Χαλκιδική: Δεν την επισκέφτηκε η ελληνική αγορά – Μέση πληρότητα για τα ξενοδοχεία στο 40%

0
12
views
Οι αγορές που δουλεύει παραδοσιακά η Χαλκιδική αλλά και τα τελευταία χρόνια, παρουσίασαν μεγάλη μείωση, με αποτέλεσμα, η πτώση τζίρου μεσοσταθμικά, σε σύγκριση με το 2019, ανάλογα με τις επιχειρήσεις και την κατηγορία, να κυμανθεί από 50% - 70% (φωτ. Ντέπυ Χιωτοπούλου)

Με χαμένους Σέρβους και Σκοπιανούς, ελάχιστους Ρουμάνους και Βούλγαρους, αλλά και Γερμανούς και Βρετανούς, η Χαλκιδική, σε μια σεζόν Covid, καταγράφει μείωση του τζίρου μεταξύ 50% – 70%.

Της Ντέπυς Χιωτοπούλου (hiotopoulou@gmail.com)

«Είναι μια σεζόν Covid, με όλα τα συν και τα πλην. Αυτό που κρατάμε, είναι ότι ανοίξαμε, τα ξενοδοχεία απέδειξαν πόσο σοβαρά είναι ως επιχειρήσεις με την τήρηση των υγειονομικών πρωτοκόλλων, και δεν είναι τυχαίο ότι το ξενοδοχείο covid στην Χαλκιδική δεν δούλεψε» ανέφερε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων (ΠΟΞ) και της Ένωσης Ξενοδόχων Χαλκιδικής (ΕΞΧ) Γρηγόρης Τάσιος, στο πλαίσιο της σημερινής παρουσίασης σχετικά με το FVW workshop 2020, που θα πραγματοποιήσουν από κοινού, Θεσσαλονίκη και Χαλκιδική με στόχο την επικοινωνία και προβολή των περιοχών στη γερμανική τουριστική αγορά.

Ο πρόεδρος της ΠΟΞ και της ΕΞΧ Γρηγόρης Τάσιος (φωτ. Ντέπυ Χιωτοπούλου)

Όπως ανέφερε ο κ. Τάσιος, ήταν μια σεζόν που ο τουριστικός και ξενοδοχειακός κλάδος ξεκινούσε με τους καλύτερους οιωνούς, ωστόσο στην πορεία, λόγω των επιδημιολογικών δεδομένων, η εικόνα άλλαξε.

Τον Φεβρουάριο, τόσο στην Χαλκιδική όσο και στα υπόλοιπα μέρη της Ελλάδας, υπήρχε μέση πληρότητα της τάξεως του 50% – 60%. «Είχε καλυφθεί ο μισός τζίρος σε σχέση με το 2019, τότε ήμασταν όλοι ικανοποιημένοι, αντιλαμβάνεστε, ότι μέσα σε ένα μήνα όλο αυτό έφυγε από τα χέρια μας, και φτάσαμε να έχουμε απώλειες» είπε ο κ. Τάσιος προσθέτοντας ότι η Βόρεια Ελλάδα ήταν η πιο ‘αδικημένη’ σε σχέση με την κίνηση της τουριστικής περιόδου, «σεζόν Covid 19 όπως την χαρακτηρίζουμε, γιατί έχουμε και τον τίτλο για την επόμενη σεζόν, που είναι Covid 21» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Τάσιος.

Αδύναμες οι δυο πρώτες αγορές

Οι αγορές που δουλεύει παραδοσιακά η Χαλκιδική αλλά και τα τελευταία χρόνια, παρουσίασαν μεγάλη μείωση, με αποτέλεσμα, η πτώση τζίρου μεσοσταθμικά, σε σύγκριση με το 2019, ανάλογα με τις επιχειρήσεις και την κατηγορία, να κυμανθεί από 50% – 70%.

Από την αρχή της σεζόν χάθηκαν Σερβία, Σκόπια και Ρωσία,  από Ρουμανία και Βουλγαρία  ήρθαν μεν τουρίστες, και στην Χαλκιδική και στη Θεσσαλονίκη, ωστόσο ήταν πάρα πολύ λίγοι, «με το τεστ για τον κορονοϊό να κοστίζει από 60 έως 100 ευρώ/άτομο στις χώρες αυτές, χρειαζόταν ένα ακόμη πακέτο διακοπών’ παρ’ όλα αυτά έδειξαν εμπιστοσύνη και ήρθαν» ανέφερε ο πρόεδρος της ΠΟΞ και ΕΞΧ Γρηγόρης Τάσιος.

Σ’ ότι αφορά, τη νούμερο ένα αγορά, τη γερμανική,  άνοιξε κανονικά, σε όλα τα συμβόλαιά της, αλλά με ελάχιστη επισκεψιμότητα. Συγκεκριμένα, ενώ πέρυσι καταγράφηκαν 350.000 αφίξεις, φέτος δεν ήρθαν ούτε 90.000 Γερμανοί.

Η δεύτερη πιο δυνατή αγορά για την Χαλκιδική, η Βρετανική, ξεκίνησε στις 3 Αυγούστου, με ελάχιστες αφίξεις, κυρίως από την TUI σε συγκεκριμένα ξενοδοχεία, όπως αναφέρθηκε.

Εξαφανισμένοι οι Έλληνες

Εξαφανισμένοι όμως ήταν και οι Έλληνες. «Δεν ήρθε η ελληνική αγορά, δεν μας επισκέφτηκε, γιατί με τη λέξη lockdown, σου λέει, που θα πάμε, θα κολλήσουμε» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Τάσιος.

Με τα παραπάνω δεδομένα, και με 380 ανοιχτά ξενοδοχεία (από τα 540 που είναι καταγεγραμμένα στην Χαλκιδική) Ιούλιο και Αύγουστο, 200 το Σεπτέμβριο, και μόλις 25 να παραμένουν ανοιχτά και για το μήνα Οκτώβριο, ο μέσος όρος πληρότητας στα ξενοδοχεία της Χαλκιδικής κινήθηκε στο  40%.

Τα δε ενοικιαζόμενα δωμάτια, όπως ενημερώθηκαν τα ΜΜΕ, στο πλαίσιο της σημερινής παρουσίασης, άρχισαν σιγά σιγά να κλείνουν, με το 90% των πελατών τους να αφορά τον οδικό τουρισμό.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here