Περισσότεροι από ογδόντα τουριστικοί πράκτορες από Θεσσαλονίκη και Βόρεια Ελλάδα ενώνουν τις δυνάμεις τους και μέσω της «Σύμπραξις» προωθούν πακέτα, αρχής γενομένης την περίοδο του Πάσχα αλλά και το καλοκαίρι.
Της Ντέπυς Χιωτοπούλου (hiotopoulou@gmail.com)
Η ιδιόμορφη κατάσταση και η πανδημία του κορωνοϊού με τις δυο καραντίνες προκάλεσε, αναμφίβολα, την χρονιά που διανύουμε και σε λίγες μέρες θα αποχαιρετίσουμε, σημαντικές επιπτώσεις στον κλάδο του τουρισμού και κατ’ επέκταση στα τουριστικά γραφεία της χώρας.
«Στον τουριστικό τομέα, παρακολουθώ με ιδιαίτερη ανησυχία ότι οι εξελίξεις στη χώρα μας, αλλά και ειδικότερα στην περιοχή μας, δεν ακολουθούν ένα ρεαλιστικό και ώριμο προγραμματισμό στη βάση ενός συγκροτημένου πλάνου» αναφέρει στο debbiestravel.gr ο Στέφανος Χατζημανώλης τουριστικός πράκτορας με πολυετή εμπειρία και εμπνευστής της «Σύμπραξις».
Ο ίδιος επισημαίνει ότι η χρονιά που έρχεται – το 2021-, δεν επιτρέπει καμία δικαιολογία σχετικά με την αντιμετώπιση της κατάστασης, «δεδομένου ότι έχουμε μια ακριβή απεικόνιση όλων των υγειονομικών παραμέτρων αλλά και της αντίστοιχης λειτουργίας τουριστικών δεικτών» και προσθέτει «συνεπώς δεν πρέπει να ακολουθηθεί η περσινή πολιτική κίνησης σε ‘αχαρτογράφητα νερά’, αλλά να υπάρξει μια έγκαιρη και επωφελής πολιτική, με όλα τα απαραίτητα στοιχεία ευελιξίας και ωριμότητας».
Ο εσωτερικός και εισερχόμενος τουρισμός
Βάσει των παραπάνω προβληματισμών, ο κ. Χατζημανώλης συγκρότησε μια ομάδα 84 τουριστικών πρακτόρων που την ονόμασε «Σύμπραξις» και οργανώνουν, κάτω από αντίξοες συνθήκες, ένα μοντέλο λειτουργίας για τον τουρισμό, τον εσωτερικό αλλά και τον εισερχόμενο.
Η οργάνωση αφορά το Πάσχα αλλά και το καλοκαίρι του 2021, πρωτίστως σε συνάρτηση με τις υγειονομικές εξελίξεις.
«Είναι μια απόλυτα συλλογική προσπάθεια που σκοπό της έχει να προτείνει έγκυρες και τουριστικές προτάσεις και ώριμες επιλογές στη μετά κορωνοϊό τουριστική εποχή, με γνώμονα την αξιόπιστη λειτουργία και πρακτική χρησιμότητα των τουριστικών γραφείων μας και που φυσικά δεν αποτελεί θεσμικό ή άλλον συνδικαλιστικό φορέα» επισημαίνει ο κ. Χατζημανώλης.
Εξηγεί πως κύριος άξονας της «Σύμπραξις» είναι η ανάπτυξη επισκεψιμότητας σε πολυπόθητους ελληνικούς προορισμούς, που, ωστόσο, μέχρι πρότινος, η σύνδεση με τη Θεσσαλονίκη είναι δύσκολη, και σε πολλές περιπτώσεις ανέφικτη. Επίσης, ηπειρωτικοί προορισμοί που δεν είναι ιδιαίτερα γνωστοί στην ελληνική κοινή γνώμη.
Νησιά Vs Ηπειρωτική Ελλάδα
Ξεκινώντας από τους νησιωτικούς προορισμούς η «Σύμπραξις» τοποθετεί στο χαρτοφυλάκιο τους τη Σύρο, Τήνο, Πάρο, Σκύρο, Αστυπάλαια αλλά και Κάλυμνο και τα γύρω νησιά όπως Λέρος, Πάτμος, Λειψοί και Αρκιοί.
«Εδώ αναπτύσσουμε ένα νέο δίκτυο αεροπορικών συνδέσεων με ναύλωση αεροσκαφών τύπου ATR42 χωρητικότητας 45 θέσεων από Θεσσαλονίκη ή μέσω Αθηνών με ευνοϊκές συνθήκες -ανταπόκρισης και τιμής» εξηγεί στο debbiestravel.gr ο Στέφανος Χατζημανώλης.
Σ’ ότι αφορά τους προορισμούς στην ηπειρωτική Ελλάδα, προτείνονται η παραλιακή Θεσσαλία (Ραψάνη, Στόμιο, Ομόλιο, Καρίτσα, Κόκκινο Νερό μέχρι Αγιά, Μεταξοχώρι και Ανατολή) καθώς και Ελασσόνα με Σαριτσάνη και Βυζαντινές μονές.
«Εδώ επικεντρωνόμαστε στην ανάπτυξη οδικού τουρισμού που θα καλύπτει όλες τις ανάγκες του Έλληνα επισκέπτη σε ένα εξαιρετικό περιβάλλον» αναφέρει ο κ. Χατζημανώλης εξηγώντας ότι οι παραπάνω εκδρομές θα περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλνω, ράφτινγκ στον Πηνειό ποταμό, τρέκκινγκ στον Κίσαβο, γευσιγνωσίες, οινογνωσίες, θρησκευτικό τουρισμό, περιπατητικό κτλ.
Παράλληλα, η «Σύμπραξις» είναι σε συνεργασία με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τη ναύλωση διπλού βαγονιού προαστιακού συρμού από Θεσσαλονίκη προς Ραψάνη. Εκδρομή που θα πραγματοποιείται κάθε Κυριακή.
Επίσης, να σημειωθεί πως η «Σύμπραξις» έχει συμφωνήσει με τις ελληνικές αεροπορικές εταιρείες την προώθηση ενός οικονομικού αεροπορικού ναύλου Θεσσαλονίκη – Αθήνα – Θεσσαλονίκη που θα διατίθεται μόνο από τα τουριστικά γραφεία με σκοπό την ανάπτυξη σε ελκυστικές τιμές μιας αμφίδρομης τουριστικής κίνησης μεταξύ των δύο μεγαλύτερων ελληνικών πόλεων.
Επιδότηση για κάθε επιβάτη
Ένα πρόσθετο θέμα που φέρει στο τραπέζι η «Σύμπραξις» είναι οι ναύλοι της μεταφοράς, οι οποίοι σε πολλές των περιπτώσεων είναι απαγορευτικοί λόγω υψηλού κόστους, και η στήριξη μέσω επιδότησης.
Για τον εσωτερικό τουρισμό, ζητά από τους αρμόδιους φορείς και υπουργεία τη στήριξη μέσω επιδότησης που θα αφορά τη θέση κάθε επιβάτη που θα ταξιδεύει και όχι το δρομολόγιο. Βάσει αυτής της πρότασης, επισημαίνεται πως η συγκεκριμένη επιδότηση θα είναι εξαιρετικά οικονομική, φέροντας παράδειγμα το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Αθήνα – Κάλυμνος, όπου η ζητούμενη επιδότηση, όπως εξηγεί ο κ. Χατζημανώλης δεν θα ξεπερνάει τις 3.500 ευρώ. Η αντίστοιχη ναύλωση αεροσκάφους τύπου ATR 42/45 θέσεων από Αθήνα κοστίζει 10.000 ευρώ, επιπλέον φόροι αεροδρομίου συν τα έξοδα μετάβασης από/προς Θεσσαλονίκη.
Αντίστοιχα σε μια οδική μεταφορά η ζητούμενη επιδότηση φτάνει στα 5 – 7 ευρώ ανά ταξιδιώτη (23 άτομα σε λεωφορείο 53 θέσεων).
Μ’ αυτόν τον τρόπο, όπως επισημαίνει η «Σύμπραξις»,
Α. Εξυπηρετείται το επιβατικό κοινό της Βόρειας Ελλάδος με ρεαλιστικές οικονομικές συνθήκες
Β. Αναπτύσσεται οργανωμένα ο εσωτερικός τουρισμός (ξενοδοχεία/μεταφορές/ξεναγοί/συνοδοί/επισιτιστικές μονάδες)
Γ. Εξυπηρετούνται οι ελληνικές αεροπορικές εταιρείες με επιπλέον εσωτερικά δρομολόγια
Δ. Λειτουργούν οι πολυπόθητες λεωφορειακές τουριστικές μεταφορές.