Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024
ΑρχικήUncategorizedΤΡΑΙΝΟΣΕ made by Italy!

ΤΡΑΙΝΟΣΕ made by Italy!

Πώς προβλέπεται άραγε ο ελληνικός σιδηρόδρομος σε μερικά έτη, μετά και την εξαγορά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από τους Ιταλούς;…

Της Ντέπυς Χιωτοπούλου (hiotopoulou@gmail.com)

Έναντι 45 εκατομμυρίων ευρώ εξαγοράστηκε η ελληνική εταιρία σιδηροδρομικών μεταφορών ΤΡΑΙΝΟΣΕ από τον Οργανισμό Ιταλικών Κρατικών Σιδηροδρόμων FS (Ferrovie dello Stato Italiane Group).

«Μιλάμε για μια νέα πραγματικότητα’ ο ελληνικός σιδηρόδρομος περνάει στα χέρια των Ιταλών» αναφέρει στο debbiestravel.gr ο πρόεδρος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Παναγιώτης Θεοχάρης, ο οποίος παρέστη στη σημερινή τελετή υπογραφής της σύμβασης της πώλησης του 100% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην Ferrovie Dello Stato Italiane Group.

Ωστόσο, όπως ο ίδιος αναφέρει, «το σημερινό ήταν το πρώτο βήμα, η πρώτη διαδικασία». Θα χρειαστεί ένα διάστημα, περί τους δυο μήνες (έως Απρίλιο του 2017) για την ολοκλήρωση της συναλλαγής, η οποία τελεί υπό την αίρεση των εγκρίσεων των αρμόδιων ευρωπαϊκών αρχών, ενώ θα πρέπει να υπάρξει και Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) για τη ρύθμιση των χρεών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προς τον ΟΣΕ, ύψους άνω των 700 εκατ. ευρώ.

Ελληνικό τρένο (αριστερά), Ιταλικό τρένο (δεξιά)

Η τεχνογνωσία και τα έργα

Αναμφίβολα, από τη μια η τεχνογνωσία των Ιταλών αναμένεται να φέρει ανάπτυξη στον ελληνικό σιδηρόδρομο.

«Τα θετικά είναι ότι θα έχουν τη δυνατότητα για προσλήψεις, κάτι που εμείς δεν είχαμε, όπως για παράδειγμα σε μηχανοδηγούς» λέει στο debbiestravel.gr ο πρόεδρος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Παναγιώτης Θεοχάρης προσθέτοντας ως θετικό στοιχείο και τη διαχείριση του τροχαίου υλικού.

Σ’ ότι αφορά επενδύσεις στον ελληνικό σιδηρόδρομο, ο κ. Θεοχάρης απαντά «δεν έχουν δέσμευση για επενδύσεις’ ποια επενδυτική πολιτική θα ακολουθήσουν, τι σχέδιο δράσης, θα το δείξει η πορεία».

Από την άλλη, χρειάζεται η ολοκλήρωση των έργων, της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής, μήκους 106 χλμ., στο κομμάτι Τιθορέα – Δομοκός, από μηχανοκίνητη σε ηλεκτροκίνητη, ώστε να μειωθεί ο χρόνος του ταξιδιού στο δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Αθήνα και αντίστροφα, από τις 5,5 περίπου ώρες που ισχύει σήμερα στις 3,5 ώρες.

Έργο που λέγεται ότι θα ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2017. Εάν περνάει και αυτό από τα χέρια των Ιταλών, μπορεί, ειδάλλως…

*

-Η σύμβαση πώλησης του 100% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στον Οργανισμό Ιταλικών Κρατικών Σιδηροδρόμων FS υπεγράφη σήμερα, Τετάρτη 18 Ιανουαρίου 2017,  έναντι συνολικού τιμήματος 45 εκατ. ευρώ από τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΤΑΙΠΕΔ, Αντώνη Λεούση και τον διευθύνοντα σύμβουλο της Ferrovie dello Stato Italiane Group, Renato Mazzoncini.

ΤΑΙΠΕΔ ΠΩΛΗΣΗ ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΣΤΗΝ FERROVIE DELLO STATO
Ο ΔΣ του ΤΑΙΠΕΔ Αντώνης Λεούσης (δεξιά) και ο ΔΣ της Ferrovie Dello Stato Renato Mazzoncini (αριστερά)

-Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι ο κύριος σιδηροδρομικός φορέας στην Ελλάδα και παρέχει υπηρεσίες μεταφοράς εμπορευμάτων και επιβατών σε προαστιακό, περιφερειακό, εθνικό και διεθνές επίπεδο, συμπεριλαμβανομένων υπηρεσιών υλικοτεχνικής υποδομής (Logistics).

-Το 2015 μετέφερε 16 εκατομμύρια άτομα, με 130 εκατομμύρια ευρώ έσοδα και κέρδη ύψους 2,7 εκατομμυρίων ευρώ, απολαμβάνοντας  από το 2013 οικονομική ισορροπία. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει 670 υπαλλήλους, περίπου 1.100 ηλεκτράμαξες και συρμούς σε leasing και θέτει σε κυκλοφορία περίπου 300 τρένα ημερησίως. Το 2016 μετέφερε περί τα 17,5 εκατ. επιβάτες.

 

 

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Δημοφιλη αρθρα