Τουριστικό μάρκετινγκ: Το τώρα είναι ήδη χθες!

0
167
views
Η σύμβουλος τουριστικού μάρκετινγκ Σοφία Μπουρνατζή (πρώτη αριστερά) στο πάνελ ημερίδας σχετικά με τον "Σκοτεινό Τουρισμό"

Ο τουρισμός, τη μετά κορονοϊό εποχή, θέτει νέες όρους, νέες συνήθειες, νέες συμπεριφορές τόσο για τους μελλοντικούς ταξιδιώτες όσο και για τους επιχειρηματίες του κλάδου αλλά και για τους κατοίκους όχι μόνο της χώρας μας αλλά ολόκληρου του πλανήτη.

Νέοι οι όροι και για το τουριστικό μάρκετινγκ, στη – μετά κορονοϊό- εποχή, που, αν μη τι άλλο, απαιτούνται αυστηρά χρονοδιαγράμματα, ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα, εμπιστοσύνη, ποιότητα, πράξεις.

Η πολύπειρη και βραβευμένη σε θέματα τουριστικού μάρκετινγκ και επικοινωνίας Σοφία Μπουρνατζή καταθέτει στο debbiestravel.gr τη δική της άποψη, για την εξέλιξη του τουριστικού μάρκετινγκ στη -μετά κορονοϊό- εποχή.

Ανταγωνιστικοί οι ελληνικοί προορισμοί

«Σε χρόνους τουριστικού μάρκετινγκ, το 2020 είναι καθαρά μια διαδικασία διεκπεραίωσης για ό,τι μπορεί να σωθεί. Το βλέμμα όλων μας είναι στραμμένο στην επόμενη διετία, λαμβάνοντας υπ’ όψιν τις  συνθήκες που θα επικρατούν.

Το πλάνο δράσεων και οι αποφάσεις των φορέων προβολής θα πρέπει να οριστικοποιηθούν άμεσα για να δοθεί στους ελληνικούς προορισμούς ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι των υπολοίπων.

Απόκτηση εμπειρίας

Μέχρι πρότινος, οι έννοιες ήπια τουριστική ανάπτυξη, θεματικός τουρισμός, περιβαλλοντική πιστοποίηση, εντάσσονταν στη στρατηγική ως αφηρημένοι όροι που θα μπορούσαν να προσελκύσουν τους επισκέπτες των λεγόμενων ώριμων αγορών.

Ο χρόνος προσαρμογής τους όμως, έχει παρέλθει. Δεν είναι πια απλώς έννοιες, αλλά μια πραγματικότητα που αν δεν ισχύσει, ένα μεγάλο μέρος των επισκεπτών μας θα χαθεί. Πρόκειται για τους πιο ποιοτικούς τουρίστες, ανεξάρτητα από την εθνικότητα, τη θρησκεία ή την οικονομική τους επιφάνεια. Είναι αυτοί που επισκέπτονται προορισμούς λιγότερο γνωστούς, που κινούνται μεμονωμένα ή με γκρουπ, που έρχονται ενημερωμένοι, με γνώμονα πάντα την απόκτηση μιας συνολικής εμπειρίας. Οι συνειδητοποιημένοι επισκέπτες οι οποίοι ενδιαφέρονται για την υγεία και την ασφάλεια, το περιβάλλον, την ευημερία της κοινότητας.

Αγορές – στόχοι

Ο σχεδιασμός στρατηγικής των προσεχών ετών θα γίνεται με ενδελεχή έρευνα ώστε να εντοπιστούν αρχικά οι αγορές-στόχοι με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που διαθέτει καθεμιά. Το πλάνο δράσεων θα τηρεί αυστηρά χρονοδιαγράμματα και θα είναι ευέλικτο, με εναλλακτικές λύσεις για κάθε πιθανή ανατροπή.

Ως πλέον αποτελεσματικές δράσεις  θα αναδειχθούν αυτές που απευθύνονται σε στοχευμένο κοινό και όχι σε μια γενική παρουσίαση του προορισμού. Στα τουριστικά χαρακτηριστικά των προορισμών θα ενσωματωθούν σταδιακά όλοι οι τομείς της κοινωνίας, με τη λογική πως ό,τι είναι καλό για τους κατοίκους είναι και για τους επισκέπτες της περιοχής τους.

Οι ανθρώπινες δραστηριότητες και σχέσεις, η ιστορία και η κουλτούρα, το φυσικό περιβάλλον και τα τοπικά προϊόντα, θα αντικαταστήσουν τους συνηθισμένους τουριστικούς πυλώνες προβολής.

Τίθενται πλέον θέματα εμπιστοσύνης μεταξύ συνεργατών αλλά και μεταξύ επισκέπτη-κατοίκου. Αυτή η εμπιστοσύνη θα κτιστεί δύσκολα, αλλά όταν επιτευχθεί θα παραμείνει για αρκετά χρόνια, ενισχύοντας τον άνθρωπο πίσω από την τεχνολογία: την οικογενειακή επιχείρηση φιλοξενίας, τον τουριστικό πράκτορα, ακόμη και τον δημοσιογράφο τουρισμού.

Ασημένιο (Silver) βραβείο απέσπασε η Σοφία Μπουρνατζή και η εταιρία Tουριστικού Mάρκετινγκ Pass Partout στα Tourism Awards 2019, στην κατηγορία «Πολιτιστικός Τουρισμός» για την καμπάνια τουριστικής προβολής «Τουρισμός Ιστορικής Μνήμης στη Θεσσαλονίκη»

Τα υπέρ και τα κατά

Υπάρχουν υπέρ και κατά στο τουριστικό μάρκετινγκ της επόμενης μέρας.

Στα κατά υπολογίζονται: η απόλυτη εξειδίκευση των δράσεων και επομένως η αύξηση του προϋπολογισμού προβολής, η συρρίκνωση της αγοράς για οικονομικούς και κοινωνικούς λόγους, η δυσκολία προσέγγισης νέων πελατών.

Τα πλεονεκτήματα είναι:σχεδόν όλοι οι ελληνικοί προορισμοί έχουν τις προϋποθέσεις να αντιμετωπίσουν τις παραπάνω προκλήσεις, η Ελλάδα προσέθεσε στην επιχειρηματολογία της το θέμα της ασφάλειας τόσο σε επίπεδο υγείας όσο και σε επίπεδο ελεύθερης μετακίνησης και κυρίως ότι διατηρείται η κοινωνική συνοχή. 

Θεωρώ δεδομένο ότι στην Ελλάδα διαθέτουμε ένα εξαιρετικό επίπεδο συμβούλων μάρκετινγκ και ότι οι φορείς και οι επαγγελματίες θα τους εμπιστευτούν. Δεν περιμένουμε να έρθει ο καιρός που θα πραγματοποιηθούν μελέτες. Ήρθε ήδη το πλήρωμα του χρόνου οι μελέτες να βγουν από τα συρτάρια και να γίνουν πλάνο δράσεων.»

ΣΟΦΙΑ ΜΠΟΥΡΝΑΤΖΗ – ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ, PASS PARTOUT – Tourism Marketing (info@pass2greece.gr)

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here