Συγκρατημένα αισιόδοξος δηλώνει ο πρόεδρος των ξενοδόχων Χαλκιδικής και του Τουριστικού Οργανισμού Χαλκιδικής, Γρηγόρης Τάσσιος, για τη φετινή καλοκαιρινή σεζόν.
Της Ντέπυς Χιωτοπούλου (hiotopoulou@gmail.com)
«Τις καλές εποχές, το σύνηθες αυτήν την περίοδο, ήταν να έχουμε πολύ καλές προκρατήσεις» ανέφερε ο πρόεδρος του Τουριστικού Οργανισμού Χαλκιδικής, Γρηγόρης Τάσσιος, στο πλαίσιο του σημερινού γεύματος εργασίας, που παρέθεσαν τα στελέχη του Οργανισμού, σε κεντρικό εστιατόριο της Θεσσαλονίκης.
Ως πρώτες επιλογές των τουριστών για τις φετινές τους διακοπές, ο κ. Τάσσιος, αναφέρει την Ισπανία στο νούμερο 1, και την Ελλάδα στο νούμερο 2.
Αφενός η ισλαμοφοβία που έχει απλωθεί σ’ όλη την Ευρώπη, αφετέρου ο ανταγωνισμός του εσωτερικού τουρισμού στον οποίο θα στραφούν οι τουρίστες, είναι μερικοί από τους λόγους, που οι προκρατήσεις, μέχρι στιγμής, δεν κινούνται ικανοποιητικά, σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.
«Στα τέλη Μαρτίου, θα έχουμε καλύτερη εικόνα» επισημαίνει ο κ. Τάσσιος λέγοντας ότι αυτή τη στιγμή υπάρχει απώλεια από τη γερμανική αγορά της τάξεως του 20% καθώς και από άλλες αγορές όπως το Βέλγιο, η Ολλανδία κ.α.
Στην πρόσφατη τουριστική έκθεση της Ουτρέχτης, στην Ολλανδία, που συμμετείχε ο Οργανισμός Τουριστικής Χαλκιδικής (ΟΤΧ), το κλίμα για τον προορισμό, ήταν ιδιαίτερο καλό, «ήταν όμως αρνητικό γενικότερα για τη χώρα» λέει ο κ. Τάσσιος.
Από τη ρωσική αγορά υπάρχει αναβλητικότητα, κάτι που οφείλεται στην ισοτιμία μεταξύ ευρώ και ρουβλίου, «1 ευρώ είναι 85 ρούβλια, όταν το 2013 ήταν 1 προς 28» προσθέτει ο πρόεδρος του ΟΤΧ.
Στάσιμη εμφανίζεται, μέχρι στιγμής, και η Μεγάλη Βρετανία, η οποία βρίσκεται στην 4η – 5η θέση ως εθνικότητα που προτιμά την Χαλκιδική ενώ σ’ ότι αφορά την ελληνική αγορά «είναι πάρα πολύ νωρίς, αναμένουμε το καλοκαίρι να δούμε πώς θα πάει» συμπληρώνει ο Γρηγόρης Τάσσιος.
Αέρας αισιοδοξίας από τους Βαλκάνιους
Στον αντίποδα, θετικά είναι τα μηνύματα που έρχονται από τη Βαλκανική αγορά, που όπως αποδεικνύεται, τα τελευταία χρόνια, είναι αυτή που σώζει την παρτίδα στο τουριστικό γίγνεσθαι της Χαλκιδικής, και της ευρύτερης περιοχής.
«Βοηθάει η οδική πρόσβαση και επίσης, έχουμε πολλές επαναλήψεις από τους Βαλκάνιους» ανέφερε ο κ. Τάσσιος, διευκρινίζοντας ότι η βαλκανική αγορά έχει κάνει έναν κύκλο, ότι ανακάλυψε κι άλλους προορισμούς όπως η Πάργα, η Κέρκυρα κ.ά., και επιστρέφει στην Χαλκιδική.
Δυναμική υπάρχει και από την τουρκική αγορά, όπου με τις προσπάθειες που γίνονται τα τελευταία χρόνια στη γείτονα, οι Τούρκοι τουρίστες άρχισαν να ανακαλύπτουν τις ομορφιές της Χαλκιδικής.
Περιθώρια ανάπτυξης
Στοχεύοντας στην ποιότητα του τουριστικού της προϊόντος, η Χαλκιδική, όπως αναφέρει ο πρόεδρος του Τουριστικού Οργανισμού Χαλκιδικής και πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων, Γρηγόρης Τάσσιος, έχει περιθώρια ανάπτυξης.
«Έχουμε 46.000 κλίνες, όταν στην Κρήτη οι κλίνες φτάνουν τις 200.000, στη Ρόδο τις 150.000 και στην Κω τις 100.000» λέει ο κ. Τάσσιος επισημαίνοντας ότι ο νομός έχοντας 60.000 – 70.000 κλίνες θα έχει την απόλυτη ποιότητα.
Ως δεύτερο παράγοντα, σ’ ότι αφορά την περαιτέρω ανάπτυξη του νομού, ο κ. Τάσσιος, επισήμανε ότι εκτός από την αέρια πρόσβαση υπάρχει και η χερσαία, εξυπηρετώντας τόσο τα Βαλκάνια όσο και χώρες της Ανατολικής Ευρώπης.
Τρίτος παράγοντας είναι η ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων, μεταξύ των οποίων και το αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης, «εκεί όπου η Fraport θα το αναδείξει το αεροδρόμιο, θα το αναβαθμίσει, προσελκύοντας περισσότερες αεροπορικές εταιρίες και κατ’ επέκταση αυξάνοντας την επισκεψιμότητα» είπε ο κ. Τάσσιος, στο πλαίσιο της σημερινής παρουσίασης του Τουριστικού Οργανισμού Χαλκιδικής, που πραγματοποιήθηκε σε κεντρικό εστιατόριο της Θεσσαλονίκης, με φόντο το Λευκό Πύργο.
«Είναι και ο αεροδιάδρομος Κ28, ο οποίος θα είναι έτοιμος το 2017, και τότε θα μπορούμε να δεχόμαστε και υπερατλαντικές πτήσεις» είπε ο κ. Τάσσιος, προσθέτοντας χαρακτηριστικά «με όλα τα παραπάνω ανοίγουν οι ορίζοντες μας» και συμπλήρωσε «αυτό που λείπει είναι η συνέργια και η εξωστρέφεια».
Πολυθεματικός προορισμός
Ένας από τους στόχους του δραστήριου Οργανισμού Τουρισμού Χαλκιδικής που μετράει σχεδόν πέντε χρόνια ζωής, είναι η συνέργιες και η εξωστρέφεια.
«Θέλουμε να προωθήσουμε ένα καινούργιο προϊόν, έναν προορισμό που θα είναι πολυθεματικός, να συνδυάζει τη Χαλκιδική και τη Θεσσαλονίκη, προσθέτοντας στο παζλ της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, και τη Βεργίνα, την Πιερία, την Πέλλα, τις Σέρρες, το Κιλκίς κ.ά.» είπε ο κ. Τάσσιος.
Ο ίδιος επισήμανε, ότι ένα πακέτο από κοινού, όπως για παράδειγμα, 3 μέρες Θεσσαλονίκη, 4 μέρες Χαλκιδική, θα φέρει αύξηση στα ξενοδοχεία της Χαλκιδικής τους μήνες Μάιο και Οκτώβριο, ενώ αντίστοιχες κινήσεις μπορούν να γίνουν και στην Πιερία.
Τέλος, ο κ. Τάσσιος, αναφέρθηκε και στη συνεργασία που ετοιμάζεται να κάνει ο Τουριστικός Οργανισμός Χαλκιδικής με το Thessaloniki Convention Beauro, στο κομμάτι του συνεδριακού τουρισμού. Σύμφωνα με τον ίδιο, στις αρχές του Φεβρουαρίου ο ΟΡΧ θα ανακοινώσει την ένταξή του ως μέλος στο TCB, λέγοντας ότι η Χαλκιδική διαθέτει 16.000 συνεδριακές θέσεις.
Να σημειώσουμε, ότι στο σημερινό γεύμα εργασίας που παρέθεσε ο Οργανισμός Τουρισμού Χαλκιδικής, το «παρών» έδωσαν, εκτός του προέδρου του, Γρηγόρη Τάσσιο, το μέλος του δς του Οργανισμού και αντιπεριφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας και Χαλκιδικής σε θέματα τουρισμού, Γιάννης Γιώργος, ο διευθυντής του Οργανισμού Γιώργος Μπρουτζάς, ο ταμίας της Ένωσης Ξενοδόχων Χαλκιδικής, Γιάννης Λασπάς, η διευθύντρια μάρκετινγκ της ΕΞΧ, Τάνια Ακριτίδου, στελέχη του γραφείου της ΕΞΧ, Ντάντια Λυρτζή και Πάρις Παρδάλης, καθώς επίσης και ο Στέφανος Χατζημανώλης συνεργάτης του Οργανισμού και της ΕΞΧ για την τουρκική αγορά.