Sea More είναι το νέο brand του Δήμου Καλαμαριάς, ο οποίος ανοίγει φτερά και στον τουρισμό και όταν μια περιοχή διαθέτει τουλάχιστον 6,5 χλμ. ακτογραμμή, αναμφίβολα, η θάλασσα, αποτελεί ένα από τα βασικά της προτερήματα.
Κείμενο + φωτ.: Ντέπυ Χιωτοπούλου (hiotopoulou@gmail.com)
«Κατά 50% είμαστε νησί, βρεχόμαστε στη μισή περίμετρό μας από θάλασσα, άρα, τι πιο λογικό να προβάλλουμε αυτό το κομμάτι, τη θάλασσα, αλλά και τον πολιτισμό, την ιστορία, τη γαστρονομία» δήλωσε ο δήμαρχος Καλαμαριάς Γιάννης Δαρδαμανέλης στο πλαίσιο της χθεσινής παρουσίασης του επιχειρησιακού σχεδίου τουριστικής προβολής του δήμου Καλαμαριάς που πραγματοποιήθηκε στον θερινό κινηματογράφο «Αύρα» παρουσία της υφυπουργού Τουρισμού Σοφίας Ζαχαράκη, του υφυπουργού Εσωτερικών Σταύρου Καλαφάτη και πλήθους καλεσμένων από τον χώρο του τουρισμού, του πολιτισμού, φορέων της Θεσσαλονίκης κτλ.
Η Καλαμαριά με το υπέροχο παραλιακό της μέτωπο, την μαρίνα με 380 θέσεις ελλιμενισμού, την πλαζ η οποία πρόσφατα έχει αναβαθμιστεί, το Κυβερνείο, το στρατόπεδο Κόδρα, το μουσείο φωτογραφίας «Χρήστος Καλεμκερής», το Ιστορικό Αρχείο Προσφυγικού Ελληνισμού, το προσφυγικό της παρελθόν, τη γαστρονομία της, την αγορά της, τα πολιτιστικά της δρώμενα που αποτελούν θεσμό, τις αθλητικές και ναυταθλητικές της εγκαταστάσεις και τη διασκέδαση που προσφέρει, πρωτοπορεί και βγαίνει μπροστά σε ένα άκρως ανταγωνιστικό περιβάλλον.
Από την πλευρά της η υφυπουργός Τουρισμού Σοφία Ζαχαράκη αναφέρθηκε στο πολυδιάστατο προϊόν που διαθέτει η Καλαμαριά, το γαλάζιο της θάλασσας, τη γαστρονομία, τα πολιτιστικά της στοιχεία «τα οποία μπορούν να δώσουν στους επισκέπτες μια πολυδιάστατη εμπειρία» όπως είπε χαρακτηριστικά.
Η ίδια δήλωσε ευχαριστημένη από αυτήν την προσπάθεια εξωστρέφειας του Δήμου Καλαμαριάς λέγοντας «είναι ευχάριστο το γεγονός ότι οι Δήμοι δείχνουν το δρόμο, έτσι ώστε να μπορέσουμε να αναδείξουμε και μια άλλη πλευρά κάθε περιοχής και κάθε πόλης».
Θαλασσινή Καλαμαριά
Ο πολιτισμός και ο αθλητισμός πηγαίνουν ‘χέρι χέρι’ όπως αναφέρθηκε χαρακτηριστικά στο πλαίσιο της χθεσινής παρουσίασης.
Τα πολιτιστικά στοιχεία του Δήμου Καλαμαριάς όπως το Μουσείο Φωτογραφίας «Χρήστος Καλεμκερής» και το Ιστορικό αρχείο Προσφυγικού Ελληνισμού, ο ναυταθλητισμός με τους δυο ιστιοπλοϊκούς ομίλους που διαθέτει ο δήμος, οι υποδομές και οι ποικίλες δραστηριότητες, οι εξειδικευμένες εγκαταστάσεις διαμονής, η ταξιδιωτική εμπειρία που συμπεριλαμβάνει εκτός από τη θάλασσα, την αγορά, τον επισιτισμό κτλ., οι ειδικές μορφές τουρισμού όπως το yachting αλλά και ο ‘σκοτεινός τουρισμός’ (dark tourism) αφού στην περιοχή βρίσκονται τα συμμαχικά νεκροταφεία και όπως χαρακτηριστικά αναφέρθηκε στο πλαίσιο της χθεσινής παρουσίασης «ο ‘σκοτεινός τουρισμός’ μπορεί να αποτελέσει σημαντικό πόρο από την Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη», κτλ. συμπεριλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, στα δυνατά σημεία του Δήμου Καλαμαριάς.
Αλλά και η γεωγραφική του θέση που διευκολύνει την πρόσβαση τουριστών από τις βασικές αγορές του προορισμού όπως ΗΠΑ, Ισραήλ, Βουλγαρία, Τουρκία, η εγγύτητά του σε προορισμούς που μπορούν να αποτελέσουν μέρος πακέτου διακοπών και βεβαίως ο σημαντικός αριθμός αθλητικών, πολιτιστικών, εκπαιδευτικών εγκαταστάσεων και υποδομών έχουν αξιολογηθεί ως δυνατά σημεία για το Δήμο Καλαμαριάς.
Στις δε αδυναμίες του, μεταξύ άλλων, αναφέρονται η σχεδόν αποκλειστική εξάρτηση από τον εγχώριο τουρισμό – όπως επισημάνθηκε το 65%-80% των διανυκτερεύσεων και των επισκεπτών στην Καλαμαριά είναι Έλληνες-, η αδύναμη σύνδεση του προορισμού με το «κλασικό» ελληνικό τουριστικό προϊόν.
Το ναυτικό της στοιχείο
Το ναυτικό στοιχείο που διαθέτει ο δήμος Καλαμαριάς αλλά και η λέξη mar, λατινική ρίζα πολύ κοινή σε όλες τις λατινογενείς γλώσσες, δίνουν το ερέθισμα στον επισκέπτη να αποκτήσει μεγαλύτερη εμπειρία με τη θάλασσα.
«Είναι μόλις στο πρώτο βήμα, άλλο είναι το brand, άλλο είναι το χτίσιμο, και τώρα ξεκινάτε να χτίζετε» ανέφερε ο Χρήστος Χέλμης της Colibri Branding and Design.
Οι τέσσερις φάσεις
Από τέσσερις φάσεις αποτελούνταν το επιχειρησιακό σχέδιο τουριστικής προβολής του Δήμου Καλαμαριάς.
Α’ Φάση – Η συνοπτική αποτύπωση του προορισμού Καλαμαριά
Β’ Φάση – Διαβούλευση με τοπικούς φορείς και επιχειρήσεις. Οργάνωση λειτουργίας της νεοσυσταθείσας Επιτροπής Εξωστρέφειας του Δήμου Καλαμαριάς
Γ’ Φάση – Επιλογή και διατύπωση Brand name και λογότυπου για το τουριστικό προϊόν της Καλαμαριάς
Δ’ Φάση – Στρατηγικό πλαίσιο δράσεων – Διαχείριση προορισμού.
Σ’ αυτή τη φάση περιλαμβάνεται η καταγραφή σειράς δράσεων όπως
α. ανταγωνιστικότητα του προορισμού
β. επιλογή αγορών στόχων, ανάλυση και κατανόηση αυτών, προφίλ καταναλωτών – περιηγητών
γ. προτεινόμενες δράσεις (Αντιδημαρχία Πολιτισμού, Επιτροπή Εξωστρέφειας, Τμήμα Πολιτισμού – Τουρισμού).
Η Επιτροπή Εξωστρέφειας
Η Επιτροπή Εξωστρέφειας είναι εννιαμελή και απαρτίζεται από τους:
Δημήτρη Κυρατζή – Πρόεδρος της Επιτροπής και δημοτικός σύμβουλος
Θεοδόση Μπακογλίδη – δημοτικός σύμβουλος
Θόδωρο Αλεπίδη – δημοτικός σύμβουλος
Παύλο Καλεμκερή – πρόεδρος μουσείου Φωτογραφίας «Χρήστος Καλεμκερής» δήμου Καλαμαριάς
Αθηνά Τιτοπούλου – προϊσταμένη τμήματος Πολιτισμού
Αλέξανδρος Θάνος – Τομεάρχης Τουρισμού ΠΚΜ
Γιάννης Γουναρόπουλος – εκπρόσωπος Εμπορικού Συλλόγου Καλαμαριάς «Ο Ερμής»
Ντίνα Τέρτση – επιχειρηματίας
Ιωάννα Μιταφτσή – σύμβουλο σε θέματα Τουρισμού
*
-Η Tourism Plus του Νίκου Σαπουντζή σε συνεργασία με την εταιρία Colibri με επικεφαλής τον Creative Director και Copywriter Χρήστο Χέλμη ανέλαβε την εκπόνηση του αναλυτικού επιχειρησιακού σχεδίου της τουριστικής προβολής και ανάπτυξης της Καλαμαριάς, για το 2021 με προοπτική τριετίας.
-Στο πλαίσιο της χθεσινής παρουσίασης του επιχειρησιακού σχεδίου της τουριστικής προβολής του Δήμου Καλαμαριάς σύντομους χαιρετισμούς εκτός από την υφυπουργό Τουρισμού Σοφία Ζαχαράκη και τον δήμαρχο Καλαμαριάς Γιάννη Δαρδαμανέλη έκαναν οι Σταύρος Καλαφάτης (υφυπουργός Μακεδονίας – Θράκης), Βούλα Πατουλίδου (αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης και πρόεδρος του ΟΤΘ), Αλέξανδρος Θάνος (τομεάρχης Τουρισμού ΠΚΜ), Μαρία Καραγιάννη (αντιδήμαρχος Τουρισμού δήμου Θεσσαλονίκης).