debbiestravel Travel + more!

Travel, tourism news, travel in Greece & all over the world, food & travel,culture,economy

Ναι στις συνέργειες αλλά…

Όλοι λένε «ναι»’ «ναι» σε έναν κοινό φορέα, έναν Οργανισμό Τουριστικής Προβολής της Θεσσαλονίκης, που θα τοποθετήσει την πόλη ψηλά και θα είναι για το καλό όλων και βασικά, για το καλό της τοπικής οικονομίας. Αλλά…

Της Ντέπυς Χιωτοπούλου (hiotopoulou@gmail.com)

«Ο κάθε φορέας είχε τη δική του τουριστική επιτροπή και έκανε ό,τι ήθελε. Πρέπει να βγάλουμε έναν ενιαίο φορέα, και τα χρήματα μας να πιάνουν τόπο. Να δούμε τι προβλήματα υπάρχουν και να πάρουμε αποφάσεις που δεν θα μείνουν στα χαρτιά αλλά θα υλοποιηθούν» επισήμανε ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης (ΕΕΘ) Μιχάλης Ζορπίδης, στο πλαίσιο της σημερινής σύσκεψης φορέων για το μέλλον του τουρισμού στη Θεσσαλονίκη.

Όπως είπε ο κ. Ζορπίδης στους φορείς που συμμετείχαν στη σημερινή σύσκεψη «έχουμε έναν Οργανισμό Τουριστικής Προβολής, να είμαστε όλοι κοντά, και να κινηθούμε όλοι γύρω από αυτόν τον Οργανισμό».

Επισήμανε δε, ότι ως Επιμελητήριο οργανώνουν ένα φεστιβάλ τουρισμού, από τις 19 – 22 Μαΐου, με στόχο να έρθουν τόσο οι Βορειοελλαδίτες όσο και οι υπόλοιποι Έλληνες και να παρουσιαστούν τα καλοκαιρινά προγράμματα καθώς και να ενημερωθεί το κοινό. «Εξ ανάγκης το κάνουμε, μπορούμε όλοι μαζί;’ να το κάνουμε τότε» είπε με αγανάκτηση αλλά και δόση αγωνίας για το μέλλον των επιχειρήσεων ο πρόεδρος του ΕΕΘ και τουριστικός πράκτορας επί 42 έτη, Μιχάλης Ζορπίδης.

IMG_20160302_125727

Η πρόεδρος του Οργανισμού Τουριστικής Προβολής Θεσσαλονίκης, Βούλα Πατουλίδου, από την πλευρά της, συμφώνησε ότι ο Οργανισμός είχε αφεθεί στην τύχη του, ωστόσο όταν τον παρέλαβε εκείνη, τον Απρίλιο του 2015, ως Οργανισμός είχε πολλές πληγές, χρέη, «ανοιχτά» προγράμματα κ.ά.

«Θα έπρεπε να είναι η κορωνίδα του τουρισμού» είπε η κα. Πατουλίδου, παρουσία των φορέων της πόλης, που ανταποκρίθηκαν θετικά στο κάλεσμα του ΕΕΘ και του κυρίου Ζορπίδη.

IMG_20160302_132416

Σπασμωδικές κινήσεις και έλλειψη αναγνωρισιμότητας

«Εμείς, ως τουριστικοί πράκτορες, πάντα ήμασταν στο πλευρό σας, για το καλό της πόλης» είπε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Τουριστικών Πρακτόρων, Μιχάλης Πεζίκογλου, επισημαίνοντας βεβαίως τις σπασμωδικές κινήσεις που κάνει ο κάθε φορέας από μόνος του, προσπαθώντας για την προβολή της πόλης.

IMG_20160302_145047

Από την πλευρά του ο πρόεδρος της Ένωσης Τουριστικών Γραφείων Μακεδονίας Θράκης, Βύρων Θεολόγης, επικαλέστηκε τρεις λόγους για τη γενικότερη κατάσταση της πόλης. «Το νούμερο ένα πρόβλημα της Θεσσαλονίκης είναι η έλλειψη αναγνωρισιμότητας» επισήμανε ο κ. Θεολόγης, με δεύτερο λόγο την ανάγκη της αεροπορικής σύνδεσης της πόλης όλο το χρόνο, «και όχι μόνο για 2-3 μήνες» και ο τρίτος λόγος είναι ότι πρέπει να βρεθούν τρόποι ώστε «να πείσουμε τον Ευρωπαίο να έρθει στην πόλη μας».

Επιπρόσθετα, ο κ. Θεολόγης μιλώντας στο debbiestravel.wordpress.com, σχετικά με την αεροπορική σύνδεση της πόλης, επισήμανε, ότι «εμείς, οι τουριστικοί πράκτορες, πρέπει από την πλευρά μας να στηρίξουμε τις αεροπορικές εταιρίες, ώστε να έχουν δραστηριότητα στην πόλη όλο το χρόνο».

IMG_20160302_145031

Μόνο λόγια…

Στην επίθεση του προέδρου του ΕΕΘ, Μιχάλη Ζορπίδη, ως προς το τμήμα Τουρισμού δήμου Θεσσαλονίκης, απάντησε η υπεύθυνη του συγκεκριμένου τμήματος, Μαργαρίτα Σαλπιγγίδου.

«Έχω παρευρεθεί, εδώ, σε άλλες δυο τέτοιες συσκέψεις φορέων, και μόνο λόγια’ πράξεις δεν είδα, μέχρι τώρα» επισήμανε η κα. Σαλπιγγίδου, επισημαίνοντας, μεταξύ άλλων, ότι η Θεσσαλονίκη τουριστικά άρχισε να «ακούγεται» μετά το 2011, δηλαδή από τότε που ανέλαβε τη δημαρχία ο Γιάννης Μπουτάρης και η παράταξή του.

Η κα. Σαλπιγγίδου ανέφερε, ότι εκτός από το γραφείο πληροφοριών που βρίσκεται στην πλατεία Αριστοτέλους, και λειτουργεί καθημερινά, ετοιμάζεται να λειτουργήσει ένα ακόμη, στην πλατεία του Λευκού Πύργου.

Από την πλευρά της, η εκπρόσωπος της Περιφερειακής Υπηρεσίας Τουρισμού Κεντρικής Μακεδονίας, Ιωάννα Λιάκου, επισήμανε ότι ως υπηρεσία είναι στο πλευρό των φορέων της πόλης για την ανάπτυξη του τουριστικού προϊόντος και διευκρίνισε ότι το γραφείο πληροφοριών στο αεροδρόμιο λειτουργεί κανονικά.

Προσέλκυση κρουαζιερόπλοιων

Ναι στις συνέργειες λέει και ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) και όπως είπε ο αντιπρόεδρος, Κώστας Μέλλιος, «έχουμε βάλει χρήματα στον Οργανισμό Τουριστικής Προβολής Θεσσαλονίκης, ωστόσο χρειάζεται να επανδρωθεί με έμπειρους ανθρώπους πάνω στον τουρισμό».

Σύμφωνα με τον ίδιο, θα δώσουν ένα χρονικό περιθώριο για το πώς θα εξελιχθεί η πορεία του ΟΤΠ, ώστε να αποφασίσουν για το εάν θα συνεχίσουν να χρηματοδοτούν ή όχι.

Σ’ ότι αφορά την προσέλκυση κρουαζιερόπλοιων και το φετινό πλάνο, ο κ. Μέλλιος επισήμανε ότι μέχρι στιγμής -και συγκεκριμένα μέχρι τα τέλη Φεβρουαρίου-, βρισκόταν στο 80% του στόχου ως προς την έλευση κρουαζιερόπλοιων. «Ελπίζουμε, ότι θα καταφέρουμε να ξεπεράσουμε τα περσινά νούμερα» είπε ο κ. Μέλλιος που σύμφωνα με στοιχεία σημειώθηκαν περί τις 35 αφίξεις. Ωστόσο, μια πιο καθαρή εικόνα σχετικά με τις αφίξεις, θα έχουν περί τα τέλη Μαρτίου – Απρίλιο.

Ο αντιπρόεδρος του ΟΛΘ, κ. Μέλλιος, μιλώντας στο debbiestravel.wordpress.com, σημείωσε, ότι λόγω των γεγονότων με το προσφυγικό, τα τρομοκρατικά χτυπήματα κ.ά., υπάρχουν αρκετές αλλαγές προσεγγίσεων λιμανιών από τις εταιρίες κρουαζιέρων και «υπολογίζουμε ότι, ακόμη και την τελευταία στιγμή, θα έρθουν περισσότερα κρουαζιερόπλοια στην πόλη».

Από την πλευρά του, ο κ. Ζορπίδης, επισήμανε στον κ. Μέλλιο, ότι στο λιμάνι της Καβάλας υπάρχουν περί τις 63 προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων, θεωρώντας τις 35 δικές μας αφίξεις, μικρό αριθμό.

IMG_20160302_140542

Συμπαραστάτες στις προσπάθειες

Τη συμβολή της στα μέγιστα για το καλό της πόλης επισήμανε η Γενική Αστυνομική Διεύθυνση Θεσσαλονίκης και ο εκπρόσωπός της, Ταξίαρχος Κωνσταντίνος Ανεστίδης. «Θα είμαστε δίπλα σας, σε κάθε προσπάθεια που κάνετε» είπε ο κ. Ανεστίδης.

Από την πλευρά του και ο αερολιμενάρχης του «Μακεδονία», Αχιλλέας Τοπούζας, σημείωσε ότι είναι συμπαραστάτης όλων των προσπαθειών που κάνουν οι φορείς της πόλης για την ανάπτυξη του τουρισμού.

«Όταν παρέλαβα το αεροδρόμιο, πριν πέντε χρόνια, διακινούνταν 3,5 εκατ. επιβάτες» είπε ο κ. Τοπούζας συμπληρώνοντας ότι το 2015 σημειώθηκε αύξηση 13% με 5,7 εκατ. επιβάτες.

«Βεβαίως, τα προβλήματα είναι πολλά, κυρίως οικονομικής φύσεως» είπε ο κ. Τοπούζας.

Και ο αναπληρωτής διευθυντής της ΔΕΘ – Helexpo, Αλέξης Τσαξιρλής, αναφέρθηκε στις προσπάθειες που κάνει η έκθεση για το καλό της πόλης, «και τουριστικά να έχει σημείο αναφοράς η έκθεση» είπε ο κ. Τσαξιρλής.

Ο Ρούλης Εδιάρογλου, από τον Ελληνο – Τουρκικό Επιμελητήριο αναφέρθηκε στην εμπορική και τουριστική έκθεση της Σμύρνης που αναλαμβάνει να οργανώσει επιχειρηματίας από τη Μυτιλήνη, «εμείς θα συμμετέχουμε για να μπορέσουμε να προσελκύσουμε επιχειρηματίες από κει» είπε, μεταξύ άλλων, ο κ. Εδιάρογλου.

Μόνη ελπίδα ο τουρισμός

Έντονη ήταν και η αγωνία του εμπορικού κόσμου της πόλης και συγκεκριμένα του προέδρου του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, Παντελή Φιλιππίδη, ο οποίος επισήμανε «να υπάρχει ένας φορέας με μία φωνή, και όλοι να ακολουθήσουμε» λέγοντας ότι η μόνη τους ελπίδα είναι ο τουρισμός.

Ο κ. Φιλιππίδης έθιξε και το θέμα σχετικά με το άνοιγμα των καταστημάτων τις Κυριακές, λέγοντας ότι έχουν ακουστεί πολλά, σχετικά με το εάν πρέπει ή όχι να είναι ανοιχτά τα καταστήματα τις Κυριακές.

«Τις δυο Κυριακές το χρόνο, κατά τη διάρκεια της λειτουργίας της ΔΕΘ που είμαστε ανοιχτά το αποτέλεσμα ήταν καταστροφικό» είπε ο κ. Φιλιππίδης.

Σε ερώτηση του αντιπροέδρου του ΟΛΘ, Κώστα Μέλλιου, σχετικά με την ανακοίνωση του Εμπορικού Συλλόγου του Βόλου, για το άνοιγμα των καταστημάτων τις Κυριακές που θα προσεγγίζουν την πόλη κρουαζιερόπλοια, ο κ. Φιλιππίδης απάντησε «τα κρουαζιερόπλοια δεν δίνουν τίποτα στην αγορά’ εάν πουλιέται ένας καφές, εγώ δεν μπορώ να ανοίξω 6.000 μαγαζιά’ να τα ανοίξω και να τα καταστρέψω;».

«Όχι» στο τέλος διανυκτέρευσης

Από την πλευρά του ο εκπρόσωπος της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης, Δημήτρης Σημιακός, επισήμανε ότι διακρίνει έλλειψη επικοινωνίας μεταξύ των φορέων και τόνισε ότι οι ξενοδόχοι ήταν από τους πρώτους που έχουν συμβάλλει οικονομικά στον ΟΤΠ.

Ο κ. Σημιακός συμφώνησε με όλες τις προτάσεις* που κατέθεσε το ΕΕΘ, όχι όμως με την πληρωμή τέλους διανυκτέρευσης, που ούτως ή άλλως τέλος παρεπιδημούντων καταβάλλει ο πελάτης κατά τη διάρκεια της διανυκτέρευσής του σε ξενοδοχείο.

Ανάγκη το γραφείο συνεδρίων

Έχοντας περάσει δυο περίπου χρόνια από την ίδρυση του Thessaloniki Convention Bureau, η διευθύντρια Έφη Κουδελή, επισήμανε ότι χωρίς γραφείο συνεδριακού τουρισμού, πολύ δύσκολα μια πόλη μπορεί να κερδίσει συνέδρια.

«Υπάρχει άμεση ανάγκη για υψηλού επιπέδου επαγγελματισμό» είπε, μεταξύ άλλων, η κα. Κουδελή.

4ετές τολμηρό σχέδιο

Στη σημερινή σύσκεψη φορέων, συμμετείχε και ο δήμος Θερμαϊκού, και σύμφωνα με τον εκπρόσωπο τουριστικής επιχείρησης, Μάνο Βεργίδη, «ο δήμος Θερμαϊκού βάζει σε λειτουργία τετραετές τολμηρό σχέδιο ώστε να αλλάξει την εικόνα και να προσελκύσει περισσότερους επισκέπτες».

Ο ίδιος αναφέρθηκε εν συντομία στα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο δήμος Θερμαϊκού τόσο με την χερσαία όσο και με τη θαλάσσια συγκοινωνία.

Να σημειωθεί ότι στη σύσκεψη συμμετείχαν και ο Β’ αντιπρόεδρος του ΕΕΘ, Κλεόβουλος Θεοτόκης, και το μέλος του ΔΣ του ΕΕΘ, Ματίνα Σιώχου, καθώς και μέλη του ΕΕΘ.

sysk-tourismos8402

*Οι προτάσεις του ΕΕΘ

  1. Μάρκετινγκ, προώθηση και προβολή

-Ενδυνάμωση του Οργανισμού Τουρισμού της πόλης με συμμετοχή σε αυτόν όλων των φορέων αλλά και ιδιωτών που έχουν άμεσο ενδιαφέρον για τον τουρισμό.

– Όλες οι προσπάθειες τουριστικής προβολής και προώθησης να γίνονται μέσα από τον Οργανισμό και όχι από μεμονωμένους φορείς.

-Πρόσληψη κατάλληλου επιστημονικού προσωπικού προκειμένου να σχεδιάζονται και να υλοποιούνται σύγχρονες δράσεις ανάλογες στο πνεύμα της εποχικής.

-Προσπάθεια για οικονομική ανεξαρτησία του Οργανισμού μέσα από την πληρωμή τέλους διανυκτέρευσης.

  1. Εικόνα της πόλης

-Βελτίωση της εικόνας της πόλης.

-Υπογειοποίηση των κάδων και δραστική βελτίωση του φωτισμού στο ιστορικό κέντρο.

– Ενοποίηση των αρχαιολογικών χώρων.

– Αστυνόμευση και έλεγχος της παράνομης στάθμευσης και της κατάληψης των κοινόχρηστων χώρων.

  1. Τουριστική οργάνωση της πόλης

– Δημιουργία μόνιμου κέντρου τουριστικών πληροφοριών στελεχωμένο με έμπειρο προσωπικό.

– Βελτίωση των χώρων στάθμευσης των τουριστικών λεωφορείων ιδιαίτερα μπροστά σε τουριστικά αξιοθέατα.

– Βελτίωση της σηματοδότησης στην πόλη

– Δημιουργία ηλεκτρονικών εφαρμογών που θα ενημερώνουν τον τουρίστα πριν έρθει στην πόλη και θα τον βοηθούν στην περιήγηση του όταν φτάσει αυτήν.

– Έκδοση τουριστικής κάρτας που θα προσφέρει εκπτώσεις στα μουσεία, αρχαιολογικούς χώρους, την αγορά τα εστιατόρια κλπ.

– Δημιουργία μεγάλων αθλητικών, εκθεσιακών, πολιτιστικών ή άλλων γεγονότων που θα φέρουν κόσμο στην πόλη.

– Λύση στο θέμα των τουαλετών.

-Αξιοποίηση της ιστορικής κληρονομιάς και των μνημείων της που τώρα παραμένουν αναξιοποίητα.

  1. Δημιουργία τουριστικής συνείδησης

– Δημιουργία καμπάνιας για την δημιουργία τουριστικής συνείδησης των κατοίκων της πόλης, η οποία τώρα δεν υπάρχει και αυτό επηρεάζει αρνητικά και επιβαρύνει το τουριστικό προϊόν.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Categories

%d bloggers like this: