Οι τουρίστες 3ης ηλικίας ξοδεύουν!

0
340
views

Περί τα 2 δισ. ευρώ δαπάνησαν οι τουρίστες 3ης  ηλικίας (65+), που επισκέφθηκαν την Ελλάδα για διακοπές το 2016.

«Προφίλ εισερχόμενου τουρισμού 3ης ηλικίας για διακοπές στην Ευρώπη» ήταν το θέμα της μελέτης που εκπόνησε το  Ινστιτούτο του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ). Μια μελέτη η οποία βασίζεται σε στοιχεία της IPK International, εταιρείας με εξειδίκευση στην έρευνα της ταξιδιωτικής συμπεριφοράς των τουριστών και σκοπός της είναι η καταγραφή και η παρουσίαση αναλυτικών στοιχείων για το ταξιδιωτικό προφίλ των τουριστών τρίτης ηλικίας (65+ ετών) που επιλέγουν για ταξίδι διακοπών προορισμούς στην Ευρώπη.

Τουρίστες 65+ στην Ελλάδα

Οι τουρίστες 3ης ηλικίας με προορισμό την Ελλάδα, πραγματοποίησαν 1,7 εκατ. ταξίδια (ποσοστό 6,1% επί του συνόλου των ταξιδιών στη χώρα με τη κρουαζιέρα) και 16,5 εκατ. διανυκτερεύσεις (ποσοστό 8,5% επί του συνόλου των διανυκτερεύσεων στη χώρα με τη κρουαζιέρα).

Το 93% των επισκεπτών, το 93% των διανυκτερεύσεων και το 76% της δαπάνης προέρχονταν από ευρωπαϊκές αγορές, ενώ το 7% των διανυκτερεύσεων και το 24% της δαπάνης από μη ευρωπαϊκές αγορές.

Οι τουρίστες 3ης ηλικίας με προορισμό την Ελλάδα, πραγματοποίησαν 1,7 εκατ. ταξίδια (ποσοστό 6,1% επί του συνόλου των ταξιδιών στη χώρα με τη κρουαζιέρα) και 16,5 εκατ. διανυκτερεύσεις (ποσοστό 8,5% επί του συνόλου των διανυκτερεύσεων στη χώρα με τη κρουαζιέρα) φωτ. Ντ.Χ.

Η θέση της Ελλάδας

Σύμφωνα πάντα με τη μελέτη του ΙΝΣΕΤΕ, η Ελλάδα αποτέλεσε τον 7ο δημοφιλέστερο προορισμό για τις ευρωπαϊκές αγορές και τον 10ο δημοφιλέστερο για τις μη ευρωπαϊκές, με μερίδια αγοράς 5% και 4% αντίστοιχα.

Οι κυριότερες ευρωπαϊκές αγορές της Ελλάδας ήταν το Ηνωμένο Βασίλειο (404.000) η Γερμανία (336.000) και η Γαλλία (238.000). Στις εκτός Ευρώπης αγορές, οι ΗΠΑ  καλύπτουν το 49% των μη ευρωπαϊκών ταξιδιών (59.000), το 58% των διανυκτερεύσεων (667.000) και το 43% της δαπάνης (202.677 ευρώ).

Διανυκτερεύσεις και δαπάνες

Οι τουρίστες τρίτης ηλικίας που επισκέφθηκαν ευρωπαϊκούς προορισμούς για διακοπές το 2016, ανήλθαν σε 35,9 εκατ. Πραγματοποίησαν 344,8 εκατ. διανυκτερεύσεις και δαπάνησαν περίπου 41 δις. ευρώ. Η μέση δαπάνη ανά ταξίδι, ανήλθε σε 1.142 ευρώ και η μέση δαπάνη ανά ημέρα σε 119 ευρώ. Η πλειοψηφία των τουριστών ήταν άνδρες (58%) που ταξίδεψαν με τον/την σύντροφό τους (75%). Κατέλυσαν κυρίως σε ξενοδοχεία, με επικρατέστερη κατηγορία τα 4* (31%), είχαν ανώτερο επίπεδο εκπαίδευσης (56%) και ανήκαν στην ανώτερη εισοδηματική τάξη (55%).

Η μέση διάρκεια παραμονής τους ήταν οι 4-7 νύχτες (39%), με την Ισπανία (23%) και την Ιταλία (11%) να αποτελούν τους δημοφιλέστερους προορισμούς για διακοπές Ήλιος & Θάλασσα (32%) και CityBreak (19%).

Η πλειοψηφία των τουριστών είχε προχωρήσει σε προκράτηση (87%) του ταξιδίου τους με τις δημοφιλέστερες πηγές ενημέρωσης και κανάλια κράτησης να είναι το Internet και το ταξιδιωτικό πρακτορείο.

Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για ενημέρωση μέσω Internet εμφάνισαν οι ιστοσελίδες καταλύματος (48%) και προορισμού (41%) ενώ η κράτηση σχεδόν στο 99% έγινε μέσω προσωπικού υπολογιστή/Notebook/Tablet.

Δυναμική αγορά

Mε αφορμή την εκπόνηση της μελέτης ο Άρης Ίκκος, επιστημονικός διευθυντής του ΙΝΣΕΤΕ, δηλώνει: «Η αγορά τουριστών 3ης ηλικίας είναι και μεγάλη και εύπορη αλλά, με δεδομένες τις δημογραφικές τάσεις, και πολύ δυναμική σε παγκόσμιο επίπεδο. Η προσαρμογή του ελληνικού τουριστικού προϊόντος στις απαιτήσεις και τις επιθυμίες των συγκεκριμένων πελατών, θα επιτρέψει την αξιοποίηση του φυσικού και πολιτιστικού πλούτου της χώρας, με παράλληλη επιμήκυνση της σεζόν και αύξηση των εσόδων. Τα συστατικά υπάρχουν, απαιτείται η σύνθεσή τους με τέτοιον τρόπο ώστε να δημιουργηθεί το κατάλληλο προϊόν που θα επιτρέψει την αύξηση του εισερχόμενου ταξιδιωτικού ρεύματος από τουρίστες 3ης ηλικίας».

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here