Τέχνες, γαστρονομία, φύση είναι, μεταξύ άλλων, το τρίπτυχο πάνω στο οποίο βασίστηκε το λογότυπο της νέας πολιτιστικής ταυτότητας του Δήμου Φλώρινας.
Ένα ζωντανό «κύτταρο» δημιουργίας, ένα αναπόσπαστο τμήμα της πολυεπίπεδης ταυτότητας του Δήμου Φλώρινας αποτελεί η νέα πολιτιστική του ταυτότητα, η οποία παρουσιάστηκε πρόσφατα σε εκπροσώπους της κεντρικής διοίκησης, της επιστημονικής κοινότητας, σε επιχειρηματίες αλλά και απλούς δημότες. Μια νέα πολιτιστική ταυτότητα η οποία θα συμβάλει στην ανάδειξη της Φλώρινας σε δημοφιλή προορισμό στην ευρύτερη περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας και όχι μόνο.
Όπως επισήμανε ο δήμαρχος Φλώρινας Βασίλης Γιαννάκης, ο οποίος και χαιρέτισε την εκδήλωση, στο πλαίσιο της διεθνούς τάσης για δημιουργία ταυτοτήτων τόπου (branding τόπου) ως μίας αποδεδειγμένα επιτυχημένης πρακτικής διαφοροποίησης και ανάδειξης των συγκριτικών πλεονεκτημάτων του στο σύγχρονο ανταγωνιστικό τουριστικό περιβάλλον, η δημιουργία της Πολιτιστικής Ταυτότητας Δήμου Φλώρινας καθιστά τον Δήμο πρωτοπόρο στην Ελλάδα και αποδεικνύει το ενδιαφέρον και τις προσπάθειες του για την προώθηση της ευημερίας του τόπου.
«Συχνά η Φλώρινα αποκαλείται ‘ακροστόλιο’ της Δυτικής Μακεδονίας, πόλη των Γραμμάτων και των Τεχνών, ‘μούσα’ του Θεόδωρου Αγγελόπουλου και σταυροδρόμι πολιτισμών. Χαρακτηρισμοί τιμητικοί και κολακευτικοί, αν σκεφτεί κανείς το γεωγραφικό μέγεθος της περιοχής μας, αλλά ταυτόχρονα χαρακτηρισμοί που αποτελούν μια βαριά παρακαταθήκη, μια ανεκτίμητη προίκα, η οποία, ωστόσο, για χρόνια παρέμενε αναξιοποίητη, εγκλωβισμένη στην πρόδηλη αισθητική του παρελθόντος της» δήλωσε ο δήμαρχος Φλώρινας κ. Γιαννάκης, στο πλαίσιο της παρουσίασης.
Όπως ο ίδιος τόνισε, η εξωστρέφεια και η ανάδειξη της πόλης και των οικισμών του Δήμου Φλώρινας ήταν οι στόχοι που έθεσε εξαρχής η δημοτική αρχή και έτσι προχώρησε στην υλοποίηση της πράξης με τίτλο ‘Πολιτιστική Ταυτότητα Δήμου Φλώρινας’.
«Το οφείλαμε στην ιστορία του τόπου μας, το οφείλουμε στις νεότερες γενιές που έρχονται. Χρέος μας πρώτιστα ως Φλωρινιώτες και έπειτα ως Δημοτική Αρχή, είναι όχι μόνο να διαφυλάξουμε αυτό το πλούσιο πολιτιστικό απόθεμα, αλλά να το αναδείξουμε και να το προβάλλουμε. Επιχειρούμε να εκπονήσουμε και να εφαρμόσουμε μια ολοκληρωμένη στρατηγική Branding τόπου, που αφενός θα αναγνωρίζει και θα αναδεικνύει τα βασικά ταυτοτικά στοιχεία του Δήμου, αφετέρου θα τα αξιοποιεί ως συγκριτικά του πλεονεκτήματα, με σκοπό την αύξηση της ελκυστικότητάς του» υπογράμμισε ο δήμαρχος Φλώρινας Βασίλης Γιαννάκης.
Το νέο λογότυπο
Το νέο λογότυπο της Πολιτιστικής Ταυτότητας του Δήμου Φλώρινας αποτελεί μία πρωτότυπη σύνθεση των κυρίαρχων ταυτοτικών στοιχείων της περιοχής, τα οποία αποτελούν και τους κύριους άξονες δόμησης της πολιτισμικής ταυτότητας: τις τέχνες, τη γαστρονομία, τη φύση.
Για το τελικό αποτέλεσμα της Πολιτιστικής Ταυτότητας του Δήμου Φλώρινας πραγματοποιήθηκε και πρωτογενής έρευνα μέσω συμπλήρωσης ερωτηματολογίων από κατοίκους, επισκέπτες και επιχειρηματίες, ώστε να εξαχθούν χρήσιμα συμπεράσματα για την παρούσα εικόνα του Δήμου Φλώρινας.
Στη συνέχεια, πραγματοποιήθηκε εκδήλωση διαβούλευσης ανοιχτή στο ευρύ κοινό όπου παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα της πρωτογενούς έρευνας, αναλύθηκε η υπάρχουσα εικόνα του Δήμου και μέσα από παρεμβάσεις κατοίκων και φορέων συζητήθηκε και το Στρατηγικό Σχέδιο Προώθησης της Ταυτότητας της Φλώρινας.
Προορισμός για όλες τις εποχές του χρόνου
Ως ένα ζωντανό «κύτταρο» δημιουργίας, αναπόσπαστο τμήμα της πολυεπίπεδης ταυτότητας του Δήμου Φλώρινας χαρακτήρισε την εφαρμογή της μακροπρόθεσμης στρατηγικής αλληλένδετων ενεργειών ο δήμαρχος Φλώρινας.
Μια στρατηγική που θα αξιοποιεί το σύνολο των διαθέσιμων τοπικών πόρων, με στόχο να συγκροτηθεί μια αναγνωρίσιμη πολιτιστική ταυτότητα του Δήμου, να συνδεθεί με το τουριστικό προϊόν, καθιστώντας τη Φλώρινα κορυφαίο προορισμό για όλες τις εποχές του χρόνου.
«Φιλοδοξούμε ο τόπος που αγαπάμε- αυτός ο μικρός σε έκταση, ο μέγας σε πολιτισμικό βάθος- να καταστεί μια επικράτεια πολιτισμού, παίρνοντας τη θέση που του αρμόζει στον εγχώριο και παγκόσμιο χάρτη των σημαντικών προορισμών που αξίζει κάποιος να επισκεφθεί» επισήμανε ο κ. Γιαννάκης προσθέτοντας πως ο Δήμος Φλώρινας δεν είναι μια μονοσήμαντη στατική γεωγραφική έννοια. «Είναι πολύ περισσότερο οι άνθρωποί του, η απαράμιλλης ομορφιάς φύση του, ο πολιτισμός του, η μακραίωνη ιστορία του, οι αρχές και οι αξίες του. Είναι ο τόπος που ενέπνευσε γενεές» υπογράμμισε.
Το άναμμα του Χριστουγεννιάτικου δέντρου
Η φωταγώγηση του Χριστουγεννιάτικου δέντρου στην κεντρική πλατεία της Φλώρινας, Γ. Μόδη, θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 13 Δεκεμβρίου, στις 7 το απόγευμα, από τον δήμαρχο Φλώρινας Βασίλη Γιαννάκη.
Από τις 17:00 θα υπάρχουν, στον ίδιο χώρο, δημιουργικές δράσεις για τα παιδιά, ενώ μετά τις 18:30 η Φιλαρμονική Δήμου Φλώρινας θα παίζει Χριστουγεννιάτικα τραγούδια.
Στις 19:00 θα γίνει το άναμμα του Δέντρου, σηματοδοτώντας την έναρξη των εορταστικών εκδηλώσεων του Δήμου Φλώρινας ενώ θα ακολουθήσει συναυλία με τους Stavento και Ήβη Αδάμου.
*
– Η πρώτη παρουσίαση του νέου λογότυπου του Δήμου Φλώρινας πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια της διεθνούς τουριστικής εκθέσεως Philoxenia, στη Θεσσαλονίκη, 10 – 12 Νοεμβρίου 2023. Το νέο λογότυπο κέρδισε τις εντυπώσεις και απέσπασε το ενδιαφέρον επισκεπτών, τουριστικών φορέων και ακαδημαϊκών στα πεδία της διαφήμισης και του τουρισμού.
-Την παρουσίαση της νέας πολιτιστικής ταυτότητας του Δήμου Φλώρινας πραγματοποίησε ο Χριστόφορος Εδιάρογλου, σύμβουλος επικοινωνίας – στέλεχος της εταιρείας Butterfly Communication, η οποία υλοποίησε τη δημιουργία της Ταυτότητας και τη σχεδίαση του λογότυπου, αναλύοντας τη φιλοσοφία πίσω από τη δημιουργία του.