Ακτοπλοϊκή σύνδεση με τα νησιά του Βορειοανατολικού Αιγαίου αποκτάει η Θεσσαλονίκη, έπειτα από την απομόνωση που έχει με τη νησιωτική χώρα εδώ και αρκετά έτη. Ωστόσο, αυτή η σύνδεση έχει «άρωμα» χειμώνα, και όχι καλοκαιριού, όπως και θα ταίριαζε…
Της Ντέπυς Χιωτοπούλου (hiotopoulou@gmail.com)
Από διθυραμβικές αναρτήσεις έως προβληματικές εμφανίζονται τις τελευταίες μέρες στο διαδίκτυο σχετικά με την ποθητή ακτοπλοϊκή σύνδεση της Θεσσαλονίκης, και στη δεδομένη φάση, με τα νησιά του Βορειοανατολικού Αιγαίου, και συγκεκριμένα με τη Λήμνο, τη Λέσβο (Μυτιλήνη), τη Χίο, τη Σάμο (Βαθύ και Καρλόβασι).
Όπως πρώτο αποκάλυψε το GRTimes.gr, ουσιαστικά ήταν ένα πάγιο αίτημα των κατοίκων του Βορειοανατολικού Αιγαίου, μια σύνδεση που, υπό κανονικές συνθήκες, εξυπηρετεί από τον εμπορικό κόσμο μέχρι τους πολυάριθμους φοιτητές και βεβαίως τους τουρίστες και κατά μεγάλο ποσοστό το κομμάτι του προσκυνηματικού τουρισμού, ιδίως για τη Μυτιλήνη.
«Το καλοκαίρι θέλουμε πλοίο, όχι τον χειμώνα» λέει στο debbiestravel.gr ο ναυτιλιακός πράκτορας Χάρης Καραχαρίσης εξηγώντας ότι δεν υπάρχει λογική σ’ ότι αφορά τη σύνδεση κατά τους χειμερινούς μήνες και τη διακοπή της κατά τους καλοκαιρινούς.
«Παλαιά απόφαση που υλοποιείται σε λάθος χρόνο» τονίζουν πηγές του χώρου. Βάσει τούτου, υπενθυμίζουμε την έγκριση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (Σ.Α.Σ.) – τον Δεκέμβριο του 2019- για 18 απομακρυσμένους προορισμούς στην ακριτική γραμμή του Βόρειου – Ανατολικού και Νότιο-Ανατολικού Αιγαίου, οι οποίοι είχαν ενταχθεί στο νέο πλάνο των άγονων γραμμών, κατόπιν χρηματοδότησης από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (Π.Δ.Ε.), όπου μεταξύ των γραμμών, ήταν και ένα δρομολόγιο σύνδεσης νησιών του Β.Α. Αιγαίου με την Θεσσαλονίκη, αντί της Καβάλας.
(σ.σ Οι υπόλοιποι προορισμοί ήταν Αλεξανδρούπολη –Σαμοθράκη –Λήμνος, Κως – Νίσυρος – Τήλος – Χάλκη – Σύμη -Ρόδος, Ρόδος – Μεγίστη (Καστελόριζο), Σητεία – Κάσος –Κάρπαθος –Ρόδος, Πάτμος -Ικαρία (Αγ. Κήρυκος) – Φούρνοι.
Κάθε Σάββατο
Το πρώτο δρομολόγιο ξεκινάει το Σάββατο 6 Μαρτίου και το οποίο θα εκτελεστεί με το Ε/Γ-Ο/Γ Blue Star Myconos, το οποίο στη συνέχεια θα αντικατασταθεί με το Ε/Γ-Ο/Γ ΜΠΛΟΥ ΣΤΑΡ ΧΙΟΣ (Blue Star Chios).
Θα συνδέει μία φορά την εβδομάδα – κάθε Σάββατο- τη Θεσσαλονίκη με τα νησιά του Βορειοανατολικού Αιγαίου –Λήμνο, Μυτιλήνη, Χίο, Σάμο (Βαθύ και Καρλόβασι), Φούρνους, Ικαρία (Εύδηλο)- και θα συνεχίζει για Μύκονο, Σύρο, Πειραιά.
Θα φτάνει στη Θεσσαλονίκη στις 18.10 και θα αναχωρεί το βράδυ της ίδιας μέρας στις 21.00.
Ωστόσο, το παραπάνω δρομολόγιο θα εκτελείται έως τις 6 Ιουνίου, στη συνέχεια θα ενσωματωθεί και πάλι στα δρομολόγια της Καβάλας ενώ θα επανέλθει στις 7 Σεπτεμβρίου.
Ουσιαστικά, κατά το χρονικό διάστημα Μάρτιος – Ιούνιος 2021 θα εκτελείται ένα δρομολόγιο προς Καβάλα (αντί για δυο εβδομαδιαίως) και ένα προς Θεσσαλονίκη και το καλοκαίρι θα επανέλθουν τα τρία εβδομαδιαία δρομολόγια από Καβάλα που θα συνδέουν τα νησιά του Βορειοανατολικού Αιγαίου.
Μια καλή αρχή…
Μπορεί η Θεσσαλονίκη να αποτελεί την πύλη για τα νησιά του Β. Αιγαίου και αντίστοιχα η δίοδος για τα νησιά του Β. Αιγαίου να είναι η Θεσσαλονίκη, ωστόσο, η πόλη παραμένει αποκομμένη ακτοπλοϊκά με το ΒΑ. Αιγαίο από τον Σεπτέμβριο του 2014!
«Σίγουρα, θα βοηθούσε την πόλη να παραμείνει το πλοίο και τους καλοκαιρινούς μήνες, ωστόσο, είμαι μια καλή αρχή» αναφέρει στο debbiestravel.gr ο ναυτιλιακός πράκτορας Γιάννης Δημητριάδης και προσθέτει «ας, μην είμαστε, ανυπόμονοι, να δούμε πρώτα, εάν μπορούμε να τη στηρίξουμε τη γραμμή».
Ο ίδιος εξηγεί ότι και για τις Σποράδες υπήρχε έντονη προσπάθεια στο κοντινό παρελθόν από φορείς και εμπλεκόμενους για απευθείας σύνδεση από Θεσσαλονίκη, με ταχύπλοο πλοίο, ωστόσο, αποδείχθηκε ότι δεν μπορεί να στηριχθεί η γραμμή.
«Δεν μπορούμε να απαιτούμε, εάν δεν έχουμε τη δυναμική να υποστηρίξουμε τη γραμμή» επισημαίνει ο κ. Δημητριάδης.
Όπως ενημερώνεται το debbiestravel.gr η Θεσσαλονίκη έχει πολύ μεγάλη ευπάθεια στην ακτοπλοϊκή σύνδεση διότι, γεωγραφικά υπολείπεται των άλλων λιμανιών, όπως για παράδειγμα, με το λιμάνι της Καβάλας.
Εμπλεκόμενοι του χώρου εξηγούν πως το ακτοπλοϊκό ταξίδι Καβάλα – Λήμνος διαρκεί τεσσεράμισι ώρες ενώ αντίστοιχα από Θεσσαλονίκη η διάρκεια του ταξιδιού αγγίζει σχεδόν τις διπλάσιες ώρες.
Σ’ ότι αφορά την ακτοπλοϊκή σύνδεση της Θεσσαλονίκης, υπενθυμίζεται ότι η τελευταία χρονιά που συνδέθηκε τόσο με Σποράδες όσο και με τις Κυκλάδες και την Κρήτη ήταν το καλοκαίρι του 2018.
Για τις μεν Σποράδες τη γραμμή εκτελούσε ταχύπλοο υπερσύγχρονο τριμαράν, για τις δε Κυκλάδες είχε μπει στη γραμμή συμβατικό πλοίο που «έπιανε» σε δημοφιλή κυκλαδονήσια με τελευταίο σταθμό το Ηράκλειο της Κρήτης.
*
-Τα πλοία: Το Blue Star Myconos έχει μήκος 141 μ., πλάτος 21 μ., η μέγιστη ταχύτητά του είναι 26,5 κόμβοι, έχει ικανότητα μεταφοράς επιβατών 1.915, ικανότητα μεταφοράς οχημάτων 418, με καμπίνες, καφέ μπαρ σελφ σέρβις, τηλεϊατρική κάλυψη, ασύρματη σύνδεση Ίντερνετ κτλ.
Αντίστοιχα, το Blue Star Chios έχει μήκος 141 μ., πλάτος 21 μ., η μέγιστη ταχύτητά του είναι οι 27 κόμβοι, υπό κανονικές συνθήκες μπορεί να μεταφέρει 1.782 επιβάτες, 418 οχήματα, διαθέτει 72 καμπίνες, καφέ μπαρ σελφ σέρβις, τηλεϊατρική κάλυψη, ασύρματη σύνδεση Ίντερνετ κτλ.