Γαστρονομικός τουρισμός + Επιχειρηματικότητα: μοχλός ανάπτυξης του τουρισμού

0
798
views

«Ο τουρίστας που ασχολείται με τη γαστρονομία, ψάχνει την αυθεντικότητα, ψάχνει την εμπειρία σ’ έναν τόπο» επισημάνθηκε στο πλαίσιο ημερίδας σχετικά με τον γαστρονομικό τουρισμό.

ΤΗΣ ΝΤΕΠΥΣ ΧΙΩΤΟΠΟΥΛΟΥ (hiotopoulou@gmail.com)

Γαστρονομικός Τουρισμός και Επιχειρηματικότητα ήταν ο τίτλος της ημερίδας

«Η γαστρονομία ως μοχλός ανάπτυξης του τουρισμού. Το παράδειγμα της Ιταλίας» ήταν το θέμα που ανέλυσε η διευθύντρια ΕΟΤ Μιλάνου Κυριακή Μπουλασίδου, στο πλαίσιο ημερίδας σχετικά με το γαστρονομικό τουρισμό και την επιχειρηματικότητα.

«Το 44% των τουριστών που ενδιαφέρονται για τη γαστρονομία, επιλέγουν τον προορισμό σύμφωνα με τα προϊόντα του τόπου και τα πιάτα» επισήμανε η κα. Μπουλασίδου, κατά τη διάρκεια της εισήγησής της στην ημερίδα που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του 29ου πολυσυνεδρίου Money Show, στη Θεσσαλονίκη.

Όπως η ίδια ανέφερε, το 2018 αποτελεί Έτος Ιταλικής Γαστρονομίας, με στόχο την ανάδειξη της γαστρονομικής παράδοσης και κουλτούρας.

«Το φαγητό αποτελεί θεμελιώδη δύναμη στον τουρισμό» επισήμανε η κα. Μπουλασίδου.

«Η γαστρονομία ως μοχλός ανάπτυξης του τουρισμού. Το παράδειγμα της Ιταλίας» ήταν το θέμα που ανέλυσε η διευθύντρια ΕΟΤ Μιλάνου Κυριακή Μπουλασίδου

Η πρωτεύουσα της Ιταλικής Γαστρονομίας

Πρωτεύουσα της Ιταλικής Γαστρονομίας δεν είναι άλλη από την Πάρμα, στην περιφέρεια της Εμίλια Ρομάνια (Emilia Romagna), πόλη γνωστή για τα τοπικά της προϊόντα, αλλά και για τα αρχιτεκτονικά της αξιοθέατα και το πανεπιστήμιο, ένα από τα αρχαιότερα στον κόσμο.

Και ποιος δεν έχει δοκιμάσει, ή έστω, ακούσει, για την περίφημη παρμεζάνα της Πάρμας, αλλά και το αλλαντικό προσούτο (prosciutto di Parma), ή τη φημισμένη εταιρία ζυμαρικών παγκοσμίως γνωστή, η έδρα της οποίας είναι στην Πάρμα. Εκεί, λειτουργεί και μουσείο φαγητού καθώς και σχολή μαγειρικής.

Σ’ ότι αφορά το δίπτυχο «γαστρονομικός τουρισμός + επιχειρηματικότητα», η διευθύντρια ΕΟΤ Μιλάνου Κυριακή Μπουλασίδου, αναφέρθηκε στα γκουρμέ deli καταστήματα EATALY, του επιχειρηματία Oscar Farinetti, 26 στο σύνολο, σ’ όλον τον κόσμο, από το Τόκυο και την Τουρκία, μέχρι το Λος Άντζελες και το Μόναχο, και από τη Νέα Υόρκη έως το Σάο Πάολο της Βραζιλίας.

Επιπρόσθετα, αναφέρθηκε και στη FICO, έναν τεράστιο χώρο στην Μπολόνια, την Disneyland της γαστρονομίας, όπως τον αποκαλούν.

Γαστρονομικά ταξίδια

«Γαστρονομικός Τουρισμός και Επιχειρηματικότητα» ήταν το θέμα της ημερίδας που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στο πλαίσιο του 29ου Money Show, από το δήμο Θεσσαλονίκης και το Ελληνο – Ιταλικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης.

«Ο τουρισμός είναι η αίσθηση του ‘τόπου’» ανέφερε η Μαρία Παρταλίδου Επίκουρος Καθηγήτρια ΑΠΘ – Τομέας Αγροτικής Οικονομίας, μιλώντας για τον αγροτουρισμό και τη γαστρονομία.
«Ο τουρισμός είναι προσωπικές μνήμες, συλλογικές μνήμες, είναι το τοπίο, το συναισθηματικό δέσιμο, είναι πολιτισμός» είπε, μεταξύ άλλων, η κα. Παρταλίδου, αναλύοντας το θέμα «Αγροτουρισμός και γαστρονομία: τοπικές ιδιοτυπίες και επιχειρηματικές καινοτομίες».

«Αγροτουρισμός και γαστρονομία: τοπικές ιδιοτυπίες και επιχειρηματικές καινοτομίες» ήταν το θέμα που ανέπτυξε η Μαρία Παρταλίδου (μέσο)

Από την πλευρά του ο Chef Ambassador 2018 και ιδιοκτήτης εστιατορίου στη Θεσσαλονίκη, Δημήτρης Τασιούλας, αναφέρθηκε στην προσέλκυση υψηλού γαστρονομικού τουρισμού, εξηγώντας κάποια παραδείγματα με Ισραηλινούς πελάτες – δημοσιογράφους και κατ’ επέκταση influencers που έμειναν ικανοποιημένοι από τις νέες σύγχρονες μαγειρικές τεχνικές που χρησιμοποιούν στο εστιατόριο, πάντα με βάση τοπικά προϊόντα.

«Το 10% του παγκόσμιου τουριστικού πληθυσμού είναι ατομικοί περιπλανητές που αναζητούν εμπειρίες» ανέφερε, μεταξύ άλλων ο κ. Τασιούλας, ο οποίος ανέπτυξε το θέμα «Προσέλκυση υψηλού γαστρονομικού τουρισμού».

«Προσέλκυση υψηλού γαστρονομικού τουρισμού» ήταν το θέμα του Δημήτρη Τασιούλα

Πάμε ταξίδι;

«Πάμε ταξίδι; Ένα γαστρονομικό δράμα αποπλάνησης της δίαιτας γεμάτο εμπειρίες» ήταν το θέμα που ανέπτυξε ο Γιώργος Παλησίδης, εκπαιδευτής ΙΕΚ Θέρμης και μέλος δς του Ελληνο – Ιταλικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης.

Όπως ο ίδιος ανέφερε, «ως Έλληνες, κουλτούρα πολιτισμική δεν έχουμε, ακόμη ψάχνουμε την ταυτότητά μας, φοβόμαστε για τα προϊόντα μας» είπε, μεταξύ άλλων, ο κ. Παλησίδης, κατά τη διάρκεια της ημερίδας.

Επισήμανε, ότι ο γαστροτουρίστας θα ταξιδέψει ακόμη και 150 χλμ. μακριά, για να πάει να δοκιμάσει κάποιες γεύσεις, να ζήσει την εμπειρία.

Ο κ. Παλησίδης ανέφερε παραδείγματα, όπως, το γεγονός ότι έχουμε περί τις 4.000 παραδοσιακές ταβέρνες, πολλές από τις οποίες, στον κατάλογό τους, συμπεριλαμβάνουν καρμπονάρα και σαλάτα σίζαρς.

«Πάμε ταξίδι; Ένα γαστρονομικό δράμα αποπλάνησης της δίαιτας γεμάτο εμπειρίες» ήταν το θέμα που ανέπτυξε ο Γιώργος Παλησίδης

Thessaloniki Food Festival

«Παρατηρήσεις και αποτελέσματα στοχευμένων δράσεων του Thessaloniki Food Festival στις επιχειρήσεις της πόλης» ήταν το θέμα που ανέπτυξε η υπεύθυνη του TFF, από το τμήμα Τουρισμού δήμου Θεσσαλονίκης Λίλιαν Σαμαρά.

Όπως η ίδια εξήγησε, το TFF, ξεκίνησε πριν 8 χρόνια στη Θεσσαλονίκη, το 2011, και εξακολουθεί να λαμβάνει χώρα, με δράσεις καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.

«Η γαστρονομία ενώνει τους λαούς» είπε η κα. Σαμαρά αναφερόμενη στην πρόσφατη παρουσίαση της γαστρονομίας της Θεσσαλονίκης, στο Βελιγράδι, στο πλαίσιο ενός ελληνικού δεκαημέρου που διοργανώνεται στην πρωτεύουσα της Σερβίας.

Η κα. Σαμαρά αναφέρθηκε στη δράση του TFF που εξακολουθεί να πραγματοποιείται, το «Τρίτη βράδυ τρώμε έξω με 10 ευρώ», στόχος της οποίας είναι η τόνωση των καταστημάτων εστίασης σε μια ‘νεκρή’ ημέρα της εβδομάδας. Παράλληλα, δίνει την ευκαιρία στο κοινό να γευτεί ένα ολοκληρωμένο γεύμα ή δείπνο, σε μια πολύ καλή τιμή.

Στις νέες τάσεις της γαστρονομίας της πόλης, στα διάφορα street food που πραγματοποιούνται και προσελκύουν και τουρίστες από τις γειτονικές μας χώρες, αναφέρθηκε η κα. Σαμαρά.

«Παρατηρήσεις και αποτελέσματα στοχευμένων δράσεων του Thessaloniki Food Festival στις επιχειρήσεις της πόλης» ήταν το θέμα που ανέπτυξε η Λίλιαν Σαμαρά

*

-Η ημερίδα με τίτλο «Γαστρονομικός Τουρισμός και επιχειρηματικότητα» πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 29 Απριλίου, στο πλαίσιο του 29ου Money Show, στο Regency Ballroom του Hyatt Regency Thessaloniki.

-Την ημερίδα διοργάνωσαν ο δήμος Θεσσαλονίκης και το Ελληνο – Ιταλικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης, και είχαμε την τιμή να την συντονίσουμε.

Το πάνελ της ημερίδας με τίτλο «Γαστρονομικός Τουρισμός και Επιχειρηματικότητα» (φωτ. Άννυ Καρολίδου)

-Χαιρετισμό απεύθυνε ο αντιδήμαρχος Τουριστικής Ανάπτυξης και Διεθνών Σχέσεων δήμου Θεσσαλονίκης Σπύρος Πέγκας, ο οποίος αναφέρθηκε στο γαστρονομικό γίγνεσθαι της πόλης,

Ο αντιδήμαρχος Τουριστικής Ανάπτυξης και Διεθνών Σχέσεων δήμου Θεσσαλονίκης Σπύρος Πέγκας

ο γενικός γραμματέας του Ελληνο – Ιταλικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης Marco Della Puppa επισημαίνοντας ότι η γαστρονομία είναι κουλτούρα και το γεγονός ότι οι Ιταλοί αγοράζουν προϊόντα με την περιοχή προέλευσης, ενώ οι Έλληνες συνήθως ψωνίζουν ανάλογα με την ετικέτα του παραγωγού.

Ο γενικός γραμματέας του Ελληνο – Ιταλικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης Marco Della Puppa

Ο κ. Della Puppa αναφέρθηκε και στην Παγκόσμια Εβδομάδα Ιταλικής Κουζίνας που πραγματοποιείται τέλη Οκτωβρίου και πραγματοποιούνται περί οι 1.700 δράσεις σε 130 χώρες ταυτόχρονα.

-Σύντομο χαιρετισμό έκανε ο πρόεδρος του Ελληνο – Ιταλικού Επιμελητηρίου και επίτιμος Πρόξενος της Ιταλίας Χρήστος Σαραντόπουλος, ο οποίος αναφέρθηκε στους βασικούς τομείς της ελληνικής οικονομίας, μεταξύ των οποίων, και ο τουρισμός.

-Τοποθετήσεις έκαναν ο Γιώργος Μπασμαδέλης από το Τμήμα Τουρισμού δήμου Θεσσαλονίκης, αναφερόμενος στους ξένους δημοσιογράφους και ανθρώπους των ΜΜΕ, που έχουν επισκεφτεί τη Θεσσαλονίκη εστιάζοντας στη γαστρονομία της πόλης, καθηγητές ΙΕΚ και του Χαροκόπειου Πανεπιστημίου, άνθρωποι του τουρισμού και της γαστρονομίας.

 

 

 

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here