Σάββατο, 12 Οκτωβρίου, 2024
ΑρχικήΚεντρική ΜακεδονίαΘεσσαλονίκηPosidonia Sea Tourism Forum: Σήμερα και αύριο το διεθνές συνέδριο κρουαζιέρας στη...

Posidonia Sea Tourism Forum: Σήμερα και αύριο το διεθνές συνέδριο κρουαζιέρας στη Θεσσαλονίκη

Ξεκινάει σήμερα το διήμερο διεθνές συνέδριο για την κρουαζιέρα Posidonia Sea Tourism Forum (PSTF) συγκεντρώνοντας τους καλύτερους της βιομηχανίας της κρουαζιέρας απ’ όλον τον κόσμο.

ΝΤΕΠΥ ΧΙΩΤΟΠΟΥΛΟΥ (hiotopoulou@gmail.com)

Δυο ημέρες – σήμερα Τρίτη 25 και αύριο Τετάρτη 26 Απριλίου-, 46 εκθέτες και χορηγοί από 20 χώρες, 49 ομιλητές και 16 εταιρίες κρουαζιέρας.

Με κεντρικό θέμα «Επιστροφή στην Ανάπτυξη: Οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουν Εταιρείες Κρουαζιέρας και Προορισμοί» ξεκινάει σήμερα στη Θεσσαλονίκη με πολύ υψηλές προσδοκίες το διεθνές συνέδριο Posidonia Sea Tourism Forum (PSTF), το οποίο μάλιστα πραγματοποιείται για πρώτη φορά εκτός Αθήνας, αποτελώντας μια συναρπαστική εξέλιξη που δυνητικά θα ενισχύσει περαιτέρω την κρουαζιέρα στην Ελλάδα.

Επί δυο ημέρες, στις αίθουσες του Makedonia Palace, στη Θεσσαλονίκη κορυφαία στελέχη της κρουαζιέρας, εταιριών κρουαζιέρας και της Διεθνούς Ένωσης Εταιριών Κρουαζιέρας (CLIA) θα συζητήσουν για τις ευκαιρίες αλλά και τις προκλήσεις του κλάδου στην Ελλάδα και την Ανατολική Μεσόγειο.

Παράλληλες συνεδρίες και workshops θα εξετάσουν και θα αναλύσουν διαφορετικές πτυχές της βιομηχανίας της κρουαζιέρας.

Το PSTF απευθύνεται σε εταιρίες κρουαζιέρας, λιμάνια, προορισμούς, επιμελητήρια, αεροδρόμια και αερογραμμές, ναυτιλιακούς πράκτορες και προμηθευτές, τεχνικές εταιρίες, περιφέρειες, δήμους, τουριστικούς οργανισμούς κτλ.

Κόμβος συζητήσεων για το μέλλον της κρουαζιέρας

Το διήμερο PSTF που διοργανώνει η «Εκθέσεις Ποσειδώνια Α.Ε.» έχοντας κεντρικό θέμα «Επιστροφή στην Ανάπτυξη: Οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουν Εταιρείες Κρουαζιέρας και Προορισμοί» θα αποτελέσει κόμβο συζητήσεων για το μέλλον του κλάδου κρουαζιέρας και τη συνεχιζόμενη θετική επίδρασή του στην οικονομία.

«Το Posidonia Sea Tourism Forum παρέχει μια μοναδική ευκαιρία στα ηγετικά στελέχη του κλάδου να συναντηθούν στη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Ελλάδας και να ανακαλύψουν την προοπτική νέων προορισμών» δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της «Εκθέσεις Ποσειδώνια Α.Ε.» Θεόδωρος Βώκος προσθέτοντας «με την δρομολογημένη μετά το 2024 κατασκευή νέων τερματικών σταθμών κρουαζιέρας στη Σούδα, στα Χανιά της Κρήτης, την προγραμματισμένη επέκταση του τερματικού σταθμού κρουαζιέρας στον Πειραιά και την αυξανόμενη δυναμική της Θεσσαλονίκης ως πρόσθετου κόμβου κρουαζιέρας, η ανάπτυξη του κλάδου πρόκειται να συνεχιστεί στην Ελλάδα για τα επόμενα χρόνια».

Ο κλάδος προσελκύει έως 33 εκατ. επιβάτες

Σύμφωνα με τις προβλέψεις της Διεθνούς Ένωσης Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA) ο κλάδος για το 2023 θα προσελκύσει έως και 33 εκατομμύρια επιβάτες παγκοσμίως, ξεπερνώντας σημαντικά τα 29,7 εκατομμύρια που καταγράφηκαν το 2019, την τελευταία χρονιά πριν από την πανδημία.

Σύμφωνα με πρόσφατα δημοσιευμένα στοιχεία της CLIA, η Ελλάδα, η οποία βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της ευρωπαϊκής κρουαζιέρας, αναμένεται να καταγράψει αύξηση του οικονομικού οφέλους από τον κλάδο, με τον Πειραιά – το κορυφαίο λιμάνι της χώρας – να προβλέπεται ότι θα ξεπεράσει το 1 εκατομμύριο επιβάτες το 2023.

Σ’ ότι αφορά την οικονομική συνεισφορά της κρουαζιέρας στην Ελλάδα το 2021 ξεπέρασε κάθε προηγούμενο, φτάνοντας το 1,1 δισ. ευρώ, έναντι 957 εκατ. ευρώ το 2019.

Επιπρόσθετα, ο κλάδος υποστήριξε 315.000 θέσεις εργασίας στην Ευρώπη, με τις 15.100 από αυτές να βρίσκονται στην Ελλάδα. Η Ελλάδα πρωτοστάτησε παγκοσμίως, με τη γρήγορη και ασφαλή επανέναρξη της κρουαζιέρας κατά τη διάρκεια της πανδημίας και με την αύξηση του homeporting, που οδήγησε τις εταιρείες κρουαζιέρας να προμηθεύονται τοπικά αγαθά και υπηρεσίες στους λιμένες αφετηρίας και τους επιβάτες να περνούν μεγαλύτερες περιόδους εκεί, διανυκτερεύοντας σε τοπικά ξενοδοχεία. Ο οικονομικός αντίκτυπος αυξήθηκε επίσης λόγω της μεγαλύτερης παραμονής των πλοίων στα λιμάνια για την εκτέλεση τεχνικών εργασιών.

Τι ξοδεύει ο κάθε επισκέπτης στα λιμάνια που επισκέπτεται

Η αξία του τουρισμού κρουαζιέρας είναι χωρίς υπερβολή τεράστια, καθώς κάθε 24 επισκέπτες κρουαζιέρας υποστηρίζουν μία θέση εργασίας πλήρους απασχόλησης, ενώ κατά μέσο όρο κάθε επισκέπτης ξοδεύει 660 ευρώ στα λιμάνια που επισκέπτεται κατά τη διάρκεια μιας τυπικής κρουαζιέρας επτά ημερών.

Επιπλέον, το 60% των ατόμων που έχουν κάνει κρουαζιέρα επιστρέφουν τα επόμενα χρόνια σε έναν προορισμό που επισκέφτηκαν για πρώτη φορά με κρουαζιερόπλοιο, επομένως κάθε κρουαζιέρα είναι βασικά ένα ταξίδι γνωριμίας με νέους προορισμούς για κάθε επιβάτη.

Η έκθεση της CLIA για την Παγκόσμια Αγορά Κρουαζιέρας το 2020 έδειξε ότι το 85% των millennials σχεδιάζει να κάνει ξανά κρουαζιέρα, ακολουθούμενο από την Gen-X (82%), την Gen-Z (79%), τους Baby Boomers (77%) και τους Traditionalists (73%).

Παρουσίαση μελέτης

Στα πλαίσια του PSTF 2023 θα πραγματοποιηθεί επίσης η πρώτη παρουσίαση της μελέτης κοινωνικοοικονομικών επιπτώσεων που εκπόνησαν ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης και ο Οργανισμός Τουρισμού Θεσσαλονίκης, προκειμένου να συμβάλουν στην καλύτερη κατανόηση των πλεονεκτημάτων της κρουαζιέρας για την τοπική κοινωνία.

Συχνά γίνεται αναφορά στα οφέλη που αποφέρει ο κλάδος της κρουαζιέρας τόσο για τους προορισμούς όσο και για τα λιμάνια, ωστόσο ο πραγματικός οικονομικός αντίκτυπος σπάνια μετριέται και αποτυπώνεται. Οι συμμετέχοντες στο PSTF 2023 θα έχουν μια μοναδική ευκαιρία να μάθουν όλα όσα πρέπει να γνωρίζουν για τα πραγματικά επίπεδα δαπανών επιβατών και πληρωμάτων, για τις καταναλωτικές συνήθειες τους κατά την παραμονή τους, τα επίπεδα ικανοποίησης από την επίσκεψή τους, καθώς και τις προοπτικές επιστροφής τους στην πόλη.

Η παρουσίαση θα αποτυπώσει την κοινωνικοοικονομική συνεισφορά της κρουαζιέρας στο λιμάνι και την πόλη της Θεσσαλονίκης και, ήδη, τα προκαταρκτικά δεδομένα παρέχουν χρήσιμες πληροφορίες για τα μοτίβα δαπανών των επιβατών κρουαζιέρας και των πληρωμάτων στη Θεσσαλονίκη.

Ειδικότερα, οι επιβάτες κρουαζιέρας κατευθύνουν τις δαπάνες τους προς αγορές (44%), εστιατόρια και καφετέριες (40%), περιηγήσεις στα αξιοθέατα (12%) και καταστήματα τροφίμων (3%). Από την άλλη πλευρά, τα μέλη των πληρωμάτων επιλέγουν να δαπανήσουν σε ψώνια (55%), εστιατόρια και καφετέριες (16%), μεταφορές (14%) και καταστήματα τροφίμων (10%).

«Χρηματοδοτούμε αυτή τη μελέτη μαζί με τον Οργανισμό Τουρισμού Θεσσαλονίκης για να κατανοήσουμε καλύτερα πώς ο κλάδος της κρουαζιέρας ωφελεί την πόλη μας και πώς μπορούμε να ενισχύσουμε περαιτέρω τόσο την εμπειρία των επιβατών κατά τη διάρκεια της παραμονής τους όσο και τα οφέλη για την τοπική, περιφερειακή και εθνική οικονομία» δήλωσε η Θεοδώρα Ρήγα, Γενική Εμπορική Διευθύντρια & Διευθύντρια Εταιρικής Επικοινωνίας της ΟΛΘ Α.Ε. προσθέτοντας «μόλις κατανοήσουμε καλύτερα τις προσδοκίες των επιβατών ως προορισμός, θα είμαστε σε καλύτερη θέση να προσφέρουμε στους επιβάτες κρουαζιέρας μια μοναδική εμπειρία. Αυτό θα αποτελέσει το εφαλτήριο για την προσέλκυση περισσότερων εταιρειών κρουαζιέρας στη Θεσσαλονίκη τα επόμενα χρόνια».

Υπενθυμίζεται ότι φέτος η Θεσσαλονίκη θα υποδεχθεί έως το τέλος της χρονιάς συνολικά 69 κρουαζιερόπλοια έναντι 61 που ήταν πέρυσι.

*

-Το Posidonia Sea Tourism Forum θα διεξαχθεί στο Makedonia Palace Hotel στη Θεσσαλονίκη, σήμερα 25 και αύριο 26 Απριλίου 2023, και θα έχει ως κεντρικό θέμα: «Επιστροφή στην Ανάπτυξη: Οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουν Εταιρείες Κρουαζιέρας και Προορισμοί».

-Το ωράριο του συνεδρίου είναι σήμερα 25 Απριλίου 09.15 – 15.30 και αύριο 26 Απριλίου 09.15 – 17.30 (www.posidoniaseatourism.com).

– Παράλληλα θα υπάρχει και έκθεση με εκθέτες εταιρίες κρουαζιέρας, ναυτιλιακές εταιρίες και πρακτορεία, περιφέρειες, αεροπορικές εταιρίες κτλ. Το ωράριο της έκθεσης είναι σήμερα 25/4 09.15 – 18.00 και αύριο 26/4 09.15 – 17.30.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Δημοφιλη αρθρα