Τρεις τουριστικοί οργανισμοί – της Θεσσαλονίκης, της Χαλκιδικής και της Πιερίας- μαζί με την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας συμμετείχαν από κοινού, για πρώτη φορά, σε διεθνή τουριστική έκθεση.
ΝΤΕΠΥ ΧΙΩΤΟΠΟΥΛΟΥ (hiotopoulou@gmail.com)
Στη Διεθνή Τουριστική έκθεση «Vakantiebeurs 2024» που πραγματοποιήθηκε 10-14 Ιανουαρίου στην Ουτρέχτη της Ολλανδίας συμμετείχαν για πρώτη φορά με αυτόνομο κοινό περίπτερο τρεις τουριστικοί οργανισμοί: της Θεσσαλονίκης, της Χαλκιδικής και της Πιερίας, μαζί με την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.
Οι τρεις Οργανισμοί και η ΠΚΜ έχοντας ως κοινό παρονομαστή το διεθνές αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης και ως ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, την μεταξύ τους εύκολη και γρήγορη προσβασιμότητα παρουσιάστηκαν στοχευμένα στο Ολλανδικό κοινό. Στόχος της συνέργειας αυτής ήταν να προβληθούν συντονισμένα και αποτελεσματικά αναδεικνύοντας την πολυποικιλότητα του τουριστικού προϊόντος που προσφέρει η περιοχή.
Τα μηνύματα από την ολλανδική αγορά
Τα μηνύματα από την ολλανδική αγορά τόσο κατά την πρώτη ημέρα της έκθεσης όπου πραγματοποιήθηκαν πλήθος Β2Β συναντήσεων από τα στελέχη των φορέων με ταξιδιωτικούς πράκτορες όσο και τις υπόλοιπες ημέρες που η έκθεση ήταν ανοιχτή για το κοινό, είναι εξαιρετικά θετικά, καθώς οι προκρατήσεις για την τουριστική σεζόν 2024 είναι αυξημένες κατά 45% σε σχέση με το 2023 σύμφωνα με τους εκπρόσωπους της SUNWEB και TUI.
Η προσέλευση στο Περίπτερο των Οργανισμών ήταν μεγάλη, ενώ παρατηρήθηκε επίσης έντονο ενδιαφέρον επισκεπτών της ηλικιακής ομάδας 50+ για πληροφορίες σχετικά με τη διάρκεια της τουριστικής περιόδου, τη γαστρονομία, τα αξιοθέατα, τις φυσικές ομορφιές και τον περιπατητικό τουρισμό.
City break η Θεσσαλονίκη
Η πόλη της Θεσσαλονίκης κέντρισε για άλλη μία φορά το ενδιαφέρον των Ολλανδών ως city break όλο τον χρόνο ενώ είναι σημαντικό ότι η Πιερία με τον Όλυμπο και τα 80 χλμ. ακτογραμμής μπαίνει δυναμικά στον χάρτη.
«Στον στρατηγικό μας σχεδιασμό για να καταστήσουμε τη Θεσσαλονίκη ως έναν σύγχρονο city break προορισμό, οι Κάτω Χώρες και η Ολλανδία θεωρούνται από τις βασικότερες αγορές» δήλωσε η Αντιπεριφερειάρχης Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης και Πρόεδρος του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης Βούλα Πατουλίδου προσθέτοντας «υψηλά εισοδήματα, αρκετές επιλογές πτήσεων όλο τον χρόνο, άνθρωποι με ταξιδιωτική παιδεία και ευγένεια οι οποίοι ταξιδεύουν εκτός της υψηλής σεζόν. Γι’ αυτό και από το 2019 που πρώτη φορά συμμετείχαμε στην έκθεση Vakantiebeurs καταλάβαμε το πόσο σημαντικό είναι να έχουμε μία συνεχή και σταθερή παρουσία στο μεγαλύτερο event του Ολλανδικού τουρισμού».
Δυναμική για την Χαλκιδική
Δυναμική από την ολλανδική αγορά παρατηρείται και για την Χαλκιδική ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες με την καθημερινή απευθείας πτήσης της Transavia.
«Η Ολλανδική αγορά είναι μία σημαντική και ανερχόμενη αγορά για τη Χαλκιδική με ανοδικές τάσεις. Πέρσι είχαμε μία αύξηση της τάξεως του 18% σε σχέση με το 2019, φτάνοντας τα 25.000 πακέτα ενώ αντίστοιχος ήταν και ο αριθμός των ανεξάρτητων ταξιδιωτών (20.000) που επισκέφτηκαν τον προορισμό» ανέφερε ο πρόεδρος του Τουριστικού Οργανισμού Χαλκιδικής Γρηγόρης Τάσιος προσθέτοντας «μετά την απόφαση του ΕΟΤ να μην συμμετέχει σε μία σειρά εκθέσεων, η σύμπραξη αυτή είναι μονόδρομος και παράλληλα ανοίγει μία διαδρομή συνεργειών για το ενιαίο προϊόν της Περιφέρειας μας».
*
-Κατά τη διάρκεια της έκθεσης, μοιραζόταν δωρεάν το Ολλανδικό περιοδικό KALA Magazine που φιλοξενούσε εκτενή άρθρα για τη Χαλκιδική και τη Θεσσαλονίκη ως αποτέλεσμα του Press trip που υλοποιήθηκε πέρυσι από τους αντίστοιχους δυο Οργανισμούς.