Περισσότερους από 550 εκθέτες από την Ελλάδα και το εξωτερικό και με πάνω από 4.350 επιχειρηματικά προγραμματισμένα ραντεβού ετοιμάζονται να ανοίξουν τις πύλες τους το εκθεσιακό δίδυμο Philoxenia-Hotelia και FOOD & DRINKS by Detrop.
ΝΤΕΠΥ ΧΙΩΤΟΠΟΥΛΟΥ (hiotopoulou@gmail.com)
Συνδυάζοντας τουρισμό και γαστρονομία, η Θεσσαλονίκη ετοιμάζεται να υποδεχθεί το εκθεσιακό δίδυμο Philoxenia-Hotelia και FOOD & DRINKS by Detrop, με την μεν Philoxenia φέτος να συμπληρώνει 40 χρόνια ζωής (ξεκίνησε τον Απρίλιο του 1985), τη δε FOOD & DRINKS να συμπληρώνει 47 έτη, καθώς είναι διάδοχος της Detrop.
Από την Παρασκευή 14 έως και την Κυριακή 16 Νοεμβρίου 2025, στα Περίπτερα της Διεθνούς Εκθέσεως Θεσσαλονίκης, ο κόσμος του τουρισμού δίνει το ετήσιο ραντεβού του.
Με 300 εκθέτες η Philoxenia
Η διεθνής έκθεση τουρισμού Philoxenia φέτος γιορτάζει τα 40 της χρόνια και υποδέχεται 300 εκθέτες από την Ελλάδα και 21 χώρες του εξωτερικού, όπως η Αρμενία, η Αίγυπτος, η Βοσνία, η Γεωργία, η Σερβία, η Ινδονησία και η Πορτογαλία. Ιδιαίτερα σημαντική είναι η συμμετοχή από τη Σερβία, με περιοχές όπως το Βελιγράδι και η Βοϊβοντίνα, αλλά και από χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.
Στο επίκεντρο της Philoxenia βρίσκεται ένα διπλό, ενισχυμένο επιχειρηματικό B2B πρόγραμμα: Corporate Meetings, στο πλαίσιο των οποίων την Παρασκευή 14/11 οι εκθέτες θα παρουσιάσουν τις υπηρεσίες τους σε εταιρικούς πελάτες, και Hosted Buyers Program με 110 προσκεκλημένους επαγγελματίες του τουρισμού από 36 χώρες.
Με 250 εκθέτες η Food & Drinks by Detrop
Παράλληλα, ο κλάδος της γαστρονομίας βρίσκει την απόλυτη έκφρασή του στην έκθεση FOOD & DRINKS by Detrop, η οποία συγκεντρώνει 250 εκθέτες. Από την Ελλάδα συμμετέχουν οι Περιφέρειες Κεντρικής και Δυτικής Μακεδονίας, Δυτικής Ελλάδας, Πελοποννήσου, Θεσσαλίας και Βορείου Αιγαίου, ενώ από το εξωτερικό συμμετέχουν brands από χώρες όπως η Αιθιοπία, η Αυστραλία, η Βουλγαρία, η Γερμανία, η Ιταλία, η Κίνα και η Νότια Αφρική.
Η δομή της έκθεσης βασίζεται σε στοχευμένα θεματικά αφιερώματα: Drinks & Wine by Oenos, Golden Olive, Dairy, Herbs & Honey, Global & Local και το All about Café, που φέτος σπάει κάθε ρεκόρ με την παρουσία πάνω από 60 μεγάλων brands του κλάδου. Για πρώτη φορά πολύ σημαντικές εταιρείες δίνουν το «παρών» στο Coffee Village, sponsored by Eurogat, με καινοτόμες εκδηλώσεις, σεμινάρια και workshops.
Στον τομέα των αγοραστών και προσκεκλημένων εμπορικών επισκεπτών της έκθεσης έχουν εξασφαλιστεί δυναμικές παρουσίες από μεγάλες ξένες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, σημαντικούς εισαγωγείς από ευρωπαϊκές χώρες, τη Μέση Ανατολή, τη Νότια Αμερική και τα Βαλκάνια, προσκεκλημένοι αγοραστές και εμπορικοί επισκέπτες με προκαθορισμένα ραντεβού.
Συνολικά, θα πραγματοποιηθούν πάνω από 650 B2B ραντεβού, σε συνεργασία με τον ΣΒΕ (Σύνδεσμο Βιομηχανιών Ελλάδος), μέλος του δικτύου Enterprise Europe Network – Hellas (ΕΕΝ).
Η συνέντευξη Τύπου
Την ευρεία εκπροσώπηση των κλάδων του τουρισμού και της γαστρονομίας στις εκθέσεις Philoxenia-Hotelia και FOOD & DRINKS by Detrop υπογράμμισε στο πλαίσιο σημερινής συνέντευξης Τύπου ο πρόεδρος της ΔΕΘ-HELEXPO Τάσος Τζήκας. Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στα 40 χρόνια που συμπληρώνει η Philoxenia, αλλά και στο φετινό συνέδριό της για την ψηφιακή περίοδο σε σχέση με τον τουρισμό.

Η αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας Βίκυ Χατζηβασιλείου αναφέρθηκε στα 40 χρόνια συνεχούς παρουσίας και προσφοράς της Philoxenia στον ελληνικό τουρισμό, σημειώνοντας πως η έκθεση αποτελεί διαχρονικά κορυφαίο θεσμό του τουρισμού και της φιλοξενίας στη χώρα μας.
Τα ποσοτικά και ποιοτικά χαρακτηριστικά των δύο εκθέσεων παρουσίασε αναλυτικά ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΘ- HELEXPO Κυριάκος Ποζρικίδης, αναφερόμενος επίσης στο πλούσιο πρόγραμμα των παράλληλων εκδηλώσεων.
Σημαντικούς θεσμούς και τόπο συνάντησης των επιχειρηματιών των κλάδων του τουρισμού και της εστίασης χαρακτήρισε τις δύο εκθέσεις ο αντιδήμαρχος Πολιτισμού, Τουριστικής Ανάπτυξης και Διαδημοτικής Συνεργασίας του δήμου Θεσσαλονίκης Βασίλης Γάκης.
Ο ίδιος υπογράμμισε τη σημασία τους για τον δήμο, καθώς δένουν, όπως είπε με την πολιτική και στρατηγική της διοίκησής του τόσο στο μέτωπο της ενίσχυσης της επισκεψιμότητας όσο και της γαστρονομίας και εν προκειμένω της καμπάνιας του για την προβολή των γλυκών της, τα οποία και θα παρουσιαστούν στο περίπτερό του.
Με περισσότερες από 50 επιχειρήσεις του αγροδιατροφικού τομέα συμμετέχει στη FOOD & DRINKS by Detrop η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, όπως ανέφερε ο αντιπεριφερειάρχης Εξωστρέφειας Μπάνε Πρέλεβιτς, επισημαίνοντας πως στο Περίπτερο 10, στο foodstage θα υπάρχει live μαγειρική με συνταγές της Μακεδονικής Κουζίνας.
Τον ισχυρό συμβολισμό του ότι δεν υπάρχει ανάλογη τουριστική έκθεση όπως η Philoxenia στην Ελλάδα επισήμανε ο γενικός διευθυντής της ΔΕΘ-HELEXPO Αλέξης Τσαξιρλής, χαρακτήριζοντας τη διοργάνωση «εθνικό ραντεβού του τουρισμού».
*
-Το εκθεσιακό δίδυμο Philoxenia-Hotelia και FOOD & DRINKS by Detrop θα πραγματοποιηθούν Παρασκευή 14 – Κυριακή 16 Νοεμβρίου 2025, στις εγκαταστάσεις της ΔΕΘ Helexpo.
-Τα εγκαίνια της Philoxenia-Hotelia θα πραγματοποιηθούν την Παρασκευή 14 Νοεμβρίου, στις 19.30, από την υπουργό Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη και τον Επίτροπο Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού Απόστολο Τζιτζικώστα.
-Οι ώρες λειτουργίας είναι: Παρασκευή 14 και Σάββατο 15/11, 10.00 – 20.00, Κυριακή 16/11 10.00 – 18.00.
-Για τον εορτασμό των 40 χρόνων της Philoxenia και μαζί με τον στρατηγικό συνεργάτη της ΔΕΘ-HELEXPO, τον ΕΟΤ, έχουν σχεδιαστεί ειδικές δράσεις: Έκθεση τουριστικής αφίσας με υλικό από το 1985 έως σήμερα και σε συνεργασία με την κοινότητα Greek Instagramers Events φωτογραφικός διαγωνισμός «40 Years of Philoxenia», τα νικητήρια έργα του οποίου θα εκτίθενται στο Περίπτερο 13.
