Προορισμός Θεσσαλονίκη: Οι τουρίστες την προτείνουν αλλά…

0
1497
views
Τουρισμός Θεσσαλονίκη

Σε ποσοστό 96%, οι τουρίστες επιθυμούν να επισκεφτούν ξανά τη Θεσσαλονίκη καθώς και να την προτείνουν σε άλλους. Ωστόσο, η εικόνα της πόλης, σε θέματα καθαριότητας, πλατειών, πεζοδρομίων βαθμολογείται χαμηλά.

ΤΗΣ ΝΤΕΠΥΣ ΧΙΩΤΟΠΟΥΛΟΥ (hiotopoulou@gmail.com)

Η Θεσσαλονίκη, μπορεί αργά, αλλά σταθερά, τοποθετείται, στον τουριστικό χάρτη των τουριστών που την επισκέπτονται. Το 96% των αλλοδαπών τουριστών επιθυμεί να επισκεφτεί και πάλι την πόλη, καθώς επίσης και να την προτείνει σε φίλους και συγγενείς.

Και γιατί την επιλέγουν; Γιατί η Θεσσαλονίκη έχει προσωπικότητα (60%), παρουσιάζει γαστρονομικό ενδιαφέρον (58%), έχει ενδιαφέρον εμπορικό κέντρο (47%), σημαντικούς αρχαιολογικούς χώρους και πολιτιστικό ενδιαφέρον (69%), διάφορες εκδηλώσεις (38%), ενώ σε ποσοστό 17% την επιλέξανε για ιατρικούς λόγους.

Τι ήταν αυτό όμως που άρεσε ή δεν άρεσε στους τουρίστες κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στη Θεσσαλονίκη;

Σύμφωνα με την ετήσια έρευνα ικανοποίησης τουριστών και απόδοσης ξενοδοχείων 2017 που πραγματοποιεί η Ένωση Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης (ΕΞΘ) με τη συμβολή της εταιρίας GBR Consulting, οι τουρίστες αξιολόγησαν με υψηλή βαθμολογία τη διασκέδαση της Θεσσαλονίκης (8,6), τη συμπεριφορά των κατοίκων (8,6) και την κουλτούρα της πόλης (8,5). Σε αντίθεση με την ασφάλεια της πόλης που βαθμολογήθηκε με 7,2, το ίδιο ποσοστό πήρε και η σηματοδότηση και πληροφόρηση, ενώ η δημόσια καθαριότητα, τα πάρκα και το πράσινο στην πόλη βαθμολογήθηκαν με μόλις 6,4.

Τα μέσα μαζικής μεταφοράς βαθμολογήθηκαν με 6,5 ενώ η ηχορύπανση, η ατμοσφαιρική ρύπανση και οι πλατείες και τα πεζοδρόμια με 6,6 (σ.σ. σε κλίμακα ικανοποίησης 1-10).

Κύριες αγορές, ημερήσιες δαπάνες, ομάδες ταξιδιωτών

1.900.000 εκατ. επιβάτες καταγράφηκαν το 2017 στις διεθνείς αφίξεις στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» σημειώνοντας αύξηση 13% σε σχέση με το 2016. Η μεγαλύτερη διεθνή αγορά ήταν η γερμανική (35%) και ακολούθησαν η Κύπρος (11%), η Αγγλία (9%), η Ρωσία (9%) και η Ιταλία (5%).

Σ΄ότι αφορά τις οδικές αφίξεις, σύμφωνα πάντα με την ετήσια έρευνα της ΕΞΘ, η ΠΓΔΜ και η Βουλγαρία είχαν το μεγαλύτερο μερίδιο, και ακολούθησαν η Αλβανία, η Τουρκία και το 3θνές.

Οι δαπάνες ανά κατηγορία ξενοδοχείου κυμάνθηκαν στα 87 ευρώ την ημέρα, ανά άτομο, όσοι διέμειναν σε ξενοδοχεία 5 αστέρων. Αντίστοιχα, οι τουρίστες που διανυκτέρευσαν σε ξενοδοχεία 4 αστέρων, δαπάνησαν 72 ευρώ την ημέρα/άτομο, σε 3 αστέρων 65 ευρώ/άτομο, και σε ξενοδοχεία 1-2 αστέρων 49 ευρώ την ημέρα/άτομο.

Οι ταξιδιώτες αναψυχής που ταξίδεψαν μόνοι δαπάνησαν κατά μέσο όρο 86 ευρώ την ημέρα, τα ζευγάρια που ταξίδεψαν ξόδεψαν 71 ευρώ/ημέρα, οι οικογένειες 77 ευρώ/ημέρα ενώ οι φίλοι 58 ευρώ/ημέρα.

Γενικότερα, οι ημερήσιες δαπάνες των επισκεπτών το 2017 ήταν στα 70 ευρώ, καταγράφοντας μείωση 1%, που ήταν το 2016.

Οι Ρώσοι και οι Κύπριοι ήταν οι τουρίστες που ξόδεψαν τα περισσότερα χρήματα στη Θεσσαλονίκη, κυρίως σε ψώνια, ενώ οι Σέρβοι και οι Ρουμάνοι δαπάνησαν τα λιγότερα.

Από την έρευνα προκύπτει ότι το μεγαλύτερο ποσοστό διανυκτερεύσεων πραγματοποιήθηκε από αλλοδαπούς (52%), ενώ οι διανυκτερεύσεις των Ελλήνων ανήλθαν στο 48%.

Θεσσαλονίκη + ημερήσιες εκδρομές

Το 90% των επισκεπτών έμεινε μόνο στη Θεσσαλονίκη, συνδυάζοντας ημερήσιες εκδρομές, όπως στη Βεργίνα (10%), στη Χαλκιδική (9%), στα Μετέωρα (8%), σε Πέλλα (7%) και Όλυμπο (7%), στο Δίον Πιερίας (4%) και στο Άγιο Όρος (2%).

Ένα 10% διέμεινε και σε άλλες περιοχές της Θεσσαλονίκης (Χαλκιδική 42%, Πέλλα 10%, Βεργίνα 8%, Κατερίνη 7%),  και ειδικά οι Αμερικάνοι σε ποσοστό 33% συνδύασαν τη διαμονή τους στη Θεσσαλονίκη και με άλλους προορισμούς στην Ελλάδα.

Αυξημένες πληρότητες, μειωμένα έσοδα

Ένα ζήτημα που απασχολεί ιδιαίτερα τους ξενοδόχους, είναι, ότι ενώ η Θεσσαλονίκη τα τελευταία χρόνια παρουσιάζει υψηλές πληρότητες στα ξενοδοχεία της, αντίθετα, τα έσοδα στα ταμεία είναι μειωμένα.

Παρά την αύξηση της πληρότητας και των τιμών, τα ξενοδοχεία της Θεσσαλονίκης σε σύγκριση με άλλες ευρωπαϊκές πόλεις (Ντίσελντορφ, Αμβούργο, Εδιμβούργο, Μάντσεστερ, Κολωνία, Βουδαπέστη, Μπρατισλάβα, Σάλτσμπουργκ κ.ά.) παρέμειναν στα χαμηλότερα επίπεδα εσόδων ανά διαθέσιμο δωμάτιο. Μόνο η Μπρατισλάβα βρίσκεται σε χαμηλότερο επίπεδο τιμών το 2017.

Στιγμιότυπο από την παρουσίαση της έρευνας που πραγματοποιήθηκε για λογαριασμό της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης (φωτ. Ντ.Χ.)

*

-Υψηλή απήχηση είχε το νέο πρότζεκτ της ΕΞΘ, το «Thessbrunch», το οποίο ήδη, εδώ και ένα χρόνο, προωθεί τη γαστρονομία των ξενοδοχείων της Θεσσαλονίκης, με τους έμπειρους σεφ που διαθέτουν στις κουζίνες τους.

-Οι επισκέπτες ξενοδοχείων 5 αστέρων βαθμολόγησαν το Thessbrunch με 8,1, στα ξενοδοχεία 4 αστέρων έδωσαν 7,7, 3 αστέρων 8 και 1-2 αστέρων 8,4. Οι Ιταλοί και οι Ρουμάνοι αποδείχτηκαν περισσότερο ενημερωμένοι για το νέο concept της ΕΞΘ, ακολουθεί το Ισραήλ, οι ΗΠΑ, η Βουλγαρία ενώ μόλις το 5% των Τούρκων το γνωρίζει. Η ηλικιακή ομάδα 18-30 είναι η πιο ικανοποιημένη (8,2), η ηλικιακή ομάδα 30-50 το βαθμολόγησε με 7,9, το ίδιο και οι 50 και άνω.

-Η έρευνα ικανοποίησης πελατών έγινε σε δείγμα 1.400 ερωτηματολογίων, τα οποία συλλέχτηκαν την περίοδο Οκτωβρίου 2017 – Ιανουαρίου 2018. Στοιχεία συλλέχτηκαν από 48 ξενοδοχεία μέλη της ΕΞΘ, κατηγορίας 1 – 5 αστέρων.

 

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here