Κεντρική Μακεδονία 365 ημέρες το χρόνο!

0
36
views

«…όραμά μας είναι να καταστεί η Κεντρική Μακεδονία παγκοσμίως γνωστή ως τουριστικός προορισμός 365 ημέρες το χρόνο…» δηλώνει με αποφασιστικότητα ο Απόστολος Τζιτζικώστας!

Της Ντέπυς Χιωτοπούλου (hiotopoulou@gmail.com)

pkm-thanos

«Ο καθένας μόνος του θα μπορούσε να τρέξει γρήγορα’ όλοι μαζί όμως, μπορούμε να πάμε μακριά» συμπληρώνει, από την πλευρά του, ο αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού & Πολιτισμού της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας (ΠΚΜ), Αλέξανδρος Θάνος.

Τρίτη 14 Φεβρουαρίου, στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, πραγματοποιήθηκε η εκδήλωση της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, σχετικά με την παρουσίαση των δράσεων που υλοποιήθηκαν κατά την τριετία 2014 – 2016 , καθώς και του νέου σχεδιασμού  της ΠΚΜ στον τομέα του τουρισμού.

Η εκδήλωση ξεκίνησε με μια αναδρομή – και όπως εξελίχθηκε με ιδιαίτερη συγκίνηση- από τον πρώην αντιπεριφερειάρχη Τουρισμού και νυν αντιπεριφερειάρχη Υποδομών Κεντρικής Μακεδονίας Γιάννη Γιώργο, σχετικά με τον απολογισμό των δράσεων τουριστικής προβολής της ΠΚΜ την τριετία 2014- 2016 και την ώθηση και αναβάθμιση που έδωσε μαζί με την εμπλεκόμενη ομάδα το παραπάνω διάστημα.

«Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας είμαστε μια κουκίδα στον γεωγραφικό χάρτη, ωστόσο, είμαστε από τις πιο αναγνωρίσιμες κουκίδες στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη» ανέφερε, μεταξύ άλλων, με δόση υπερηφάνειας στην αποψινή εκδήλωση ο κ. Γιώργος.

Και ως αντιπεριφερειάρχης Χαλκιδικής, δεν παρέλειψε να αναφερθεί στον Τουριστικό Οργανισμό Χαλκιδικής (ΤΟΧ), «τον παραλάβαμε το 2011 ως πολιτιστικό οργανισμό και καταφέραμε να είναι σήμερα ο μεγαλύτερος τουριστικός οργανισμός στη χώρα μας» είπε ο κ. Γιώργος.

pkm-parousiasi

12 μήνες το χρόνο τουρισμό!   

Αυτός είναι ο στόχος του περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολου Τζιτζικώστα, ήδη από το 2013, που ανέλαβε καθήκοντα στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, τη 2η τουριστικά πιο ισχυρή περιφέρεια – μετά το Νότιο Αιγαίο- που σύμφωνα με τον ΣΕΤΕ, μέσα στην επόμενη πενταετία θα παρουσιάσει αύξηση 21% στις αφίξεις της και 15 % στα έσοδα.

«Η ΠΚΜ είναι από τις λίγες περιφέρειες που μπορεί να προσφέρει 12 μήνες το χρόνο τουρισμό» επισήμανε ο κ. Τζιτζικώστας στην αποψινή εκδήλωση.

Ο ίδιος αναφέρθηκε στην ενίσχυση που χρειάζονται οι υποδομές της ΠΚΜ, «το 35% των τουριστών έρχεται στην περιοχή μας οδικώς», και επισήμανε το άνοιγμα της ψαλίδας στην τουριστική σεζόν, με ένα Οκτώβριο και ένα Νοέμβριο του 2016 να σημειώνεται αύξηση του τουριστικού ρεύματος στην Κεντρική Μακεδονία κατά 30%.

Επιπρόσθετα, το αεροδρόμιο «Μακεδονία» τα έτη 2015 – 2016 καταγράφει τη μεγαλύτερη αύξηση αφίξεων ανάμεσα στα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας, με 33%, τα λιμάνια της ΠΚΜ σημείωσαν αύξηση 5%, οι διανυχτερεύσεις σε βάθος πενταετίας (2010 – 2015) έφτασαν στο +65%, οι δε επισκέψεις σε μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους στην πενταετία άγγιξαν το +300%!

pkm-apostolos

«Όλοι μαζί, μπορούμε να πάμε μακριά»

«Ο καθένας μόνος του θα μπορούσε να τρέξει γρήγορα’ όλοι μαζί όμως, μπορούμε να πάμε μακριά» ανέφερε χαρακτηριστικά ο αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού & Πολιτισμού της ΠΚΜ, Αλέξανδρος Θάνος, ο οποίος βρίσκεται σ’ αυτό το νευραλγικό πόστο εδώ και 8 μήνες.

Ο κ. Θάνος με τη σειρά του έκανε την αναδρομή των δράσεων της ΠΚΜ στον τομέα του τουρισμού, την τριετία 2014 – 2016, η οποία, μεταξύ άλλων, περιελάμβανε συμμετοχή σε διεθνείς εκθέσεις τουρισμού, σε διεθνή συνέδρια τουρισμού, workshops, fam trips, προβολές της ΠΚΜ για τη γαστρονομία, στόχευση στο σχολικό τουρισμό (2014), παρουσίαση 4 θεματικών βίντεο στο TRAVEL CHANNEL (Όλυμπος, γαστρονομία, City Break, Ήλιος + Θάλασσα) το 2015, πολιτιστικός τουρισμός, συμμετοχή σε εκθέσεις τουρισμού σε νέες αγορές (Τελ Αβίβ, Στοκχόλμη, Πάντοβα κ.ά.) το 2016, μακεδονίτικη κουζίνα, ανάπτυξη εσωτερικού τουρισμού (ξεκίνημα με Περιφέρεια Πελοποννήσου) κ.ά.

pkm-ekthesis

Σ΄ ότι αφορά τις δράσεις για το 2017, ο κ. Θάνος, αναφέρθηκε στη δημιουργία Νέας Διεύθυνσης Τουρισμού ΠΚΜ, στη συμμετοχή στις διεθνείς εκθέσεις, «στοίχημα για εμάς είναι οι νέες αγορές, όπως το Ντουμπάι» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Θάνος, οι θεματικές εκθέσεις, ο θρησκευτικός τουρισμός, το νέο brand κ.ά.

*Τις θερμές μου ευχαριστίες στον καταξιωμένο φωτογράφο Γιάννη Ζαρζώνη (http://zarzonisimages.com/) για την παραχώρηση του φωτογραφικού υλικού, μέσω του συνεργάτη του Αντώνη Κύρου (kyroufotografia@gmail.com).

 Tips

-Στο πλαίσιο της χθεσινής εκδήλωσης της ΠΚΜ σχετικά με την πορεία του τουριστικού προϊόντος, στο βήμα ανέβηκε και ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Χαλκιδικής και πρόεδρος του Τουριστικού Οργανισμού Χαλκιδικής, Γρηγόρης Τάσιος, ο οποίος επισήμανε ότι το στοίχημα της επόμενης μέρας για τον τουρισμό είναι η συνεργασία με τους όμορους νομούς (Πέλλα, Σέρρες, Κιλκίς κ.ά.). «Ο τουρισμός είναι υπόθεση όλων μας» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Τάσιος, επισημαίνοντας ότι ο σημαντικότερος εταίρος της Χαλκιδικής για τουρισμό 365 μέρες το χρόνο είναι η πόλη της Θεσσαλονίκης. Επιπρόσθετα, τόνισε, ότι η χρονιά πάει καλά, και οι προκρατήσεις για τη φετινή τουριστική σεζόν από τις δυτικές αγορές κινούνται ανοδικά.

pkm-grigoris Φωτ. Ντ.Χ.

-Από την πλευρά της η πρόεδρος του Οργανισμού Τουριστικής Προβολής Νομού Θεσσαλονίκης, Βούλα Πατουλίδου, τόνισε, ότι ο μόνος τρόπος για την ανάδειξη όλων των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της ΠΚΜ, είναι μέσω συνεργασιών.

-Η αντιπεριφερειάρχης Πιερίας Σοφία Μαυρίδου, αναφέρθηκε στα πλεονεκτήματα του νομού Πιερίας, στις δράσεις του Πιερικού Οργανισμού Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής (ΠΟΤΑΠ) ενώ χαρακτηριστικά είπε «η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, εκτός από τα φυσικά της κάλλη, έχει ανθρώπους’ έχει ένα ανθρώπινο, φιλόξενο, ευγενικό ανθρώπινο δυναμικό!».

-Το δελεαστικό βίντεο που προβλήθηκε κατά τη διάρκεια της χθεσινής εκδήλωσης με εικόνες από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, ήταν με την υπογραφή του Γιάννη Ζαρζώνη (http://zarzonisimages.com/).

 

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ