Ακτοπλοϊκή σύνδεση της Θεσσαλονίκης με Βόρειο Αιγαίο και Κυκλάδες (ΦΩΤΟ)

0
10
views
Το Blue Star Myconos μπαίνει στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης (φωτ. Ντ. Χ.)

Ξεκίνησε η ακτοπλοϊκή σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τα νησιά του Βορειoανατολικού Αιγαίου αλλά και Κυκλάδες, αποκόπτοντας την απομόνωση της πόλης από τη νησιωτική χώρα. Δρομολόγια θα πραγματοποιούνται κάθε Σάββατο, όλο τον χρόνο, πλην τους καλοκαιρινούς μήνες.

Κείμενο + φωτ.: Ντέπυ Χιωτοπούλου (hiotopoulou@gmail.com)

Το σύγχρονο πλοίο της Blue Star Ferries «Blue Star Myconos» μπήκε στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, λίγα λεπτά μετά τις 6 το απόγευμα του Σαββάτου 6 Μαρτίου.

Το Blue Star Myconos ετοιμάζεται να δέσει στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης

Η σειρήνα του πλοίου αντήχησε στην ατμόσφαιρα φέροντας στο μυαλό ανέμελες εικόνες καλοκαιριού και διακοπών, η μπουκαπόρτα κατέβηκε, το πλοίο με καπετάνιο τον Βαγγέλη Αράθιμο έδεσε με ασφάλεια και από το εσωτερικό του αποβιβάστηκαν 115 επιβάτες, οι περισσότεροι προερχόμενοι από Μυτιλήνη και Λήμνο, 36 οχήματα και 25 φορτηγά.

115 επιβάτες αποβιβάστηκαν στο πρώτο δρομολόγιο (6 Μαρτίου) από τα νησιά του Β.Αιγαίου στη Θεσσαλονίκη

«Καλωσορίζουμε τη νέα γραμμή, η οποία θα έχει διάρκεια έως τις 5 Ιουνίου, στη συνέχεια το πλοίο θα επιστρέψει στο κανονικό του δρομολόγιο στην Καβάλα και θα επανέλθει Θεσσαλονίκη στις 7 Σεπτεμβρίου» δήλωσε η ναυτιλιακή πράκτορας και εκπρόσωπος της Blue Star Ferries σε Θεσσαλονίκη και Καβάλα Λίνα Μηλιάδου εξηγώντας ότι η γραμμή για τα νησιά του Βορειοανατολικού Αιγαίου (Λήμνο, Λέσβο, Χίο, Σάμο) είναι επιδοτούμενη.

Ερωτηθείς για το εάν υπάρχει προοπτική να παραμείνει η γραμμή όλο τον χρόνο, και όχι μόνο το χρονικό διάστημα Μάρτιος – Ιούνιος και Σεπτέμβριος – Ιούνιος του 2022, η κα. Μηλιάδου επισήμανε πως εάν υπάρξει ενδιαφέρον και κίνηση από Θεσσαλονίκη, τότε υπάρχει πιθανότητα να συνεχιστεί.

Η ναυτιλιακή πράκτορας και εκπρόσωπος της Blue Star Ferries σε Θεσσαλονίκη και Καβάλα Λίνα Μηλιάδου

Να ζωντανέψει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης

Αποκομμένη ακτοπλοϊκά η Θεσσαλονίκη με τα νησιά του Βορειοανατολικού Αιγαίου από το 2014, και με τις Σποράδες, τις Κυκλάδες και την Κρήτη από το καλοκαίρι του 2018, υποδέχθηκε χθες (Σάββατο 6 Μαρτίου) το πρώτο πλοίο στο λιμάνι της με αέρα αλλά και ένα σχετικό μούδιασμα.

«Ήταν ένα χρόνιο αίτημα, τόσο των κατοίκων όσο και των επιχειρηματιών της πόλης, γιατί οδηγεί σε τουριστική και οικονομική ανάπτυξη» δήλωσε η αντιδήμαρχος Τουρισμού και Πολιτισμού του δήμου Θεσσαλονίκης Μαρία Καραγιάννη, η οποία έδωσε το «παρών» στην πρώτη άφιξη του πλοίου.  

Η ίδια επισήμανε πως ως διοίκηση του δήμου Θεσσαλονίκης «θα συνεχίσουμε να κρατάμε ζωντανό το διάλογο και τις προσπάθειες για διεύρυνση της σύνδεσης, αλλά και με επέκταση της χρονικής περιόδου, να παραμείνει η σύνδεση χειμώνα καλοκαίρι, γιατί βοηθάει όχι μόνο τους επισκέπτες και ταξιδιώτες από Βόρεια Ελλάδα αλλά και από τα Βαλκάνια» προσθέτοντας «εύχομαι να ζωντανέψει το επιβατικό λιμάνι της πόλης».

Η αντιδήμαρχος Τουρισμού και Πολιτισμού του δήμου Θεσσαλονίκης Μαρία Καραγιάννη

Κάνουμε προσπάθειες να παραμείνει η γραμμή

Το «παρών» στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης έδωσε ο ναυτιλιακός πράκτορας και εκπρόσωπος της Blue Star Ferries στη Μυτιλήνη Ηλίας Πίκουλος, ο οποίος ταξίδεψε στο παρθενικό ταξίδι της συγκεκριμένης γραμμής, επιστρέφοντας στο νησί με το δρομολόγιο της ίδιας ημέρας.

«Ξεκινήσαμε μια γραμμή που έχει παράδοση στο κομμάτι του τουρισμού, στους φοιτητές, στον εμπορικό κόσμο» δήλωσε στο debbiestravel.gr ο κ. Πίκουλος επισημαίνοντας ότι ήταν πάγιο αίτημα όλων των νησιωτών, να συνδέεται το Βορειοανατολικό Αιγαίο με τη Θεσσαλονίκη.  

Επισημάνθηκε ότι η γραμμή είναι επιδοτούμενη με τριετή διάρκεια, όχι όμως και για τους καλοκαιρινούς μήνες, η οποία επιστρέφει στο κανονικό δρομολόγιο – στο λιμάνι της Καβάλας- και όπως είπε ο κ. Πίκουλος «κάνουμε προσπάθειες να παραμείνει η γραμμή».

Ο ναυτιλιακός πράκτορας και εκπρόσωπος της Blue Star Ferries στη Μυτιλήνη Ηλίας Πίκουλος

Άγονη γραμμή

Ως άγονη γραμμή χαρακτηρίζεται το λιμάνι της Θεσσαλονίκης και η συγκεκριμένη σύνδεση εντάσσεται στο πλάνο των άγονων γραμμών για το οποίο γνωμοδότησε θετικά το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (Σ.Α.Σ.) προκηρύσσοντας νέες άγονες γραμμές που θα συνδέουν τις Κυκλάδες με την Εύβοια, το Βόρειο Αιγαίο με την Θεσσαλονίκη και την Κρήτη με τα Δωδεκάνησα, προσφέροντας διαπεριφερειακή επικοινωνία προς όφελος των τοπικών κοινωνιών των νησιών.

Υπενθυμίζουμε ότι, συγκεκριμένα το Σ.Α.Σ. γνωμοδότησε θετικά για την:

Αύξηση των επιδοτούμενων δρομολογίων στα Δωδεκάνησα από δύο (2) σε τρία (3) δρομολόγια όλο το χρόνο στη γραμμή Ρόδος – Κως – Κάλυμνος – Λέρος – Λειψοί – Πάτμος – Αγαθονήσι.

– Σύνδεση της Καρύστου με Κυκλάδες, στο δρομολόγιο Κάρυστο – Άνδρο – Τήνο – Σύρο.

– Αύξηση των δρομολογίων για την εξυπηρέτηση της Γαύδου από τέσσερα (4) σε έξι (6) τη βδομάδα.

Προκήρυξη νέας γραμμής η οποία θα συνδέει την Θεσσαλονίκη με την Λήμνο – Μυτιλήνη – Χίο και το Βαθύ Σάμου.

– Αύξηση των δρομολογίων σύνδεσης της Θηρασιάς με τη Θήρα από τέσσερα (4) σε έξι (6) τη βδομάδα.

Σε συνέχεια υπογραφής σύμβασης ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας, η Attica Group ανακοίνωσε την έναρξη της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Θεσσαλονίκης με τα νησιά του Βορειοανατολικού Αιγαίου και των Κυκλάδων, ικανοποιώντας ένα πάγιο αίτημα του επιβατικού κοινού και των μεταφορικών εταιριών.

Κάθε Σάββατο

Το πρώτο δρομολόγιο πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 6 Μαρτίου και εκτελέστηκε με το Ε/Γ-Ο/Γ Blue Star Myconos το οποίο στη συνέχεια θα αποσυρθεί για την προγραμματισμένη ακινησία (καθιερωμένες επισκευές για την προετοιμασία της σεζόν) και το δρομολόγιο θα εκτελείται από το ‘αδελφό’ του πλοίο Ε/Γ-Ο/Γ ΜΠΛΟΥ ΣΤΑΡ ΧΙΟΣ (Blue Star Chios).

Λίγο πριν δύσει ο ήλιος έφτασε το Blue Star Myconos στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, το Σάββατο 6 Μαρτίου 2021

Το πλοίο έχει ώρα άφιξης στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης στις 18.10, κάθε Σάββατο, και ώρα αναχώρησης στις 21.00 το ίδιο βράδυ. Το δρομολόγιο είναι Θεσσαλονίκη – Λήμνος – Μυτιλήνη – Χίος – Σάμος (Βαθύ και Καρλόβασι) – Φούρνοι – Ικαρία (Εύδηλος) – Μύκονος – Σύρος με τελικό προορισμό τον Πειραιά.

Το πλοίο αναχώρησε από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης στις 21.00 (6/3) με 85 επιβάτες, 37 οχήματα και 25 φορτηγά

Υπενθυμίζεται, ότι το παραπάνω δρομολόγιο θα εκτελείται έως τις 5 Ιουνίου, στη συνέχεια θα ενσωματωθεί και πάλι στα δρομολόγια της Καβάλας ενώ στη Θεσσαλονίκη θα επανέλθει στις 7 Σεπτεμβρίου.

Ουσιαστικά, κατά το χρονικό διάστημα Μάρτιος – Ιούνιος 2021 θα εκτελείται ένα δρομολόγιο προς Καβάλα (αντί για δυο εβδομαδιαίως) και ένα προς Θεσσαλονίκη και το καλοκαίρι θα επανέλθουν τα τρία εβδομαδιαία δρομολόγια από Καβάλα που θα συνδέουν τα νησιά του Βορειοανατολικού Αιγαίου.

Από αριστερά: Ηλίας Πίκουλος (ναυτιλιακός πράκτορας -Blue Star Ferries- από Μυτιλήνη), Λίνα Μηλιάδου (ναυτιλιακός πράκτορας -Blue Star Ferries- για Θεσ/νίκη και Καβάλα), Αλέξης Βαμβακάς (διευθυντής πωλήσεων Attica Group γραμμών Β.Αιγαίου & Δωδεκανήσων)

*

-Τα πλοία: Το Blue Star Myconos έχει μήκος 141 μ., πλάτος 21 μ., η μέγιστη ταχύτητά του είναι 26,5 κόμβοι, έχει ικανότητα μεταφοράς επιβατών 1.915, ικανότητα μεταφοράς οχημάτων 418, με καμπίνες, καφέ μπαρ σελφ σέρβις, τηλεϊατρική κάλυψη, ασύρματη σύνδεση Ίντερνετ κτλ.

Αντίστοιχα, το Blue Star Chios έχει μήκος 141 μ., πλάτος 21 μ., η μέγιστη ταχύτητά του είναι οι 27 κόμβοι, υπό κανονικές συνθήκες μπορεί να μεταφέρει 1.782 επιβάτες, 418 οχήματα, διαθέτει 72 καμπίνες, καφέ μπαρ σελφ σέρβις, τηλεϊατρική κάλυψη, ασύρματη σύνδεση Ίντερνετ κτλ.

-H Attica Group δραστηριοποιείται στην επιβατηγό ναυτιλία μέσω των SUPERFAST FERRIES, BLUE STAR FERRIES, HELLENIC SEAWAYS και AFRICA MOROCCO LINK με συνολικά 32 πλοία που προσφέρουν σύγχρονες, υψηλού επιπέδου μεταφορικές υπηρεσίες στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Τα πλοία του στόλου της ταξιδεύουν σε 4 χώρες, σε 60 μοναδικούς προορισμούς, προσεγγίζοντας 71 λιμάνια, μεταφέροντας πάνω από 7 εκατ. επιβάτες, 1 εκατ. Ι.Χ. οχήματα και 400.000 φορτηγά αυτοκίνητα ετησίως.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here