«…σαν πόλη, που είναι αδύνατον να μην την αναπολείς, μετά το πέρας του ταξιδιού» αναφέρει αφοπλιστικά ο Karl Chehab, γενικός διευθυντής του THE MET HOTEL.
Συνέντευξη στην Ντέπυ Χιωτοπούλου (hiotopoulou@gmail.com)
Το ζεστό του χαμόγελο σε κερδίζει από την πρώτη στιγμή, το ίδιο και η άνεση στη συμπεριφορά του, δίχως ίχνος κόμπλεξ ανωτερότητας, λόγω της θέσεως που κατέχει. Είναι πηγαία η ‘διαφορετική’ νοοτροπία του, οι ορίζοντες του είναι ορθάνοιχτοι! Κατάγεται από το Perpignan της Γαλλίας και τη Βυρηττό του Λιβάνου. Ωστόσο, τα τελευταία 13 χρόνια ζει μόνιμα στη Θεσσαλονίκη.
Αναφέρομαι στον Karl Chehab, γενικό διευθυντή του THE MET HOTEL, στη Θεσσαλονίκη, μια θέση που κατέχει περίπου ένα χρόνο, από το Φεβρουάριο του 2016.
-Κύριε Chehab, από την μέχρι τώρα εμπειρία σας, ποιο, κατά τη γνώμη σας, είναι το προφίλ του τουρίστα που επισκέπτεται τη Θεσσαλονίκη;
Επιτρέψτε μου να διαχωρίσω τους Έλληνες ταξιδιώτες με τους ξένους, καθότι η Θεσσαλονίκη φημίζεται κυρίως για την νυχτερινή διασκέδαση και το φαγητό της για τους πρώτους, και την ιστορία της για τους δεύτερους, χωρίς βέβαια αυτό να αποτελεί κανόνα, σαφώς και συνδυάζονται όλα, σύμφωνα με τις ανάγκες και τις αναζητήσεις του κάθε ταξιδιώτη.
-Υπάρχουν επαναλαμβανόμενοι τουρίστες, και εάν ναι, σε τι ποσοστό, κατά μέσο όρο; Ποιοι, πιστεύετε, ότι είναι οι λόγοι, που ξανάρχονται στην πόλη;
Υπάρχουν επαναλαμβανόμενοι τουρίστες σε ένα σημαντικό ποσοστό. Θαρρώ ότι η Θεσσαλονίκη γίνεται αγαπητή, από την πρώτη κιόλας επίσκεψη. Οι άνθρωποι της είναι ζεστοί και φιλόξενοι, και είναι τόσο όμορφη σαν πόλη, που είναι αδύνατον να μην την αναπολείς μετά το πέρας του ταξιδιού. Τόσο η γραφικότητά της όσο και ο χαρακτήρας της σαγηνεύουν τον κάθε ταξιδιώτη.
Η Θεσσαλονίκη δεν έχει να ζηλέψει από τις ευρωπαϊκές πόλεις!
Ρώτησα τον κ. Chehab, ποια θεωρεί ως πλεονεκτήματα αυτής της πόλης, και ποια ως μειονεκτήματα, μέσα από τα μάτια ενός τουρίστα, και όχι ως μόνιμου κατοίκου.
H Θεσσαλονίκη είναι μία δραστήρια πόλη με ιστορία, πολιτιστικά δρώμενα, γαστρονομία, φεστιβάλ, πανεπιστημιακή & ιατρική κοινότητα με συνεδριακή δράση, νυχτερινή ζωή, shopping, περισσότερες αεροπορικές συνδέσεις με απευθείας πτήσεις, λιμάνι με υποδομή για υποδοχή κρουαζιέρας και δραστηριότητες στην γύρω περιοχή όπως οινοποιεία, παραλίες Χαλκιδικής, χιονοδρομικά κέντρα, δραστηριότητες υπαίθρου, γραφικά μέρη κλπ. Η Θεσσαλονίκη δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές πόλεις, και είμαι αρκετά αντικειμενικός, καθότι κατάγομαι από τον Λίβανο και ζω εδώ τα τελευταία 13 χρόνια, οπότε δεν κρίνω συναισθηματικά. Ωστόσο, πάντα υπάρχουν περιθώρια για βελτίωση και στην Θεσσαλονίκη υπάρχουν αρκετά πράγματα που πρέπει να διορθωθούν. Όχι τόσο από πλευράς τεχνικών έργων, αλλά κυρίως στην νοοτροπία. Η αντιμετώπιση των ταξιδιωτών στην πόλη μας πρέπει να διέπεται από τουριστική παιδεία από τον εκάστοτε πολίτη.
-Από ποιες χώρες προέρχονται οι καλύτεροι πελάτες, τόσο για το ξενοδοχείο στο οποίο κατέχετε τη θέση του γενικού διευθυντή, όσο και για την ίδια την πόλη;
Ο κάθε λαός έχει τις ιδιαιτερότητες του και τις προτιμήσεις του σύμφωνα με την καταγωγή του. Αυτό που μπορώ να σας πω είναι ότι, οι ταξιδιώτες που προτιμούν περισσότερο την Θεσσαλονίκη είναι κυρίως από τις γειτονικές και Βαλκανικές χώρες, είτε λόγω κουλτούρας, είτε λόγω απόστασης.
Άνοιγμα σε νέες αγορές
Και μπορεί η Θεσσαλονίκη να είναι μια δραστήρια πόλη γεμάτη ιστορία, πολιτιστικά δρώμενα, φεστιβάλ, νυχτερινή ζωή κ.ά., ωστόσο, ρώτησα τον Karl Chehab, εάν υπάρχουν δυνατότητες για άνοιγμα σε νέες αγορές και αν ναι, ποιες είναι αυτές και τι απαιτείται;
Υπάρχουν. Δεν αρκεί να μας επισκέπτονται μόνο λαοί οι οποίοι μας γνωρίζουν κυρίως επειδή βρίσκονται κοντά στα σύνορά μας. Η Θεσσαλονίκη μπορεί να εντυπωσιάσει και τον Αμερικανό, και τον Ασιάτη, και τον Αυστραλό. Η κουλτούρα σας σαν λαός είναι πολύ ενδιαφέρουσα και η ιστορία της ακόμη περισσότερο.
Τι αγαπούν οι Λιβανέζοι τουρίστες
-Η καταγωγή σας κ. Chehab είναι από το Λίβανο’ θα ήθελα την άποψή σας για τους Λιβανέζους τουρίστες (π.χ. ταξιδεύουν, ξοδεύουν, τι προορισμούς προτιμούν – θάλασσα, βουνό- κτλ.), και βεβαίως, εάν θα μπορούσαν να αποτελέσουν εν δυνάμει αγορά για την πόλη της Θεσσαλονίκης.
Φυσικά, αποτελεί ένα ενδιαφέρον κομμάτι της αγοράς. Στους Λιβανέζους αρέσει πολύ η Ελλάδα, είναι κοντινός προορισμός και οι κουλτούρες μας μοιάζουν αρκετά. Ως ταξιδιώτες αγαπούν την πολυτέλεια, τις καλές υπηρεσίες, το καλό φαγητό και την διασκέδαση, και η Θεσσαλονίκη μπορεί να ικανοποιήσει όλες τους τις επιθυμίες.
*
-Ο Karl Chehab είναι ο γενικός διευθυντής του THE MET HOTEL από το Φεβρουάριο του 2016. Σπούδασε στην Ελβετία, στην παγκοσμίως φημισμένη τουριστική σχολή «Ecole Hoteliere de Lausanne» και έχει δουλέψει σε γνωστά ξενοδοχεία όπως, «Lausanne Palace» στην Ελβετία, «Drake Hotel» στο Σικάγο και «Al Bustan Rotana Hotel» στο Ντουμπάι.
-Το 5 αστέρων THE MET HOTEL, του Ομίλου Χανδρής, αποτελεί μέλος των Design Hotels, και βρίσκεται σε κομβικό σημείο στη δυτική είσοδο της πόλης, δίπλα στο λιμάνι Θεσσαλονίκης (26ης Οκτωβρίου 48). Εντυπωσιάζει με τη μοντέρνα διακόσμησή του και τα έργα τέχνης, ενώ διαθέτει 212 δωμάτια και σουίτες, γκουρμέ εστιατόρια, αίθουσες συνεδρίων, ατμοσφαιρικά μπαρ, spa, υπόγειο πάρκινγκ, rood garden με πισίνα και θέα μοναδική κ.ά.