Εξάμηνη παράταση για τις άγονες γραμμές

0
12
views

Εξάμηνη παράταση δόθηκε στις αεροπορικές εταιρείες στις οποίες έχουν επιβληθεί υποχρεώσεις παροχής δημόσιας υπηρεσίας, με τις συμβάσεις να παρατείνονται έως τις 30 Σεπτεμβρίου 2016, ενώ εκπνέουν στο τέλος του μήνα.

Της Ντέπυς Χιωτοπούλου (hiotopoulou@gmail.com)

Στην εξάμηνη παράταση προχώρησε η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, προκειμένου να μη μείνουν χωρίς αεροπορική εξυπηρέτηση τα νησιά εν όψει της θερινής σεζόν. Το παραπάνω συνέβη διότι δεν κατέστη εφικτό από την πλευρά του υπουργείου Υποδομών να προκηρύξει στην ώρα του τον διαγωνισμό για την επόμενη χρονική περίοδο.

Σύμφωνα με την απόφαση του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστου Σπίρτζη «το γεγονός ότι οι συμβάσεις εκμετάλλευσης των ως άνω τακτικών αεροπορικών γραμμών, στις οποίες έχουν επιβληθεί υποχρεώσεις παροχής δημόσιας υπηρεσίας, λήγουν στις 31-03-2016, την ανάγκη διασφάλισης επαρκούς εξυπηρέτησης στα συγκεκριμένα δρομολόγια, που είναι ζωτικής σημασίας για την ανάπτυξη των περιφερειών στις οποίες αφορούν, εν όψει έναρξης της θερινής περιόδου, την επικείμενη δημοσίευση της προκήρυξης νέας διαγωνιστικής διαδικασίας για την οποία απαιτείται χρονικό διάστημα τουλάχιστον έξι μηνών και την ως εκ τούτου κατεπείγουσα ανάγκη λήψης άμεσων μέτρων αντιμετώπισης της κατάστασης µε βάση τις αρχές της ισότητας, της διαφάνειας και της µη εισαγωγής διακρίσεων, η οποία εξασφαλίζεται µε την προσφυγή στην διαδικασία διαπραγμάτευσης».

26 άγονες γραμμές

Έτσι το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, αποφάσισε τη διαδικασία διαπραγμάτευσης χωρίς να προηγηθεί η δημοσίευση σχετικής προκήρυξης για την ανάδειξη αναδόχου/ων, για το επόμενο εξάμηνο, για την εκμετάλλευση των 26 τακτικών αεροπορικών γραμμών.

Κριτήριο δε επιλογής μεταξύ των αερομεταφορέων είναι το χαμηλότερο αιτούμενο οικονομικό αντιστάθμισμα.

Η παραπάνω απόφαση κοινοποιήθηκε στις τέσσερις αεροπορικές εταιρίες – Aegean, Olympic Air, Astra Airlines, Sky Express- οι οποίες από το Μάιο του 2012 εκτελούν τις άγονες γραμμές.

Να σημειωθεί ότι το υπουργείο Υποδομών τίθεται να εφαρμόσει κάποια κριτήρια για τις άγονες γραμμές όπως η εποχικότητα, η επιβατική κίνηση, η χιλιομετρική απόσταση, το ιδιοκτησιακό καθεστώς του αεροδρομίου κ.ά.

Δεν είναι ξεκάθαρο

Και ενώ ο διαγωνισμός προκήρυξης για την εκμετάλλευση των 26 άγονων γραμμών πήρε εξάμηνη παράταση, μέχρι τέλος Σεπτεμβρίου, παραμένει άγνωστο για το τι μέλλει γενέσθαι, από την 1η Οκτωβρίου και έπειτα.

Μιλώντας στο debbiestravel.wordpress.com κύκλοι της αγοράς αναφέρουν, ότι από την στιγμή που τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, από 1η Νοεμβρίου, περνούν στη Fraport, παραμένει άγνωστο για το πόσες άγονες γραμμές θα παραμείνουν καθώς και για το πώς θα χρηματοδοτούνται. «Οι πόροι εξανεμίζονται» αναφέρουν, εξηγώντας ότι με το πέρας της εξάμηνης παράτασης, το τοπίο δεν θα έχει ξεκαθαριστεί.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ