Αύξηση της τάξεως του 7% παρουσίασαν οι αφίξεις στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης, για το οκτάμηνο του 2016. Ωστόσο, το προσωρινό κλείσιμο του διαδρόμου αναμένεται να φέρει πλήρη αναστάτωση στις αεροπορικές εταιρίες και στο επιβατικό κοινό!
Κείμενο + φωτ.: Ντέπυ Χιωτοπούλου (hiotopoulou@gmail.com)
Tο αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με τα στοιχεία της χαμηλού κόστους αεροπορικής εταιρίας Ryanair, παρουσιάζει ανάπτυξη της τάξεως του 14%, όταν αντίστοιχα της Αθήνας η αύξηση φτάνει μόλις το 1%.
Όπως ανέφερε ο εμπορικός διευθυντής της Ryanair, David O’ Brien, στο πλαίσιο της χθεσινής παρουσίασης του θερινού προγράμματος 2017 της αεροπορικής εταιρίας, η Θεσσαλονίκη έχει πολλά περιθώρια ανάπτυξης, και εφόσον συνεχίσει η ανάπτυξη την ανοδική της πορεία, η εταιρία θα επενδύει τόσο με κάποια θερινά δρομολόγια τα οποία ενδέχεται να ενσωματωθούν και στο χειμερινό τους πρόγραμμα, όσο και με την ένταξη νέων δρομολογίων.
«Η Θεσσαλονίκη παρουσιάζει μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης» είπε ο κ. O’ Brien, ο οποίος, ωστόσο αναφέρθηκε και στην αδιαφορία της πολιτείας, σ’ ότι αφορά ζητήματα που καταθέτουν ως εταιρία, σχετικά με τους φόρους, τις αυξήσεις, την παρουσία τώρα της Fraport κ.ά.
Σ’ ότι αφορά την αύξηση φόρου ανά επιβάτη, έφερε το παράδειγμα της Ιταλίας, εκεί όπου η ιταλική κυβέρνηση δεν προχώρησε σε νέες αυξήσεις, και αυτό δίνει τη δυνατότητα στην Ryanair για περαιτέρω ανάπτυξη με τη δημιουργία 10 νέων βάσεων στη χώρα, την προσθήκη 44 νέων δρομολογίων, γεγονός που θα διακινήσει, σύμφωνα με εκτιμήσεις, περί τα 35 εκατ. επιβάτες.
Η Fraport, ο δήμαρχος και η Ryanair
Σχετικά με την Fraport, που αναλαμβάνει από το νέο έτος (01/01/2017) τη διαχείριση 14 περιφερειακών αεροδρομίων της Ελλάδας, μεταξύ των οποίων, και αυτό της Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με τον εμπορικό διευθυντή της Ryanair, David O’ Brien, η παραχωρησιούχος κοινοπραξία FRAPORT AG-SLENTEL Ltd. θα πρέπει να στοχεύσει σε μεγαλύτερη επιβατική κίνηση.
Την ίδια άποψη κατέθεσε και ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης, ο οποίος έδωσε το ‘παρόν’ στην χθεσινή παρουσίαση του καλοκαιρινού προγράμματος της Ryanair, για το 2017, που πραγματοποιήθηκε σε κεντρικό ξενοδοχείο της Θεσσαλονίκης.
Όπως δήλωσε, η κυβέρνηση θα πρέπει να επιμείνει, και να έχει ως κύριο κριτήριο τη δέσμευση της κοινοπραξίας να φέρει περισσότερους επιβάτες. Να γίνουν δράσεις που θα προσελκύσουν περισσότερες αεροπορικές εταιρίες.
Πρόσθεσε δε, ότι τέτοιου είδους επιχειρηματικές προσπάθειες, όπως αυτής της Ryanair, ως δήμαρχος τις στηρίζει. Εν συντομία, αναφέρθηκε στο παρελθόν, που ως πρόεδρος του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης, είχε κάνει τη συμφωνία για τον ερχομό της Ryanair στην πόλη και τη σχετική επιδότηση που πλήρωνε ο Οργανισμός στην αεροπορική εταιρία, γεγονός που είχε δημιουργήσει πληθώρα αντιδράσεων από τους φορείς της πόλης. (σ.σ. Η πρώτη πτήση της Ryanair στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης πραγματοποιήθηκε τον Απρίλιο του 2011, ενώ έπειτα από 3 χρόνια, τον Απρίλιο του 2014, δημιούργησε και βάση στο «Μακεδονία». Αυτή τη στιγμή, περί τα 1,6 εκατ. επιβάτες διακινούνται ετησίως από/προς τη Θεσσαλονίκη).
Η παρουσία της χαμηλού κόστους αεροπορικής εταιρίας, έχει μεγάλη σημασία για την πόλη, είπε ο κ. Μπουτάρης, και μάλιστα σε μια περίοδο που τακτικές αεροπορικές εταιρίες κάνουν περικοπές. «Θα είμαι πάντα σύμμαχος της Ryanair» είπε, χαρακτηριστικά, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης.
Προσωρινό κλείσιμο του διαδρόμου 10-28
Σχετικά με τη μείωση φόρου ανά επιβάτη και άλλα αεροπορικά ζήτημα, όπως είπε ο David O’ Brien της Ryanair, έχουν στείλει, συνολικά 23 επιστολές στα αρμόδια υπουργεία, όπου δεν έχουν λάβει καμία απάντηση.
Αναφέρθηκε στο παράδειγμα της Κω, όπου ζήτησαν μείωση φόρου ανά επιβάτη, κάτι που δεν έγινε αποδεχτό, και η εταιρία προχωράει σε διακοπή του δρομολογίου από διάφορες πόλεις του εξωτερικού προς το νησί, λόγω χαμηλών πληροτήτων. Αυτή η διακοπή, όπως είπαν, θα στοιχίσει 126.000 λιγότερους τουρίστες, ετησίως, στον ελληνικό τουρισμό.
Η πιο πρόσφατη επιστολή της χαμηλού κόστους αεροπορικής εταιρίας προς το υπουργείο Μεταφορών αφορούσε το προσωρινό κλείσιμο τμήματος του διαδρόμου στο «Μακεδονία» για εργασίες εξυγίανσης, κάτι που θα δημιουργήσει καθυστερήσεις στις πτήσεις και γενικότερη αναστάτωση του επιβατικού κοινού.
Αυτό που προτείνει η αεροπορική εταιρία, είναι να γίνουν κάποιες ενέργειες και μελέτες, ώστε να αποφευχθεί η όποια ανωμαλία στις πτήσεις. Μέχρι στιγμής, η εταιρία, δεν έχει λάβει καμία απάντηση από το αρμόδιο υπουργείο.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες του debbiestravel.wordpress.com, ο διάδρομος 10-28 θα κλείσει στις 16 Ιανουαρίου 2017 έως τις 31 Μαΐου 2017. «Θα κλείσει η διασταύρωση και θα δουλεύει ο τροχόδρομος» αναφέρουν πηγές της αεροπορίας, γεγονός που θα δημιουργήσει γενικότερη αναστάτωση στις αεροπορικές εταιρίες και στο επιβατικό κοινό.
Θα υπάρξει μείωση της χωρητικότητας των πτήσεων του αεροδρομίου, θα υπάρξουν δηλαδή αλλαγές ωραρίων στις πτήσεις, «θα γίνει άπλωμα των ωραρίων» όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν.
Να σημειωθεί, ότι ο διάδρομος 10-28, είναι εκείνος, ο οποίος επεκτείνεται κατά 1.000 μ., στη θάλασσα, και με την ολοκλήρωσή του, θα υπάρχει η δυνατότητα πραγματοποίησης υπερατλαντικών πτήσεων χωρίς ενδιάμεσο σταθμό.
7% αύξηση επιβατικής κίνησης
Περισσότερα από 2 εκατ. επιβάτες αφίχθησαν στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» για το οκτάμηνο του 2016, σημειώνοντας αύξηση 7% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.
Συνολικά αφίχθησαν 2.048.666 επιβάτες για το διάστημα Ιανουάριος – Αύγουστος 2016, έναντι 1.909.533 το αντίστοιχο περσινό.
Η Κύπρος σημείωσε αύξηση 15% με 129.170 επιβάτες, φέτος, η Γερμανία 6% με 406.568 επιβάτες έναντι 381.632 πέρυσι, η Αγγλία 6% με 119.031 επιβάτες, μικρή αύξηση είχε και από Γαλλία (3%) με 45.991 επιβάτες, από Βέλγιο (8,7%) με 36.180 επιβάτες, από Ολλανδία με 27.980 επιβάτες έναντι 21.950 πέρυσι, από Πολωνία (34%) με 32.069 επιβάτες. Μικρή αύξηση σημειώθηκε και από Ρωσία (3,4%) με 114.324 αφίξεις έναντι 110.530 πέρυσι και από Ισραήλ (18,6%) με 8.520 επιβάτες έναντι 7.183 πέρυσι. Από Τουρκία υπήρξε μείωση (-5%) με 46.852 αφίξεις έναντι 49.330 πέρυσι, όπως και από Ιταλία (-6%) με 92.043 αφίξεις, και από Σερβία (-3%) με 21.959 αφίξεις έναντι 22.792 πέρυσι.