Μπορεί να τους δελεάζουμε με τις τοπικές μας γεύσεις, τις πολλαπλές επιλογές διασκέδασης αλλά και τα οθωμανικά μνημεία της πόλης -με το πλέον ενδιαφέρον το σπίτι – μουσείο του Κεμάλ Ατατούρκ.
Της Ντέπυς Χιωτοπούλου (hiotopoulou@gmail.com)
Ωστόσο, για να προσελκύσουμε ακόμη περισσότερους Τούρκους τουρίστες στη Θεσσαλονίκη, χρειάζεται δουλειά σε βάθος, με συντονισμένες προσπάθειες, στοχεύοντας αφενός στην αλλαγή εικόνας της πόλης και αφετέρου στην προσέλκυση τουριστών υψηλότερης οικονομικής επιφάνειας.
Η τοπική γαστρονομία, οι πολλαπλές επιλογές διασκέδασης και βεβαίως τα οθωμανικά μνημεία της πόλης -με μεγαλύτερη ατραξιόν το σπίτι μουσείο του Κεμάλ Ατατούρκ, καθιστούν τη Θεσσαλονίκη αγαπητό προορισμό για τους γείτονες.
Η συμμετοχή των ξενοδόχων της Θεσσαλονίκης σε μια από τις μεγαλύτερες διεθνείς τουριστικές εκθέσεις, την ΕΜΙΤΤ, που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στην Κωνσταντινούπολη, δείχνει, αναμφίβολα, το έντονο ενδιαφέρον τους για την προσέλκυση τουριστών από τη γείτονα.
Είναι η τέταρτη συνεχή χρονιά που η Ενωση Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης (ΕΞΘ) συμμετέχει στη συγκεκριμένη τουριστική έκθεση, η οποία κατέχει σημαντική θέση στο στρατηγικό της πλάνο.
Τα συμπεράσματα που προέκυψαν από την παραπάνω συμμετοχή, είναι ότι η Θεσσαλονίκη παραμένει ένας δημοφιλής και αγαπημένος προορισμός για τους γείτονες, καθώς καταφέρνει να συνδυάζει μια σειρά από πλεονεκτήματα που ταιριάζουν στο προφίλ και την κουλτούρα του Τούρκου επισκέπτη.
Παρ’ όλα αυτά, βασική επιδίωξη της τουριστικής αγοράς της πόλης, είναι η αλλαγή της εικόνας της Θεσσαλονίκης, ως ένας life style προορισμός – και όχι μόνο- και η προσέλκυση Τούρκων τουριστών με υψηλότερο οικονομικό βαλάντιο, γεγονός που θα τονώσει την αγορά στο σύνολό της.
Αλλαγή εικόνας
Η προώθηση του city break αποτελεί από τις βασικές προτεραιότητες για τους ξενοδόχους της Θεσσαλονίκης, τόσο για μεμονωμένους επισκέπτες, όσο και για γκρουπ τουριστών.
Σύμφωνα με την ΕΞΘ, η τουρκική αγορά έχει πολλά περιθώρια για να προσφέρει στη Θεσσαλονίκη ακόμα περισσότερα στην αύξηση του αριθμού των διανυκτερεύσεων αλλά και στη βελτίωση της ποιότητας του εισερχόμενου τουρισμού, προσελκύοντας επισκέπτες μεγαλύτερης οικονομικής επιφάνειας.
«Θα δουλέψουμε συστηματικά προς την κατεύθυνση προσέλκυσης άλλου επιπέδου Τούρκων επισκεπτών» επισημαίνει στον «Α» ο πρόεδρος της ΕΞΘ, Αριστοτέλης Θωμόπουλος, αναφέροντας ότι η εικόνα που παρουσιάζει η Θεσσαλονίκη στη γείτονα δεν είναι αυτή του life style.
«Να έρχεται ο Τούρκος για ένα ευδαιμονιστικό Σαββατοκύριακο, που θα διανυχτερεύσει, θα φάει έξω, θα καταναλώσει και γενικότερα θα τονώσει την οικονομία της πόλης» τονίζει στον «Α» ο κ. Θωμόπουλος, αφήνοντας αιχμές για τις εξευτελιστικές τιμές που πουλούν κάποια ξενοδοχεία και τουριστικά πρακτορεία.
Περί τις 75.000 διανυχτερεύσεις
Παρά τα θετικά μηνύματα που σημειώνονται τα τελευταία χρόνια από τη γείτονα, σ’ ότι αφορά την επιλογή των Τούρκων τουριστών να επισκέπτονται τη Θεσσαλονίκη, η χρονιά που μας πέρασε κλείνει με ένα πολύ μικρό ποσοστό αύξησης, της τάξεως του 4 %– 5 %.
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του «Α», το 2014 θα «κλείσει» με περίπου 75.000 διανυχτερεύσεις Τούρκων τουριστών, έναντι 71.437 που σημειώθηκαν το 2013.
«Δεν έδωσε τα αναμενόμενα αυξητικά νούμερα» λένε στον «Α» στελέχη της αγοράς, επισημαίνοντας ότι η μεγαλύτερη μείωση Τούρκων επισκεπτών στην πόλη σημειώθηκε το τελευταίο τρίμηνο της χρονιάς που μας πέρασε.
Τουριστική προβολή
Με στόχο την προβολή και προώθηση της Θεσσαλονίκης ως τουριστικού, εμπορικού, επιχειρηματικού, συνεδριακού, γαστρονομικού, εκπαιδευτικού, αλλά και ιατρικού προορισμού στις γειτονικές χώρες, φορείς της πόλης, με επικεφαλής, το δήμαρχο, Γιάννη Μπουτάρη, επισκέφτηκαν την Κωνσταντινούπολη, το τριήμερο 20 – 22 Ιανουαρίου.
Να σημειώσουμε, ότι επρόκειτο, για την τέταρτη αποστολή, μετά τις αντίστοιχες στη Σόφια, στα Σκόπια και στο Βελιγράδι, που διοργάνωσε ο δήμος Θεσσαλονίκης.