«To τρένο είναι φθηνό και μαζικό!»

0
9
views

Στις επτά και δεκατέσσερα λεπτά το πρωί, το τρένο αναχωρεί από το σιδηροδρομικό σταθμό της Θεσσαλονίκης, με τελικό του προορισμό την πόλη της Φλώρινας, στη Δυτική Μακεδονία.

Της Ντέπυς Χιωτοπούλου + φώτο (hiotopoulou@gmail.com)

Η νυσταγμένη διάθεση, γρήγορα, μετατρέπεται σε ευδιαθεσία από τις εναλλαγές των τοπίων που έχω την ευκαιρία να απολαύσω ταξιδεύοντας με το τρένο.

Αντιγράφω ένα ωραίο κείμενο, νοσταλγικό θα το χαρακτήριζα, από ένα ταξίδι που είχα πραγματοποιήσει πριν τέσσερα περίπου χρόνια, από τη Θεσσαλονίκη στη Φλώρινα.

dsc_0086

Αφορμή, η επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη – Αμύνταιο – Φλώρινα, η οποία είχε διακοπεί τον Ιανουάριο του 2011,  μαζί με άλλες ζημιογόνες γραμμές του δικτύου, ωστόσο τέθηκε και πάλι σε λειτουργία από τον Οκτώβριο του 2012.

«Ναι, η αλήθεια είναι, ότι από την οικονομική κρίση και μετά, το 40% περίπου του έργου του σιδηρόδρομου συρρικνώθηκε» λέει στο debbiestravel.wordpress.com ο πρόεδρος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Παναγιώτης Θεοχάρης.

Σύμφωνα με τον ίδιο, από το 2011 και μετά, κόπηκαν δρομολόγια, «όλη η γραμμή της Πελοποννήσου κόπηκε, ενώ περιορίστηκαν και τα δρομολόγια από/προς Θεσσαλονίκη προς/από Φλώρινα και Έδεσσα».

Θεσσαλονίκη – Αθήνα

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ κάνει τις δικές της προσπάθειες για ανάπτυξη του σιδηροδρομικού δικτύου, ενός δικτύου, που ναι μεν, έχει πολλές δυνατότητες, αλλά…

«Το τρένο είναι φθηνό, είναι μαζικό, είναι ξεκούραστο» απαντάει ο πρόεδρος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, κ. Θεοχάρης, στην ερώτησή μας, για ποιο λόγο να επιλέξει κανείς να ταξιδέψει με τρένο.

Σ’ ότι αφορά το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Αθήνα – Θεσσαλονίκη, ρωτήσαμε τον κ. Θεοχάρη, σε τι στάδιο βρίσκονται τα έργα για τη χάραξη της νέας γραμμής στο κομμάτι Δομοκός – Λιανοκλάδι – Τιθορέα, αλλά και γενικότερα μέχρι τον τελικό προορισμό, την Αθήνα (ξεκινώντας από Θεσσαλονίκη).

Ο προγραμματισμός παράδοσης για την ολοκλήρωση της γραμμής σε ηλεκτροκίνητη, όπως πληροφορηθήκαμε, είναι για το τέλος του 2018.

dscn9321

Το ορεινό κομμάτι της υφιστάμενης μονής γραμμής, μήκους 122 χλμ., τείνει να αντικατασταθεί με νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή, μήκους 106 χλμ.

Το τμήμα από Δομοκό μέχρι Αθήνα, μήκους 235 χλμ., είναι πετρελαιοκίνητο, ενώ το κομμάτι από Θεσσαλονίκη μέχρι Δομοκό ηλεκτροκίνητο.

Εφόσον, ολοκληρωθεί, το παραπάνω τμήμα, τότε ο χρόνος διαδρομής στη γραμμή Θεσσαλονίκη – Αθήνα θα μειωθεί στις 3 ώρες και κάτι, από τις περίπου πεντέμισι, που ισχύει σήμερα.

Αξίζει δε να σημειωθεί, ότι είμαστε από τις λίγες χώρες της Ε.Ε. – ίσως και η μοναδική- που η κεντρική της σιδηροδρομική αρτηρία δεν είναι εξ’ ολοκλήρου ηλεκτροκίνητη.

Ωστόσο, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ προχωράει σε νέες προσφορές και υπηρεσίες για τους επιβάτες που επιλέγουν το τρένο για τη μετακίνησή τους. Περισσότερα διαβάστε εδώ!

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ