Οι εκθέσεις τουρισμού «αλλιώς»….

0
160
views

Ντόμινο ο τουρισμός, ανά τον κόσμο, γενικότερα, λόγω της πανδημίας του κορονοϊού, συμπαρασύροντας και τις εκθέσεις τουρισμού που διεξάγονται κάθε χρόνο, με στόχο, τις επιχειρηματικές συμφωνίες, συναντήσεις, επαφές με ανθρώπους του τουρισμού, γνωριμίες, ιδέες, καινοτομίες κτλ.

Πολλά πολλά χρόνια σ’ αυτό το κομμάτι, η Χρύσα Κρασσά, η οποία ‘έτρεχε’ τη διεθνή έκθεση τουρισμού Philoxenia επί 15 χρόνια (σ.σ. έκθεση που συνεχίζει και διεξάγεται στις εγκαταστάσεις της Διεθνούς Εκθέσεως Θεσσαλονίκης, κάθε Νοέμβριο), και διοργανώνει τα B2B Travel & Mice Events Thessaloniki τα τελευταία 9 χρόνια καταθέτει στο debbiestravel.gr την άποψή της για το μέλλον των εκθέσεων τουρισμού, τη -μετά κορονοϊό- εποχή.

Ένας ζωντανός οργανισμός

«Και τώρα τι; Πώς θα γίνεται όλο εκείνο το αλισβερίσι με τους χιλιάδες επαγγελματίες αλλά και το απλό κοινό που επισκεπτόταν μία έκθεση τουρισμού;  Ένα γεγονός που προσέφερε, σε ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, επιχειρηματικές συμφωνίες, συναντήσεις με συνεργάτες και φίλους, networking, νέες ενδιαφέρουσες γνωριμίες, καινοτομίες και προϊόντα ή υπηρεσίες που δίνουν μια άλλη οπτική και προοπτική στην τουριστική επιχειρηματική δραστηριότητα.

Και όλοι αυτοί που επισκεπτόταν μία τουριστική έκθεση για να πάρουν ιδέες για το επόμενο ταξίδι αναψυχής, να ονειρευτούν την επόμενη απόδρασή τους, να γνωρίσουν τουριστικούς  προορισμούς και να συγκεντρώσουν πληροφόρηση για να τα οργανώσουν όλα από πριν, μέχρι την πολυπόθητη μέρα της αναχώρησης για σύντομες ή μακρόχρονες διακοπές;

Γιατί η έκθεση τουρισμού είναι ένας ζωντανός οργανισμός. Είναι δούναι και λαβείν. Πάλλεται και αναπνέει.

Η Χρύσα Κρασσά, project manager B2B Travel & Mice Events, και συν-ιδρύτρια της Respond On Demand, εταιρίας τουριστικού μάρκετινγκ

Οι εκθέτες

Και οι εκθέτες; Οι επιχειρήσεις που ήξεραν ότι με τη συμμετοχή τους σε μία έκθεση τουρισμού, θα συναντήσουν σε 3 – 4 μέρες συνεργάτες, που διαφορετικά θα έπρεπε να επενδύσουν σε χρόνο και χρήμα για να τους επισκεφθούν στην έδρα τους.

Οι εκθέτες,  που έβαζαν τα «καλά» τους και περίμεναν να έρθουν οι ενδιαφερόμενοι, νέοι και παλιοί συνεργάτες, να τους συναντήσουν σε ένα συγκεκριμένο χώρο που για λίγες μέρες τον διαμόρφωναν σαν την επιχείρηση τους.

Αυτή η γλυκιά προσμονή και η προετοιμασία για να είναι όλα άψογα να  υποδεχθούν και να πείσουν για την ποιότητα και αξιοπιστία των υπηρεσιών τους.

Η προσωπική επαφή

Άραγε πέρασαν αυτές οι μέρες ανεπιστρεπτί; Όχι δεν το πιστεύω. Οι άνθρωποι εξακολουθούν και δε νομίζω ότι θα  πάψουν ποτέ να έχουν ανάγκη την προσωπική επαφή. Απλά, θα πρέπει να βρεθούν άλλοι τρόποι να το πετύχουν. Θα πρέπει να προσαρμοστούν στις νέες συνθήκες.

 Ίσως η λύση για τις εκθέσεις τουρισμού,  που θέλουν να χαρακτηρίζονται επαγγελματικές, να είναι η διοργάνωση μόνο Β2Β συναντήσεων. Με αξιόλογους αγοραστές που θα πειστούν να ταξιδέψουν για να συναντήσουν ενδιαφέροντες εκθέτες και  σε συνθήκες που θα τους κάνουν να νιώθουν και να είναι ασφαλείς σχετικά με το θέμα της πανδημίας.

Και για όσους ακόμη δεν θέλουν να ταξιδέψουν, οι Β2Β συναντήσεις μπορούν να πραγματοποιηθούν και online σε ειδικά διαμορφωμένους χώρους των εκθεσιακών κέντρων με τον απαραίτητο ηλεκτρονικό εξοπλισμό και τη σωστή και λεπτομερή οργάνωση.

Η Χρύσα Κρασσά (δεξιά) με τη συνεργάτιδά της, Μαρία Αθανασοπούλου, της Respond On Demand

Προσαρμογή στις νέες συνθήκες

Ναι,  οι διοργανωτές εκθέσεων τουρισμού θα βρούνε τρόπους να μείνουν ικανοποιημένοι και οι εκθέτες τους αλλά και οι επισκέπτες αυτών. Άλλωστε αυτό απαιτεί η επιχειρηματικότητα.  Να προσαρμοστούν στις νέες συνθήκες.

Θα ορίσουν υποχρεωτική πορεία επίσκεψης με στενούς διαδρόμους όπου θα χωράει ένα άτομο; Θα χωρίζουν με πλεξιγκλάς τους χώρους των περιπτέρων; Θα προσφέρουν προστατευμένη επαφή /επικοινωνία των αγοραστών με τους εκθέτες με ειδικά both;  Θα εκμεταλλευτούν περισσότερο τους υπαίθριους χώρους των εκθεσιακών κέντρων;

Θα τοποθετήσουν τεράστιες οθόνες στις προσόψεις των κτιρίων για να προβάλλονται οι τουριστικοί προορισμοί; Θα δίνονται από αυτόματα μηχανήματα ενημερωτικά απολυμασμένα έντυπα τουριστικών προορισμών; Μήπως, θα μεταφερθούν οι περισσότερες εκθέσεις τουρισμού σε χρονική περίοδο του έτους που ευνοεί την πραγματοποίηση τους σε υπαίθριο χώρο;

Οι λύσεις πολλές … Εκατοντάδες .. Άλλες εφαρμόσιμες και άλλες ίσως όχι. Αλλά αυτό δεν είναι και το γοητευτικό στην επιχειρηματικότητα; Η ανταπόκριση μας στις νέες συνθήκες , στις νέες προκλήσεις.».

Ο Goethe είπε: Η τόλμη χαρίζει ευφυία, μαγεία και δύναμη»

Μήπως αυτή είναι η ευκαιρία μας να δείξουμε την τόλμη μας και να εισπράξουμε μαγεία και δύναμη; 

Μήπως τελικά – παρ’ όλες τις απώλειες κυρίως τις οικονομικές – αυτό το καινούριο, το φρέσκο στις εκθέσεις τουρισμού τις κάνει πιο ελκυστικές και αποτελεσματικές;

Wayne Gretzky  (Καναδός αθλητής του χόκεϊ): «Αστοχείς 100% στα σουτ που δεν κάνεις».

Πάντα πίστευα ότι πρέπει να δοκιμάζουμε κι ας αποτύχουμε….

ΧΡΥΣΑ ΚΡΑΣΣΑ (PROJECT MANAGER B2B TRAVEL & MICE EVENT THESSALONIKI, www.b2btravelevent.com, www.respondondemand.com, www.toptourism.info)

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here