Βέρες, δαχτυλίδια, μονόπετρα, βαφτιστικά, σταυρουδάκια, εικόνες προσκυνηματικού χαρακτήρα είναι στις τοπ επιλογές του καταναλωτικού κοινού σ’ ότι αφορά την αγορά της αργυροχρυσοχοΐας.
ΝΤΕΠΥ ΧΙΩΤΟΠΟΥΛΟΥ (hiotopoulou@gmail.com)
Διανύοντας τις εορταστικές ημέρες των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, η διάθεση του καταναλωτικού κοινού καταγράφει μια αύξηση στις πωλήσεις, και δη, στα είδη της ελληνικής αργυροχρυσοχοΐας.
Όπως ενημέρωσε το Debbiestravel.gr ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Βιοτεχνών Αργυροχρυσοχόων Κοσμηματοπωλών Ωρολογοπωλών (ΠΟΒΑΚΩ) και πρόεδρος του Συλλόγου Κοσμηματοπωλών Ωρολογοπωλών Θεσσαλονίκης (ΣΚΩΘ) Πέτρος Καλπακίδης, στο πλαίσιο δημοσιογραφικού γεύματος που δόθηκε σήμερα, Πέμπτη 14 Δεκεμβρίου, σε εστιατόριο, στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, υπάρχει μια τάση από τους Βαλκάνιους τουρίστες, και κυρίως τους Ρουμάνους, για αγορά κοσμημάτων, «οι Ρουμάνοι επιλέγουν κυρίως χρυσό κόσμημα και μάλιστα πλουμιστό» όπως χαρακτηριστικά δήλωσε ο κ. Καλπακίδης.
Σ’ ότι αφορά το αγοραστικό κοινό από Βαλκάνια, που την εορταστική περίοδο, επιλέγει τη Θεσσαλονίκη, υπάρχει ενδιαφέρον για βέρες, δαχτυλίδια, βαφτιστικά αντικείμενα (σταυρουδάκια κλπ.) κ.ά.
Για τα ρολόγια παρατηρείται μια πτώση της τάξεως του 5%, και αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι υπήρξε μια μεγάλη άνοδος στην πανδημία, «όπου καθόταν όλοι μέσα και έκαναν παραγγελίες» ενώ τώρα παρατηρείται μια μείωση στις πωλήσεις, επισημαίνεται.
«Γενική παραδοχή είναι, μια μέση εκτίμηση, ότι ο μέσος όρος των κοσμημάτων που πουλιούνται στην Ελλάδα είναι τα 400 – 500 ευρώ» δηλώνει στο Debbiestravel.gr ο πρόεδρος της ΠΟΒΑΚΩ και ΣΚΩΘ Πέτρος Καλπακίδης.
Ντοκιμαντέρ για το ελληνικό κόσμημα
Η ανησυχία των επιχειρηματιών του ελληνικού κοσμήματος δεν σταματάει στις πωλήσεις και τη γενικότερη αύξηση.
Όπως μας ενημέρωσαν τα μέλη του ΔΣ της ΠΟΒΑΚΩ, κατά τη διάρκεια του σημερινού δημοσιογραφικού γεύματος, το ντοκιμαντέρ μικρού μήκους 8 λεπτών, βρίσκεται στη φάση ολοκλήρωσής του και στόχος του είναι η προβολή και ενίσχυση της αναγνωρισιμότητας του ελληνικού κοσμήματος ανά τον κόσμο.
Πρόκειται για ένα ντοκιμαντέρ, το οποίο έχει την υπόδειξη της προέδρου του ΕΟΤ Άντζελας Γκερέκου, περιλαμβάνει μυθοπλασία αλλά και στοιχεία του ελληνικού κοσμήματος από την αρχαιότητα, τη βυζαντινή εποχή μέχρι τη σημερινή.
Το εν λόγω ντοκιμαντέρ αναμένεται να βγει στον ‘αέρα’ στις αρχές Ιανουαρίου του 2024, και να παρουσιαστεί επισήμως στη διεθνή έκθεση KOSMIMA που πραγματοποιείται στην Αθήνα και θα λάβει χώρα 23-26 Φεβρουαρίου 2024.
Σημειώνεται ότι επιστημονική συνεργάτιδα για το ντοκιμαντέρ είναι η γνωστή λαογράφος Αικατερίνη Πολυμέρου-Καμηλάκη, η οποία έχει διατελέσει επί σειρά ετών διευθύντρια του Κέντρου Λαογραφίας της Ακαδημίας Αθηνών, σκηνοθέτιδα η Ειρήνη Στείρου, ενώ από πλευράς ΠΟΒΑΚΩ υπεύθυνος παραγωγής είναι ο γενικός γραμματέας και τομεάρχης πολιτισμού της ΠΟΒΑΚΩ Τριαντάφυλλος Παπαθανασίου, συνεπικουρούμενος από τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου της Ομοσπονδίας, Βασίλη Γιαμπουρά και Γιάννη Συρμακέση.
Αύξηση πωλήσεων κατά 10%
Το 2023, σε σχέση με το 2022, σημείωσε αύξηση πωλήσεων κατά 10%, για την ελληνική αργυροχρυσοχοΐα, ενώ οι τζίροι των καταστημάτων του κλάδου καταγράφουν μεσοσταθμικά άνοδο που μεταφράζεται σε 15%.
*
– Αναφορικά με τη διαχρονική συλλογική ευθύνη και ευαισθησία που επιδεικνύει η ΠΟΒΑΚΩ το 2023 προχώρησε σε χρηματική στήριξη προς τους πλημμυροπαθείς από το καταστροφικό πέρασμα της θεομηνίας Daniel, ενώ συνέχισε και την τρέχουσα χρονιά την ενίσχυση, μέσω δωρεών, προς σχολές αργυροχρυσοχοΐας.
-Το ‘παρών’ στη σημερινή εκδήλωση με εκπροσώπους ΜΜΕ της Θεσσαλονίκης, εκτός από τον πρόεδρο της ΠΟΒΑΚΩ Πέτρο Καλπακίδη, έδωσαν και ο γενικός γραμματέας τομεάρχης πολιτισμού της ΠΟΒΑΚΩ Τριαντάφυλλος Παπαθανασίου καθώς και η αντιπρόεδρος της ΠΟΒΑΚΩ Ελένη Τεζαψίδου.