναι ένας νέος προορισμός για τη βιομηχανία της κρουαζιέρας.

Ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας επισήμανε πως η κρουαζιέρα πέρυσι στη Θεσσαλονίκη σημείωσε τις καλύτερες επιδόσεις των τελευταίων ετών και με 61 προσεγγίσεις έφερε αύξηση 200% σε σχέση με το 2021.

Ο στόχος για 12μηνο τουρισμό κατακτάτε χρόνο με το χρόνο και τόνισε ότι το συγκριτικό πλεονέκτημα της Θεσσαλονίκης στην κρουαζιέρα είναι το γεγονός ότι το λιμάνι απέχει μόλις 3 λεπτά από το κέντρο της πόλης.

Ο κ. Τζιτζικώστας αναφέρθηκε και στις κινηματογραφικές παραγωγές που πραγματοποιήθηκαν τα τελευταία χρόνια στη Θεσσαλονίκη και στις υπόλοιπες Περιφερειακές Ενότητες της Κεντρικής Μακεδονίας λέγοντας ότι έφεραν 100.000 νέες διανυκτερεύσεις, δημιούργησαν 4.000 νέες θέσεις εργασίας και κατέγραψαν 140 εκατ. ευρώ έσοδα.

Από την πλευρά του ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας επισήμανε πως το να καθιερωθεί το λιμάνι της πόλης ως κόμβος (hub) του τουρισμού αποτελεί ένα από τα πρότζεκτ του δήμου Θεσσαλονίκης αλλά και της ΠΚΜ. Η ανάπτυξη της κρουαζιέρας στη Θεσσαλονίκη θα είναι προς όφελος της τοπικής οικονομίας επισήμανε, μεταξύ άλλων ο κ. Ζέρβας.

Τέλος, στον χαιρετισμό του ο εκτελεστικός πρόεδρος της ΟΛΘ ΑΕ Θάνος Λιάγκος και πρόεδρος της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος επισήμανε πως από τις 69 προσεγγίσεις για φέτος, οι μισές περίπου θα είναι homeport. Σύμφωνα με τον ίδιο, αναβαθμίζοντας τις υποδομές του λιμανιού θα υπάρξει η δυνατότητα προσέλκυσης κρουαζιερόπλοιων τα οποία θα είναι ακόμη πιο ανταγωνιστικά για τους επιβάτες.

Μνημόνιο συνεργασίας

Κατά τη διάρκεια της πρώτης μέρας του διεθνούς συνεδρίου υπεγράφη μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ) και της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ).

Το μνημόνιο που υπέγραψαν ο εκτελεστικός πρόεδρος  και διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ και πρόεδρος του διοικητικού Συμβουλίου της Ε.ΛΙΜ.Ε. Θάνος Λιάγκος και ο πρόεδρος της ΕΕΚΦΝ Γιώργος Κουμπενάς και πρόεδρος Επιχειρήσεων της Celestyal Cruises έχει ως στόχο την ανάπτυξη περαιτέρω της κρουαζιέρας, του θαλάσσιου τουρισμού και γενικότερα της Γαλάζιας Οικονομίας.

*

-Το Posidonia Sea Tourism Forum διεξάγεται στο Makedonia Palace Hotel στη Θεσσαλονίκη, σήμερα 25 και αύριο 26 Απριλίου 2023, και συμμετέχουν 46 εκθέτες και χορηγοί από 20 χώρες, 49 ομιλητές και 16 εταιρίες κρουαζιέρας.

-Το ωράριο του συνεδρίου για αύριο Τετάρτη 26 Απριλίου είναι 09.15 – 17.30 (www.posidoniaseatourism.com).

– Παράλληλα πραγματοποιείται και έκθεση με εκθέτες εταιρίες κρουαζιέρας, ναυτιλιακές εταιρίες και πρακτορεία, περιφέρειες, αεροπορικές εταιρίες κτλ. Το ωράριο της έκθεσης σήμερα 25/4 είναι 09.15 – 18.00 και αύριο 26/4 09.15 – 17.30.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Δημοφιλη αρθρα